واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است - وب سایت خبری محمدرضا

با CFD می توان نرخ انتقال حرارت، نرخ جریان سیال عبورکننده،افت فشار و تحلیل گرمایی به منظور تعیین توزیع دما و

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

با CFD می توان نرخ انتقال حرارت، نرخ جریان سیال عبورکننده،افت فشار و تحلیل گرمایی به منظور تعیین توزیع دما و همچنین شار حرارتی موجود را که به مواد استفاده شده در ساخت هدرز ها بستگی دارد، بررسی نمود. اشاره کرد. درواقع از بین تمامی نرم افزار ها آن دسته که به روش CFD حرکت گاز درون لوله ها را تحلیل می کند از اهمیت بیشتری برخوردار است. با حضور توربوشارژ و سوپرشارژ بر روی خودرو، ECU Remap میتواند موتور خودرو را بیشتر از پیش تقویت کند و در موتورهای با تنفس طبیعی این میزان تأثیر ممکن است تنها نیم اسب بخار باشد! Gibson: این شرکت آمریکایی در اوایل دهه 90 میلادی شروع به کار کرده و به صورت تخصصی روی طراحی سیستم اگزوز خودرو کار می کند. با توجه به اینکه شرکت های بسیار متعددی در حال حاضر هدرزز تولید می کنند و نمی توان سوابق تمامی آنها را برشمرد،در اینجا صرفا به آشنایی با چند شرکت تولید کننده با سابقه و شناخته شده در این زمینه می پردازیم. و حتی در خودروهایی که قدرت بالایی تولید می کنند می توانید از تعداد بیشتری از این کیتها به طور همزمان یا نوبتی ( بوسیله یAutomatic coil selector ) استفاده کرد.

برای مثال اگر نوع اتصال لوله ها به یکدیگر یا اتصالات در محل تجمیع لوله ها (موسوم به کالکتور) از طریق جوش انجام می شود، باید پس از انجام جوشکاری دقیق و ظریف، لوله ها از درون آنقدر صاف و صیقلی باشند که کمترین آشفتگی در مسیر سیال ایجاد شود .در بسیاری از موارد از لوله هایی با روکش سرامیکی استفاده می کنند تا علاوه بر سطح صاف از خاصیت حرارتی مناسب آن نیز بهره ببرند. بنابراین علاوه بر خرید لوازم با برندهای معتبر ، نباید سپردن خودرو به تیونکار با تجربه را از یاد برد. این گروه و یا هر گروه دیگر به سبد خرید شما اضافه میشود که در ادامه ما اعضای آن گروه را به گروه شما اضافه میکنیم. در این مقاله هدف ما ارائه اطلاعاتی در این مورد است که امیدواریم برای مخاطبان عادی و همچنین متخصص جذابیت داشته باشد. شاید در نگاه اول از دید یک فرد غیر متخصص تفاوت عمده ای بین این دو وجود نداشته باشد.

بعد 4 تا لوله فولاد مثلا ضد زنگ( چون تا الان زنگ زده) برداشتم و با کمک اگزوز ساز محترم از روی طرحی که قبلا دیده بودم به انحنا دادن به لوله ها کردیم(البته گفتن این نکته ضروری که قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که فضای موجود در کنار موتور برای هدرزی که انتخاب کردید افی است یا خیر، چون امگا فضای فوق العادع زیادی در اختیار می گذاره من از این حیث اسوده خیال بودم) تا به محلی می رسه که باید 4 لول رو به یک خروجی واحد متصل کنین،در اینجاست که باید دوست جوشکار را صدا زد و گرنه مثل من که جوگیر شدم و خودم شروع به برش مقطعی لوله ها کردم به مشکلات زیادی برمی خرید(توهین به توانایی های جوشکاری/برش کاری دوستان نشه). شکل هدرز به صورت لوله هایی است که ابتدا به صورت سه و یا چهار لوله مجزا از یک طرف متصل به یک فلنج فلزی شده و از طرف دیگر لوله ها به هم متصل شده و در نهایت تشکیل یک لوله کلفت تر را میدهند و در آخر نیز یک فلنج کوچکتر بروی آن لوله نهایی متصل میشود. لذا شکل 1، مربوط به یک هدرز از دسته 1-2-4 می باشد.

با توجه به این موضوع که در موتورهای اتمسفریک هرچه ضریب تراکم افزایش پیدا کند، عملکرد هدرز هم بهتر میشود لذا این هدرز بر روی موتور M13 باعث افزایش توان 6 اسب بخاری میشود. اما در بسیاری از موارد برای بهبود این عمل از هدرز ها استفاده می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی یا Accessories ، جای دهیم. B5 و B6 ظاهری شبیه بهم دارند و تشخیص آنها از هم برای افراد عادی مقدور نیست . با این اوصاف مهندسین برای طراحی این لوازم ظاهرا ساده باید دید وسیع و همه جانبی داشته باشد و البته با علم به اینکه این جریانات در درون لوله ها مدام در حال تغییر دمایی و حجمی هستند طراحی آنها سخت تر از آنچه که هست به نظر می رسد. البته قبل از شروع کار کابل باتری را جدا کرده و سوکت سنسور اکسیژن را جدا کنید، سنسور اکسیژن را روی تکه بالا ببندید و کار را شروع کنید. موتور M13 حاصل بهینه سازی های گسترده بر روی موتور B3 قدیمی هست. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولاً به روش ریختهگری تولید میشود و به همین دلیل از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار است که در روند خروج گازهای آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد میکنند، اما هدرز به روش خم کاری دقیق لولهها شکل میگیرد و با ساختار یکنواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسانتر گازهای آلاینده، تنفس بهتر پیشرانه، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت میشود، البته میزان کاهش مصرف سوخت در ازای افزایش قدرت موتور چندان چشمگیر نیست و از همین رو از هدرز غالباً به عنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد میشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن