شاید بهترین علت برای فروش بالای سری پنج ب ام و ؛این جمله ی کوتاه و دلیل اثبات شده است:”مرسدس بنز کلاس Eبه اندازه ی کافی برای جوانان هیجان انگیز و جذاب نیست”.به شخصه؛ اغلب مرسدس را به ب ام و بیشتر ترجیح میدهم اما این بار با داستانی متفاوت روبرو شدم.مطمئنا نگارش این مطلب در مورد مرسدس بنز E کلاس نیست.درباره ب ام و می نویسم؛نسل ششم سری 5 ب ام و که با طراحی بسیار زیبا ؛لوکس و اسپرت را به بهتری شکل ادغام کرده است.مخصوصا وقتی که با لباس M در داخل شهر خودنمایی می کند.
به یقین غوغای طراحی نسل پنجم توسط کریس بنگل را به یاد دارید.ما ایرانی ها اغلب این اتومبیل را به نام 530 میشناسیم.ماجرای نسل ششم و جدید سری پنج هم پیرو همان ماجراست.طراحی اسپرت با چاشنی لوکس.مثل همان نسل قبلی طرفدارن پر و پاقرصی دارد.تب خرید این خودرو آنچنان بالا گرفته که اگر در خیابان های اعیانی تهران دقایقی پیاده روی کنید به راحتی چند دستگاه در رنگ های مختلف را مشاهده کنید.
خودروی مورد بررسی مجهز به کیت بدنهMPower بود که نسبت به سایرمدل های موجود در سطح شهر زیباتر است .در نمای جلو چهره جسورانه ب ام و Z4 دیده می شود.درب موتور موج دار و عضلانی طراحی شده که به همراه مجموعه چراغ های جلو و ابرویی روی آن به هرچه بیشتر تهاجمی شدن نمای جلو کمک کرده است.دی لایت ها همانند دیگر محصولات جدید کمپانی ب ام وبه دور چراغ های نور پایین و بالا ،حلقه زده اند.این ترکیب بندی دقیق به همراه سپر های ام ؛در خیابان به سرعت سر ها را به طرف اتومبیل بر می گرداند.
تنظیم برقی ارتفاع فرمان و مجموعه پدال ها خلاصه می شود، البته هر دو خودرو در مورد فعال سازی مجموعه GPS در ایران با محدودیت هایی مواجه هستند و کیفیت سیستم صوتی دوج در مدل پایه به مراتب از سیستم صوتی نسخه های پایه ب ام و بهتر است.
البته برای عموم افراد، به غیر از کیفیت سواری، شتاب و فضای کابین، مسائلی همچون کیفیت مواد تشکیل دهنده فضای داخلی، طراحی داخلی و آپشن های رفاهی هم از اهمیت زیادی برخوردار است و در هر سه این زمینه ها ب ام و گوی سبقت را از دوج می رباید.
صندلی راننده بر روی محور انتقال قدرت یعنی قسمت عقب آن قرار دارد که به همین خاطر راننده تسلت خوبی بروی فرمان آن و کنترل موتورسیکلت دارد .این موضوع برای موتورسیکلتی به وزن ۶۸۰ کیلوگرم بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کمترین اشتباه ، امکان به وجود آمدن حادثه ای جبران ناپذیر وجود دارد .
درصورتی که هنگام ترمز گرفتن صدای کشیده شدن دو فلز روی هم را میشنوید به احتمال زیاد اشکال در لنت ترمز یا پدال ترمز است که باید به سرعت آن را تعمیر کنید چراکه میتواند خطرناک باشد. هزینه تعمیر یا تعویض سرسیلندر چقدر است؟
خروج دود سیاه از اگزوز به خاطر این است که عمل احتراق به درستی انجام نمیشود و مقدار ورودی سوخت و هوا به محفظه احتراق مناسب نیست. در مورد موتور TU5JP4 (پژو 206 1600 سی سی) و در مورد بیشتر کاتالیزور ها دو سنسور اکسیژن یکی قبل و یکی بعد از کاتلیزور قرار دارد که مقدار اکسیژن و دیگر آلاینده ها رو در مسیر اگزوز محاسبه می کنه و به ECU می فرسته و با این اطلاعات سوخت ماشین برای مصرف و آلودگی بهینه تنظیم می شه.
آرم پژو صندوق عقب کامل. نشانM5 هم در زیر چراغ عقب سمت راست خودنمایی می کند.اما قرار نیست هر کسی لباس گرانقیمت و فاخر می پوشد؛حتما انسان خوبی هم باشد! در نمای جانبی ،خطوط محکم و پر رنگ ؛همانند آنچه در سری 3 به کار گرفته شده ،به همراه رینگ های آلمینیومی 19 اینچی ام پاور خودنمایی می کند.
هسته کاتالیست: در مبدل هایی که ویژه خودروها هستند، از برخی بستر های سرامیکی مونولیتی با ساختار لانه زنبوری استفاده می شود. در واقع اگر امکان واردات این خودرو به سرزمین اصلی ایران نیز وجود داشت، پیروزی چارجر از نظر تعداد فروش بر 528i کاملاً محتمل به نظر می رسید.
مقالات مشابه
- بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین
- صدای اگزوز ماشین
- اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید
- خرید و فروش خودرو صفر و کارکرده با بهترین قیمت , ماشین بانک
- جاسازی مواد مخدر در اگزوز ماشین
- تحلیل تکنیکال - امیدینو.ترید
- عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران
- ماشین فیلتر اگزوز
- حرکت زننده جوان 24 ساله با اگزوز ماشین در ملا عام + عکس
- همه چیز در مورد اگزوز هدرز و