مشخصات، خرید و قیمت قطعات اگزوز ماشین و موتور سیکلت

اما از بین مدلهای مختلف پیدا کردن اون مدل که به کارت بیاد سخته . اما گاهی بیدلیل و بدون پیمودن مسافت بیشتر و

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اما از بین مدلهای مختلف پیدا کردن اون مدل که به کارت بیاد سخته . اما گاهی بیدلیل و بدون پیمودن مسافت بیشتر و یا تغییر نحوه رانندگی مصرف خودرو بالا میرود.

نکته اول : متاسفانه همیشه در مقابل تغییر و بروزرسانی مقاومت بوجود میاد . این در حالی است که بالا رفتن مصرف سوخت از تغییر نحوه رانندگی آنهاست. در این مواقع توصیه میکنم ابتدا مصرف سوخت خودرو را دقیق کنترل کنید.

انتشار این گازها میتواند کیفیت هوای اطراف ما را کاهش دهد، به خصوص در شهرهای بزرگ که تعداد خودروها بیشتر است. بنابراین بروز هر نوع مشکلی در سنسور اکسیژن میتواند کل سیستم را از شرایط عادی خارج کند.

نوسانات دور موتور اگر در حالت معمول باشد مربوط به عدم تنظیم موتور صحیح است که توضیح آنها از حوصله این بحث خارج است. از آنجائيکه سنسور اکسيژن برای انجام عملکرد صحيح بايد پيش گرم شود ، برخی واحد های جديد تر شامل يک هيتر دوازده ولتی بوده تا اينکه سنسور را هر چه سريعتر به دمای عملکرد برسانند زيرا در غير اينصورت همانطوريکه قبلا توضيح داده شد تا زمانيکه سنسور به دمای عملکرد نرسد، موتور به صورت Open Loop کار کرده که از نظر مصرف سوخت مقرون به صرفه نيست .اين سنسورها میتوانند با تعداد سيم هايی که از اين واحد خارج می شوند ،شناسايی گردند اگر سنسوری يک سيم داشته باشد ،اين سنسور فاقد هيتر است .اگر دارای سه سيم باشد،يکی از آنها برای سيگنال بوده و دو سيم ديگر برای هيتر استفاده شده است .برخی ديگر دارای چهار سيم بوده که يکی از آنها برای سيگنال های محيط اطراف (جلوگيری از اثرات نويز و افزايش دقت اندازه گيری)و دو تای ديگر برای هيتر می باشد.در اين حالت سيم سيگنال در مقابل اثرات جانبی محافظت شده و شکل ظاهری آن شبيه آنتن تلويزيون به صورت تو در تو و هم محور،کشويی می باشد.

همچنین دیسکهای ترمز تکی ۳۰۰ میلی متری در جلو و ۲۳۰ میلی متری در عقب به همراه سیستم ترمز ضد قفل (در نمونههای جدید) سبب ترمزگیری بهتر زونتس ۲۵۰ خواهند شد. مواد عالی، خروج بهتر دود، وزن کمتر، حجم کوچکتر، صدای بهتر، دوام بیشتر( با استفاده از تیتانیوم و اینکنل و مواد مرکب ، همزمان با استفاده از فولادهای ضد زنگ متفاوت و طراحی داخلی نو) و در نتیجه ساخت محصولی که خواست مشتری است.

اما مزیت اصلی آن بهبود صدای خودرو است. اگر چه به نظر وسیله ای ساده می آید اما کاربردی اساسی در فعالیت خوب موتور دارد که نبود آن می تواند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و افزایش گرمای موتور و محیط و …

قبل از اينکه سنسور عمل نمايد بايد در حدود 300 درجه سلسيوس گرم گردد(در حدود 600 درجه فارنهايت ) و بهترين عملکرد را در حدود دمايی 1400 درجه فارنهايت دارا می باشد.لذا به خاطر اين موضوع است که محل قرار گيری آن را اگزوز در نظر گرفته اند.تا قبل از اينکه دمای سنسور به دمای نامی عملکرد برسد،واحد کنترل الکترونيکی خودرو به صورت Open Loop عمل کرده بطوريکه ECU بدون اينکه فيدبکی داشته باشد ، فقط اطلاعات را از سنسور اکسيژن گرفته و مقادير قابل کنترل را برای تنظيم نسبت هوا به سوخت اصلاح می نمايد .در هنگام شروع که موتور سرد است،ميزان نسبت هوا به سوخت کمی در حالت غليظ کار می کند .

خوب ، البته ، نباید این واقعیت را از دست داد که به دلیل مخلوط تیتانیوم ، چنین سیستم اگزوز به طور قابل توجهی به کاهش وزن خودرو کمک می کند. نتیجه ی چنین قدرت بالایی همانطور که قابل پیشبینی است شتاب گیری عجیب و دیوانهوار خودرو است.

گر سنسور اکسیژن خراب باشد خودرو تنبل بوده و دیر شتاب میگیرد و حتی در برخی ECU ها مثل J34P که بر رو ی خودرو های 206 تیپ 2 و 3 نصب شده است باعث اختلال در عملکرد موتور دریچه گاز برقی خودرو می شود.

این گونه نیروگاه ها اصطلاحا نیروگاه دیزلی نامیده می شوند. این عملکرد کلی این اگزوز می باشد که اگر هر قسمت از آن دچار نقص شود دیگر قسمت ها بدرستی کار نخواهند کرد و موتور به دلیل ازدیاد دود در محفظه انجین آن از کار خواهد افتاد و خسارت زیادی را در برجای خواهد گذاشت.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن