ماشین فیلتر اگزوز

گرت چکش گلوله ای را که روی زمین افتاده بود گرفت و با آن به سر دین زد. 5-سلام بنده سمند EF7 پایه گازسوز مدل نو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

گرت چکش گلوله ای را که روی زمین افتاده بود گرفت و با آن به سر دین زد. 5-سلام بنده سمند EF7 پایه گازسوز مدل نود دارم که البته سال ٨٩ ثبت نام کردم ولی با شش ماه تاخیر سال نود تحویل گرفتم از ابتدا تا الان که ماشین صد و هفتاد هزارتا کار کرده مشکلی با موتور ماشین نداشتم و به غیر از خرج های معمول خرج دیگه ای نداشت و قدرت موتور حتی روی گاز هم خیلی عالیه ولی خوب موتور ایراداتی دارد مثل داغ شدن زیاد موتور (آمپر آب همیشه زیر نود) که باعث شد پس از چهار سال سیم کشی برق ماشین رو عوض کنم چون بر اثر حرارت زیاد اسیب دیده بود و نکته ی منفی دیگر گیربکس نامناسب برای این ماشینه که روی گاز تو دنده پنج روی دور موتور ٣٠٠٠دور صدتا میره و بالای این سرعت صدای موتور خیلی تو کابین نفوذ میکنه ولی در کل ماشین عالی و خوش رکابی برای من بود مخصوصا هزینه سوخت پایین آن .

1-با عرض سلام خدمت شما من سال 90 یک سمند EF7 خریدم خیلی از ماشینم راضیم و بسیار موتور عالی و بی نقصیه من تو این چند ساله ازش راضی بودم و چند بارم 200 کیلو متر رو تو کفی باهاش پر کردم فقط تنها ایرادی که میتونم ازش بیگیرم گرون بودن قطعات موتوره فقط همین.

البته راجع به داشتن سمند تصمیم گرفته بودم و با بررسیهایی که از طریق سایتهای مختلف و خود ایرانخودرو انجام دادم این ماشین رو انتخاب کردم . با ورود دنا و مدل 1.4 لیتری و مدل توربوشارژ 1.7 و 1.4 و ورود سیستم مولتی پلکس که برپایه شبکه و کاهش سیم و امکان تعمیرشدن بهتر این نکته بهتر مشخص میشه .

با اینکه تکنولوژی استفاده شده چندان جدید نیست ولی تعمیرکارها وحتی تکنیسینهای نمایندگیها آشنایی چندانی با این موتور و مالتی پلکس و سیستم شبکه و نودها و عیب یابی اون ندارند .

از دیدگاه من نسبت قیمت به امکانات در مورد این ماشین در مقایسه با انتخابهای هم قیمت صفر کیلومتر قابل قبول هست . نکته مهم در مورد این موتور مالکیت ایرانخودرو و برند سازی اون هست . در ابتدای خرید با اینکه چندسالی از شروع تولید گذشته بود ولی هیچ تعمیرکار قابلی برای اون نبود .

من در اون تاریخ متوجه این نکته شدم که ایرانخودرو آینده محصولات خودشو برپایه موتور تازه طراحی شده قرار داده و در واقع به نوعی تمایل به فروش بیشتر محصولات برپایه سری EF داره .

نکته ای در مورد اگزوز پراید وجود دارد که بد نیست به آن اشاره کنیم. در تلاش برای حداکثر عملکرد، شما ممکن است وسوسه شوید مبدل کاتالیزوری خود را حذف کنید، اما به دلایل بسیاری این ایده بد است.

میخوام در مورد سمند معمولی موتور ملی نظراتم رو در طی حدود سی هزار کیلومتر رانندگی یا به عبارتی دو سال با شما در میان بذارم.ابتدا محاسن:مصرف سوخت ترکیبی خوب که با توجه به باک بنزین پر حجم جای نگرانی از این بابت نیست.مصرف سوخت داخل شهر طبق محاسبه ای که خودم انجام دادم 10.5 لیتر و مصرف دراتوبان بسته به نوع رانندگی و در شرایطی کاملا ایده آل 5.8 لیتر می باشد.

خلاصه مطلب:در کل باید با همه نوع از تولیدات داخل بسازید وبسوزید.ولی مهمترین نکته مثبت این موتور را می توان به مصرف سوخت بهینه و شتاب ثانویه خوب آن اشاره کرد که در مقایسه با سمند eu7 کاملا بهتر می باشد.نکات ضعف هم که در بالا اشاره کردم:ناهماهنگ بودن گیربکس قدیمی پژو با موتور ملی که باعث می شود این موتور نتواند توان واقعی خودش را در شتاب اولیه اثبات کند.همینطور سیستم جلوبندی کاملا ضعیف.

هندلینگ و سواری به نسبت رقبای هم قیمت و حتی بالاتر بهتر به نظر می رسد، فرمان و سیستم کلاچ کاملا نرم و راحت و مناسب برای رانندگی داخل شهر.تعویض دنده ها خوب و راحت و البته گیربکس بدون هیچ گونه همخوانی با موتور خودرو.از دیگر مزایا می توان به صورت اختصار به مناسب بودن ارگونومی صندلی ها، سیستم صوتی، سیستم ضد سرقت، جای پای راحت برای سرنشینان جلو و عقب به همراه دریچه سیستم تهویه برای عقب، صندوق جادار،موتور تقریبا کم صدا و چند موارد دیگر…

آخرین مطالب