اولین نماینده هدرز انجین آرت - اگزوز خودرو مشهد

در یک تعریف کلی میتوان هدرز انجین آرت را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همچنین تقویت موتور در نظر گرفت که در زمان

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

در یک تعریف کلی میتوان هدرز انجین آرت را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همچنین تقویت موتور در نظر گرفت که در زمانی که قیمت خودرو بالا میرود و افراد توانایی خرید یک ماشین پرقدرت و با کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار میگیرد و آن را بر روی خودرو نصب میکنند که نصب این قطعه سبب پیدایش ویژگیهای مختلفی در خودرو نیز میشود. سپس برای افزایش میزان تعادل ماشین، مخصوصاً زمانی که ماشینتان رینگهای اسپرت و خوابیده دارد، استرس بار را ببندید . در حالت عادي رونيز يک ديفرانسيل عقب است که با استفاده از دنده کمک تقسيم نيروي محرکه 50-50 شده ودر واقع تبديل به يک دو ديفرانسيل مي شود.فرمان هيدروليک بسيار نرم و کلاچ نرم و کولر عالي از مزاياي قابل بيان آن است.چهره بيروني و تزئينات داخلي نسبت به خودروهاي قديمي مناسبتر است ولي قابل مقايسه با خودروهاي لوكس نيست. این نام بعدها در سال 1970 به یکی از برترین و تاریخسازترین خودروهای آمریکایی عصر کلاسیک، داج چلنجر، اختصاص یافت که در ایران نیز بسیار محبوب است. ارائه شد. سری Super Bee به دلیل ارائه در تیراژ محدود و بالاترین رده قدرتی در طی زمان به عنوان یک سری بخصوص از خودروها با نام سری سوپر بیشناخته شدند که ارزش مادی و معنوی بسیار زیادی دارند.

همچنین کاپوت نیز به یک هواگیر (Air Grabber) بزرگ مجهز شده که در نمونههای کوپه کورونت موجود بود و حال جلوه نزدیکتری به نمونههای کوپه به این خودرو میبخشد. دکمه استارت و اتصال برق ساخت AUTOPAX و یک نمایشگر بوست در حال تزریق توربو شارژر از دیگر تغییراتی هستند که در کنسول میانی کاملا به چشم می آید. همون طور که همه شما عزیزان میدونید هدرز تشکیل شده از لوله هایی از جنس استیل ضد زنگ یا الومینیم هست که به جای منیفولد فابریک خودرو بسته میشه و تمام خودرو های تقویت شده یا مسابقه ای از این رسیله استفاده میکنند.هدرز های زیادی در بازار قابل خرید هست که هر کدوم بسته به فرم و شکل و زوایای خروجی خودشون توان و تاثیر های مختلفی روی موتور ماشین نشون میدن.به طور کلی ٢ نوع هدرز در بازار هست که برای خروجی هر سیلندر و رسیدن اون ها به یک لوله از روش ۴ به ١ و ۴به ٢ و بعد ١ استفاده میکنند.از هر دو این هدرز ها با قیمت های مختلف تو بازار موجود هست،هدرز های ۴ به ١ تمام خروجی هر ۴ سیلندر رو درجا به یک خروجی منتقل میکنند و در هر سیکل فرایند احتراق که ٢ به ٢ سیلندر ها کار میکنند و دود رو خارج میکنند اون ٢ سیلندری که توشون خروج دود جزو دستور کار نیست دچار فشار میشه چرا که مکش روی سوپاپ های خروج دود هست.این امر باعث میشه در دراز مدت شاهد فشار به موتور و در نهایت احتیاج به تعمیر موتور به وجود بیاد.نکته بعدی این که این هدرز ها نهایتا تا ٨ اسب بخار روی داینو اضافه میکنند به ماشین.

طراحی که خود یانکیها آن را Boxed (جعبهای) خطاب میکنند. این افزایش قطر نیز باعث کاهش سرعت خروج امواج گاز میشه و موج خروجی شروع به ایجاد ضربان های ناگهانی در درون لوله ها میکنند. مکانيزم بـه کار رفته درون اين موتور سمند EF7به نحوي هست که توانسته با وجود حجم … نمای انتهایی خودرو با دو چراغ سه بخشی قرار گرفته در یک پنل یکپارچه عرضی تیره رنگ به همراه دو لوله اگزوز که همانند مدل سوپر بی بصورت مستقیم از بخش میانی خودرو بیرون زدهاند، تکمیل میشود. خودروبانک میخوانید، معرفی یک دستگاه داج کورونت سدان مدل 1969 (نسل پنجم/1965-1970) است که ضمن اعمال تغییرات فنی و ظاهری بسیار، در شرایط بسیار خوبی نگهداری میشود. با وجود همه سادگی در نمای داخلی خودروهای آمریکایی دهههای 60 و 70 میلادی، تلاش شده است تا نمای داشبورد کورونت کمی دلبازتر جلوه کند. اما نام کورونت به سادگی افراد بیدقت را در دام میاندازد. Coronet با تلفظ صحیح و دقیق "کُو-رُو-نِت" نام یک نوع تاج به خصوص است که قرنها پیش در اروپا بیشتر افراد فرهیخته و نامآور بر سر میگذاشتند و با تاجی که شاهان بر سر داشتند از دیدگاه طراحی تفاوتهای جزئی بسیار دارد.

این نام در ایران از سوی بسیاری به اشتباه "کُرنِت" تلفظ میشود که نمیتوان این بار ایراد چندانی به عوام گرفت چراکه دیده شده است نویسندگان تخصصی حوزه خودرو در بسیاری از موارد آن را به اشتباه کورنت خطاب کرده و در مقالههای خود نیز به اشتباه نگاشتهاند. خودروی مورد بررسی نسل چهارم نوا است که مدل سدان آن به وفور در کشورمان یافت می شود اما مدل کوپه آن به صورت کمی وجود دارد . اما اینجا وقت اصلاح اشتباهات گذشته و فراگیری اسم ورسم صحیح کورونت و آشنایی مختصر با گذشته است خودرو دوست داشتنی و کمیاب آمریکایی است. این حقیقت که ایرانیها بیشتر مواقع با بیان صحیح کلمات خارجی مشکل دارند، پدیده جدیدی نیست. حتی شخص نگارنده شخصاً با فردی روبهرو شدم که این نام را با اشتباه فاحش "کُوروِت" (نام یکی از مدلهای مطرح شورولت) خطاب کرده و اعتقاد داشت که هم داج و هم شورولت مدلی با نام یکسان کوروت به تولید رساندهاند! گونه تولید محدودی از نسل چهارم کورونت با نام سیلور چلنجر (چلنجر نقرهای) تولید شد که همانطورکه از نامش بر میآید، تنها با رنگ نقرهای به بازار عرضه شد و این اولین باری بود که کمپانی داج از کلمه "چلنجر" در یکی از مدلهای تولیدی خود استفاده کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن