مرگ خاموش جوان بوکانی با دود اگزوز ماشین خود

ولی در نهایت انگلیسی ها توانستند با استفاده از تاکتیک مختلفی از جمله دیدبان های هوایی و گشت هوایی جلوی این حم

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

ولی در نهایت انگلیسی ها توانستند با استفاده از تاکتیک مختلفی از جمله دیدبان های هوایی و گشت هوایی جلوی این حملات را بگیرند به صورتی که در اوریل سال 1943 به تلافی بمب باران شبانه انگلیسی ها دو واحد 190 تلاش در بمب باران لندن کردند که تقریبا یک یک شکست فاجعه بار تمام شد و دو سوم 190 اعزامی از 50 فروند نابود شدند.

در ژوئن سال 1942 به 190 عملیات جدید برای بمب باران برخی شهرهای انگلستان در جنوب غربی این کشور در ساحل کانال مانش انجام داد . از دید انها هواپیمای جدید شبیه پی 40 امریکایی با یک موتور شعاعی بود.

این عملیات در شمال فرانسه در 19 اوت سال 1942 انجام شد و هدف ان اشغال یک بندر در شمال فرانسه برای باز کردن جبهه جدید در اروپا ضد المان بود که در نهایت عملیات شکست خورد.

این عملیات با حضور نیروی هایی انگلیسی و کانادای انجام شد و در ان میان 115 فروند 190 در برابر 300 جنگنده اسپید فایر و تعداد کمی هاوکر هاریکن قرار گرفتند.

طی عملیات 106 جنگنده انگلیسی در برابر 81 فروند 190 از دست رفت که نتیجه خوبی بود. موفقترین این عملیاتها در 31 اکتبر سال 1942 انجام شد که در ان 70 فروند 190 موفق به رها کردن 30 بمب در شهر کانتربری شدند که 116 نفر کشته شدند.

خلبانان انگلیسی به سرعت گذارش دیدن ان را دادند. اولین درگیر بزرگی که 190 در ان حضور داشت به عملیات دیپ بر میگردد. با اغاز عملیات در نرماندی و پیاده شدن متفقین در فرانسه 190 در روز نخست 770 پرواز انجام داد .

پرواز زیر پوشش رادار های انگلیسی دفاع را سخت کرده بود و انگلیسیها مجبور به پرواز طولانی گشتی در طول روز برای مقابله با 190 ها شدند. تسلیحات ثابت این مدل دو توپ 20 م م در ریشه بال و دو مسلسل 13 م م در دماغه بود.همچنین این مدل زره بیشتر در زیر بدنه داشت و وزن بیشتری داشت .

اگرچه این مدل سریعتر از نسخه سریA بود ولی نرخ اوجگیری کمتری داشت . FW-190F: این نسخه بر اساس سریA با موتورBMW801 ساخته شد. اما اگر تجهیزات لازم برای جوش نداشته یا پیوستگی جوش داده شده را نداشته باشید، یک نوک را که با یک پیچ تنظیم شده یا در آن نگه داشته شده، در نظر بگیرید.

این سری دارای یک جایگاه خارجی زیر هر بال و یکی زیر بدنه بود ولی جایگاه دارای گیره های چند گانه بودند که توان حمل چندین بمب را به هر کدام از جایگاه می داد و برای نمونه میتواند تا دو بمب 50 کیلوگرمی زیر بدنه و یا یک بمب 250 کیلومی زیر بدنه و یا دو بمب 50 کیلوگرمی زیر هر بال و یا یک بمب 250 کیلوگرمی زیر هر بال ویا زیر هر بال یک غلاف تکی راکت 280 م م (در مجموع دو راکت ) وی تا پنچ راکت 55 م م زیر هر بال را حمل کند.برخی از نمونه های تولید برای حمل یک اژدر 1400 کیلوگرمی زیر بدنه نیز تغییر یافتند.

چند روز پیش اگزوز ماشین از اون قسمت جلویی که از زیر سینی موتور اومده پایین به یه سنگ گیر کرد. FW-190G: این نسخه فاقد توپ 20 م م ریشه بال بود در عوض می توانست دو بمب 250 کیلوگرمی ویا یک بمب 500 کیلوگرمی را زیر بدنه حمل کند و همچنین توان حمل یک بمب 250 کیلوگرمی را نیز زیر هر بال حمل می کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن