اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

یکی از راههای آسانی که خودتان هم میتوانید سوختن و نشتی این قطعه را تست کنید همین مورد بررسی وجود حباب داخل ما

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

یکی از راههای آسانی که خودتان هم میتوانید سوختن و نشتی این قطعه را تست کنید همین مورد بررسی وجود حباب داخل مایع خنک کننده است.

حیدرزاده همچنین در مورد مگسهای سفید در پایتخت نیزگفت: به طور کلی جهاد کشاورزی متولی آفات است و بحث شناسایی و منشاء و راههای مقابله با آن بر عهده این وزارتخانه است. فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا میرود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد میرسد.

توربوشارژر : باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر میشوند. این قطعه جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور شده و به سبب طراحی بهتر خود، موجب افزایش عملکرد، بهبود قدرت خروجی پیشرانه و کاهش مصرف سوخت میشود.

بالا بردن هزینه تعمیر و نگهداری سیستم خروجی دود خودرو، چرا که مدل های اسپرت این سیستم معمولاً تعویض می شوند نه تعمیر . نوک اگزوز تشدید کننده از فایبرگلاس بوده و یا از مواد تضعیف کننده صدا پوشیده شده و به طور خاص برای کاهش صدای خروجی از سیستم اگزوز طراحی شده است.

زمان تنفس : پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایینترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پ) حرکت میکند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است.

زمان تخلیه : با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت ، سوپاپ تخلیه باز میشود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه میدهد سیلندر را ترک کند.

پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت میکند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر میراند. مثلا میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد.

مبدل کاتالیستی با توجه به رعایت معیارهای زیست محیطی خودروها بر روی اگزوز نصب می شود و امروزه تمام خودروها این مبدل را بر روی خود نصب شده دارند .

اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شدهبودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد.

این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستمهای پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. با آنکه پیشرفت در ساخت این موتورها کند بود.

آخرین مطالب