جاسازی مواد مخدر در اگزوز ماشین

علت دو پهن شدن میللنگ چیست؟ و اگر چنانچه صدائی در زمان سرد بودن موتور بگوش برسد و به تدریج یا گرم شدن موتور ه

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

علت دو پهن شدن میللنگ چیست؟ و اگر چنانچه صدائی در زمان سرد بودن موتور بگوش برسد و به تدریج یا گرم شدن موتور همان صدا در اثر انبساط کاهش یابد و با برداشتن وایر همان شمع صدا بکلی قطع شود علامت زدن گژن پین است و همچنین اگر به موتور کار بدهیم صدای لقی گژن پین شنیده نخواهد شد.

مخلوط شدن آب و روغن، (وجود روغن در رادیاتور، وجود آب در کارتر)، گرمای بیش از حد موتور، کمی کشش موتور زدن جوش کاذب در رادیاتور وجود آب در سرپیستونها، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز البته خروج بخار سفید از اگزوز در زمستان موقع روشن کردن موتور دلیل سوختن واشر سرسیلندر نیست بلکه از برودت هوا میباشد و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین که در درس اول گفته شده است درب موتور کپک سفید رنگی خواهد داشت.

برای خنک کردن قطعات داخلی این نوع موتورها از روغن استفاده شده است که این روغن از دستگاهی به نام رادیاتور روغن که در مقابل توربین قرار گرفته است عبور کرده و چون رادیاتور روغن در معرض هوای حاصل از توربین قرار دارد لذا روغن داخل مجراهای رادیاتور خنک شده و برای انجام دو وظیفه عمده روغنکاری و خنککنندگی روانه مجراها و گانالها و به طور کلی محلهای به خود میشود.

باز کردن سرسیلندر هنگامی که موتور گرم است و قراردادن سرسیلندر در سطح ناهموار. طریقه آزمایش ترموستات: ابتدا ترموستات را در ظرف آبی قرار داده و حرارت میدهیم قبل از این که آب به جوش بیاید (در حدود هشتاد درجه سانتیگراد) دریچه ترموستات باز و فنر آن جمع میشود و اگر چنانچه دریچه باز نشد دلیل خرابی ترموستات بوده که از بستن آن بر روی موتور خودداری شود.

شروع به کاهش قابل توجهی می کند به دلیل سرعت چرخش بالا ، به عنوان مثال قدرت متوقف می شود سپس افزایش اندک گشتاور باعث افزایش قابل توجه قدرت می شود.

مخزن های بزرگ برای موتور سیکلت های کوچک تک و یا 2 سیلندر اصلا مفید نیست و می تواند باعث خفگی سیلندر ( پیچیدن دود و ایجاد فشار سرد در موتور ) شود و موتور شما مکررا خاموش شده و بعد از 10 دقیقه روشن شود ( تا خارج شدن آهسته دود از اگزوز به صورت طبیعی ) .

منهارت از سیستم اگزوزی با جنس استیل ضد زنگ و چهار لولهی خروجی ۱۰۰ میلیمتری با پوشش سرامیکی یا روکش کربنی به شکل اختیاری و در صورت سفارش مشتریان استفاده خواهد کرد. همچنین مقدار هیدروکربن های نسوخته نیز در زامیاد از ppm 644 به ppm 78و در پیکان وانت از ppm 571 به ppm 298 در بازه زمانی سال 1381 تا 1389 رسیده است و در مورد هر دو آلاینده در این خودروها روند تولید آلاینده ها نزولی بوده است.

این بار با دقت بیشتر و سرعت عمل بیشتری نسبت به دفعه قبلی به این کار پرداختم و طی 2 روز تمام شد . چنانچه موقع برداشتن وایر لرزش موتور بیشتر شد نشانه سالم بودن شمع، و اگر با برداشتن وایر تغییری در حالت موتور پیش نیامد همان شمع روغن زده است که باید پاک کرده و در صورت امکان، تعویض نمائیم و یا تنظیم گردد.

طریقة پیدا کردن شمع روغن زده و شمع خراب: برای پیدا کردن شمع روغن زده لازم است در حالت روشن بودن موتور یکایک و ابرها را بترتیب از سر شمعها جدا کرده و امتحان مینمائیم.

طریقه تعویض واترپمپ: برای تعویض واترپمپ در زمان خرابی یا چکه کردن آن موتور باید سرد بوده و آب رادیاتور نیز خالی شود و ابتدا پیچهای رادیاتور و بست شیلنگهای آب بالا وپائین را باز کرده و رادیاتور از موتور جدا میشود سپس پیچهای پروانه و فولی و در خاتمه پیچهای اطراف پوسته واترپمپ را باز نمائید.

آخرین مطالب