برنامه صدای اگزوز ماشین ها

برای رفع مشکلات ناشی از دود آبی توصیه می شود قطعات متحرک موتور توسط یک مکانیک مجرب تا محفظه احتراق مورد کنترل

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

برای رفع مشکلات ناشی از دود آبی توصیه می شود قطعات متحرک موتور توسط یک مکانیک مجرب تا محفظه احتراق مورد کنترل و بازبینی قرار گیرد. در خودروهای انژکتوری اجزای سیستم سوخت رسانی تاثیر بسزایی در تعیین مقدار نسبت سوخت و هوا می توانند داشته باشند.

حسگرهایی از قبیل فشار هوای ورودی، جرم هوای ورودی، اکسیژن و دمای آب عامل تعیین کننده مقدار سوختی هستند که قرار است توسط انژکتورها در محفظه احتراق پاشیده شوند؛ البته کثیفی استِپر موتور و نشتی انژکتور هم می تواند باعث ایجاد دود سیاه شود.

ضمنا نشت این مایع و ترکیب آن با روغن موتوری که در کانال های مجاور با مجاری آب قرار دارد می تواند دردسر تازه ای برای خودرو پدید آورد که در اصطلاح تعمیرکاران به قاطی کردن آب و روغن معروف است.

استفاده از لاستیک های پهن و بزرگ می تواند باعث افزایش صدای ورودی به داخل کابین شود. همچنین اگر علاقه مند فعالیت به صورت شخصی هستید می توانید اقدام به راه اندازی یک مغازه مکانیکی خودرو بپردازید.

این موتور توسط شمار بسیار زیادی از پکیجهای باتری متشکل از ۷٬۰۰۰ سلول لیتیم ـ یون که در کف خودرو جاسازی شدهاند، به چرخش درمیآید و نکته قابلتوجه همین باتریها هستند که وزنی در حدود ۴۵۵ کیلوگرم دارند.

مشکلات مختلفی از جمله گرفتگی در محفظه فیلتر هوا و یا راه ورودی هوا به موتور می تواند مانع ورود هوای کافی به مخلوط احتراق در قلب موتور شود. با این حال دود سفید متراکم می تواند یک مشکل بزرگ نیز به شمار برود.

عده ای محتویات داخی منبع را خرج کرده و در آتن تغییراتی ایجاد می کنند و سپس توسط یک شیر که توسط دست باز یا بسته می شود مسیر دود را تغییر میدهند. موقتی: در زمستان ها و شب های سرد، وقتی موتور خاموش است، به علت این که هوای بیرون سرد و داخل موتور گرم است، هوای داخل موتور به صورت قطرات آب در می آید که بعد از روشن کردن موتور در صبح زود دود سفید رنگی از اگزوز خارج می شود که نتیجه آب سوزی است و چون این حالت موقتی است، اشکالی ندارد و پس از گرم شدن موتور قطع خواهد شد.

این دستگاه جهت تامین جریان الکتریکی است، که در هنگام قطع برق و جلوگیری از انقطاع از فعالیت های روزانه یا اخلال در فعالیت های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دود متراکم می تواند به دلیل آسیب دیدگی سرسیلندر و یا سوختن واشر آن و در نتیجه ورود و نشت مایع خنک کننده (آب رادیاتور) به داخل محفظه احتراق ایجاد شود در این صورت تعمیرات پرهزینه ای در انتظار شماست.

3. خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه. خروج دود سیاه از اگزوز بدین معنی است که موتور در حال سوزاندن بیش از حد سوخت است که در وهله نخست باید عملکرد صحیح و استاندارد اجزای سیستم سوخت رسانی مانند سنسورها، انژکتور و رگلاتور فشار سوخت را مورد بررسی قرار داد و از تمیز بودن فیلتر هوا اطمینان حاصل کرد.

تا قبل از مراجعه به تعمیرگاه و برای جلوگیری از بروز صدمات بیش تر بهتر است به صورت مرتب سطح روغن موتور توسط گژ روغن و در حالتی که موتور سرد است کنترل و در صورت کمبود، نسبت به سر ریز آن اقدام شود.

آخرین مطالب