اگزوز از ماشین سنگزنی

هیوندای جنسیس کوپه درسال 2009 وارد بازار گردید و جایگزین مناسبی برای مدل نه چندان موفق کوپه شد.هیوندای کوپه ک

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

هیوندای جنسیس کوپه درسال 2009 وارد بازار گردید و جایگزین مناسبی برای مدل نه چندان موفق کوپه شد.هیوندای کوپه که از پیشرانه ای ضعیف برخوردار بود جای خود را به خودروی جدید و قدرتمند جنسیس کوپه داده است.جنسیس کوپه خودرویی کاملاً متفاوت و اسپرت با ویژگی های فنی نظیر ترمزهایbrembo و پیشرانه 306 اسب بخاری(نمونه فول) است.که البته نمونه وارد شده به کشور با نام track شهرت یافته که از سطح تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار بوده و پیشرانه قدرتمند تری در خود دارد.

اما آخرین جنگجو ب ام و 335i با پیشرانه 6سیلندر خطی به حجم 3لیتر و قدرت306 اسب بخار است.این پیشرانه با دارا بودن توربو توانسته چنین قدرتی را تولید کند و همانند جنسیس کوپه دارای شتاب بالایی است.335i کوپه قادر است در مدت زمان 5.5ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست پیدا کند و نمونه کانورتیبل آن نیز در مدت زمان 5.7ثانیه که با جنسیس کوپه برابری می کند.335i کوپه دارای رنج قیمت125 تا 130 میلیون تومان است که شما با چنین مبلغی قادر هستید دودستگاه جنسیس خریداری کنید.برتری های ب ام و علاوه بر هندلینگ فوق العاده و جمع و جور بودن آن امکانات پیشرفته و لوکس بودن کابین شما را وسوسه می کند تا به سوی ب ام و بروید.اما داستان فرق می کند.شما فردی هستید که دوست دارید برای مدتی حتی کوتاه درکانون توجه دیگر رانندگان قرار بگیرید و تا آنجایی که امکان دارد هزینه کمتری پرداخت نمایید به همین خاطر هیوندای جنسیس بهترین و مناسب ترین گزینه است.

پیشرانه جنسیس را با دکمه پشت فرمان روشن می کنیم تا حرکت خود را آغاز کنیم.جنسیس علاوه بر دارا بودن سیستم ترمزbrembo مجهز به گیربکس 6سرعته تیپ ترونیک با پدال های تعویض دنده روی فرمان ساخت ZFاست.با چنین ویژگی هایی شما باپرداخت مبلغ کم رانندگی و سواری یک خودروی اسپرت پرقدرت را کاملاً تجربه می کنید.با توجه به آنکه مدل کوپه جنسیس از شاسی مدل سدان بهرمند است اما فاصله بین دومحور 115میلی متر کاهش پیدا کرده است و به 2819 میلی متر رسیده،همچنین طول،عرض و ارتفاع جنسیس به ترتیب4630میلی متر،1864میلی متر و 1384 میلی متر است که با چنین ابعادی جنسیس کوچکتر از لکسوس و بزرگتر از ب ام و است.فضای داخلی کابین بسیار مناسب است وتنها ایراد قابل بیان صندلی های ردیف عقب همانند دیگر رقیبان است که برای افراد بلندقد کمی مشکل ساز است به خصوص آن که این صندلی ها گود هستند و برای سوار پیاده شدن حتماً باید دستتان را به قسمتی از داخل کابین بند کنید.

حرکت را آغاز می کنیم،در دورموتور3هزار صدای بم و گیرای سیستم اگزوز به خوبی شنیده می شود و شمارا تحریک می کند تا در همان ابتدا پرگاز حرکت کنید.شتاب فوق العاده جنسیس ازهمان ابتدا حساب کار را مشخص می کند،پیشرانه 6سیلندرVشکل جنسیس با حجم دقیق 3778 سی سی قادر به تولید306 اسب بخار قدرت در دور موتور 3600 و حداکثر گشتاور266 نیوتن متر در دور 4700 است.چنین نیرویی در دور پایین به همراه وزن 1540 کیلوگرمی خودرو باعث گردیده تا شتاب صفرتاصد جنسیس ظرف مدت زمان 5.7 ثانیه صورت بگیرید.با چنین شتابی شما می توانید بسیاری از خودروهای اسپرت داخل کشور نظیرSL350 و ب ام و 630 را از پیش روی بردارید.تنها رقیب شما ب ام و 335i بوده که با مجهز بودن به سیستم توربو و قدرت خروجی 306 اسب بخار می تواند پابه پای شما حرکت کند.درتمامی مراحل آزمایش چسبندگی و هندلینگ فوق العاده خودرو به خوبی احساس می شود.به خصوص زمانی که باورود به پیچ های تند عکس العمل عالی فرمان خیالتان را کاملاً جمع می کند و بدون هیچ نگرانی می توانید سرعت خود را افزایش دهید.درتمام مدت رانندگی با جنسیس به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهید کرد،عملکرد فوق العاده و هماهنگ پیشرانه و گیربکس لذت رانندگی را دوچندان کرده به خصوص زمانی که پدال گاز را ناگهانی تا انتها فشار می دهید و در این زمان صدای بم سیستم اگزوز هیجان رانندگی را دوچندان می کند و بازی فرمان و تایرها آغاز می گردد به خصوص اگر سیستم ESP را غیرفعال کنید.نکته ای که باید در حین رانندگی به آن دقت کنید میدان دید جلو است شاید در ابتدا کاپوت کشیده برای شما ابعاد خودرو را نامشخص نشان دهد اما زمانی که برروی صندلی ها قرار می گیرید قسمتی از کاپوت مشخص می شود که برای پارک کردن خودرو و تنظیم فاصله با خودروی جلو مناسب است.

زیباترین نوع سایلنسر اگزوز ژنراتور ، نوع استیل آن می باشد. هر نوع انبار اگزوز ممکن است در همه درجات تولید نشود. تاثیر اگزوز در مصرف سوخت : مسلما اگزوز نا مناسب و یا کثیف راندمان موتور را کاهش میدهد.

ممکن است در سیستم کنترل کامپیوتری موتور مشکلی پدید آمده باشد. طراحی داخل کابین بسیار زیبا و جذاب است اما سادگی آن را نمی توان نادیده گرفت و رنگ بندی معمولی چندان هم دلربا نیست،طوری که با قرار گرفتن پشت فرمان تنها حس اسپرت بودن به شما دست می دهد.کنسول میانی یک تکه بوده و تمامی کنترل ها در این قسمت به خوبی جای گرفته است.دربالاترین قسمت نمایشگر معمولی برای نشان دادن اطلاعات خودرو قرار دارد.کنسول میانی با پوشش کروم مزین شده و برروی آن سیستم صوتیinfinity با 6بلندگو و CDچنجرشش خشابی قرار دارد.در پایین ترین قسمت نیز سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار دارد.صفحه کیلومترشمار حالتی اسپرت دارد که در مرکز آن کامپیوتر کوچکی جهت نشان دادن مشخصات فنی خودرو جای دارد.صندلی ها به نسبت سه رقیب دیگر چندان راحت نیست،راحتیCLK،اسپرت بودن335i و لوکس بودن IS300C شاید در صندلی ها به چشم نخورد اما آزار دهنده نخواهد بود و به خوبی شما را دربرمیگیرد اما پشت سری های مجهز به سیستم فعال هنگام تصادف کمی برای سرتان کوچک است.

چنین دودی معمولا رایحهای مانند نان برشته سوخته شده دارد. زمان به سرعت درحال عبور است، و رقابت همچنان ادامه دارد.بسیاری از خودرو سازان در شرایط آشفته بازاراقتصادی جهان محصولات جدید خود را یکی پس از دیگری روانه ی بازار می کنند تا کماکان مشتریان خاص خود را به خرید محصولات جدید خود ترغیب کنند.اما بازار تشنه ی کشور به هیچ عنوان چنین آشفتگی را احساس نمی کند و همچنان افراد ثروتمند ایران به خرید خودرو در رنج های مختلف قیمت ادامه می دهند.در این بازار شرکت های خودروسازی تویوتا و هیوندای سهم بسزایی از این خودروها دارند.و حالا شرکت خودروسازی هیوندای با وارد نمودن سه محصول جدید خود(سانتافه و سوناتا نسل جدید و جنسیس کوپه) دل بسیاری از علاقه مندان به خودرو را برده است.به تازگی به کمک یکی از دوستان ملاقاتی با هیوندای جنسیس کوپه انجام دادیم که در ادامه به آن می پردازیم.

برخی اوقات نیز سطح روغن موتور بیش از حد لازم است که آن هم می تواند سبب ایجاد دود آبی در موتور شود.

با افزایش سرعت تا ۱۴۰ کیلومتر هردو خودرو تو دست و با تسلط کامل اقدام به تغییر لاین می کردند اما پس از ۱۴۰ کیلومتر جنسیس دیگر خودروی با هندلینگـی نبود و درعقب خودرو حالت های ناپایــداری دیـده مـی شد و ایــن اتفـاق درحـالی رخ می داد کــه همچنــان باکسـتر بـه زمیـن چسـبیده بود.

طراحی ظاهری جنسیس استادانه و زیبا صورت گرفته،شما در تمامی قسمت ها شاهد استفاده از خطوط ملایم و تند تیز هستید.در قسمت جلو این چراغ های خوش فرم است که در اولین نگاه شما را مجذوب می کند.در این قسمت جلوپنجره کوچک،سپر و مه شکن های لوزی شکل درکنار خطوط روی کاپوت طرحی زیبا را خلق کرده است.درقسمت کناری نیز دوخط مجزا یکی از سوی گلگیر جلو و دیگری از سوی بالای چراغ عقب برروی درها نقش بسته که زیبایی خودرو را دوچندان کرده است وعلاوه بر افزایش آئرودینامیک خودرو حالت خاصی بخشیده است.درقسمت عقب شیشه کشیده و چراغ های باریک با طرحی زیبا در کنار باله اسپرت روی درصندوق بار حس اسپرت بودن را دوچندان کرده است.همچنین وجود سراگزوزهای لوزی شکل در دوطرف سپر را نباید فراموش کرد.طراحی ظاهری جنسیس کوپه نسبت به سه رقیب خود بروزتر و بی نقص است،این زیبایی را می توان در لکسوسIS300C ملاحظه کرد.اما جنسیس در این قسمت به راحتی توانسته گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن