اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمیتوان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد. به طور

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمیتوان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد. به طور مثال محصولات شرکت لامبورگینی که به غرش های خاص و شعلههای خارج شده از اگزوز خود معروف هستند در تست قدیمی NEDC تنها در حالت رانندگی شهری STRADA مورد آزمایش قرار میگرفتند.

تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید. اگر باک بنزین را لب تا لب پر کنید وقتی درب باک را ببندید و راه بیفتید اگر از سر بالایی بالا بروید یا خودرو را در آفتاب پارک کنید، بنزین از بالای باک بیرون میریزد و یا به شدت تبخیر میشود.

اما قضیه به این جا ختم نمی شوند چرا که برخی دیگر فقط شکل یک سر اگزوز جذاب را بر روی سپر های حک می کنند و عملا خروجی اگزوز در زیر خودرو تعبیه شده است. لوگوی M به صورت برجسته بر روی آن حک شده است.دریچه داخلی و جداگر حرارتی، از اگزوز باعث افزایش عملکرد می شود.

بنابر این کارایی لوله اگزوز ها به همین صورت نمی باشد و کارکردهای متفاوتی را دارند. یکی از محصولات بی ام و که مورد توجه قرار گرفته است سر اگزوز ها هستند که انتخاب خوب و قطعی این افراد است.

سر اگزوز بسیار خوبی بود و ظاهر خوبی هم داره (کمی متفاوت با عکس)با اینکه انتظار صدا نداشتم صدای جالبی داره و و در دور موتور های ۱ تا ۲ صدای وز وز قشنگی داره و در دو موتور ۳ تا ۴ صدای سوت کشیدن داره البته برای پراید.

این سر اگزوز از محصولات اورجینال بی ام و مناسب برای خودرو سری پنج G30 می باشد و شامل ۲ سر اگزوز کروم BMW M Performance چپ و راست است و گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا را دارد. سر اگزوز دولول تمام استیل در حین سادگی بسیار جذاب و شیک بوده و وارداتی می باشد.

حضور یک جفت خروجی بزرگ و کرمی در نمای عقب باعث جذب هر بیینده می شود اما می دانیم علاوه بر هزینه بر بودن هر خودروی بدلیل پیشرانه های نه چندان قدرتمند خود قابلیت این را ندارد که یک جفت خروجی جذاب داشته باشند از همین رو شاهد هستیم برخی خودروهای امروزی اگزوز معمولی خود را در یک سر اگزوز بزرگ و پولیش خودرو پنهان نمایند.

با توجه به نتایج فوق الذکر، میزان خروجی این آلاینده در خودروهای زامیاد و پیکان وانت نمی­تواند تاثیر مهمی بر سلامت هوای شهر شیراز داشته باشد و برای بیماران ریوی و قلبی خطر جدی در کوتاه مدت نخواهد داشت.

اولین مورد برای ایمنی ساکنان ضروری است چرا که موتور خروجی موتور احتراق داخلی حاوی سموم کربن منوکسید (CO)، یک گاز مضر، بی رنگ و بی بو است که در غلظت کافی می تواند باعث بیماری شدید و حتی مرگ شود.

به راحتی می توان گفت که وختن روغن در داخل محفظه احتراق است . مثالی از این موضوع در شکل زیر نمایش داده شده است. زاویه دهانه چرخها کمتر و فاصله محل قرارگیری چرخها در عرض خودرو در کلاس مینی مثل وزنه برداری که پاهایش را کامل بازنکرده است و زیر بار تعادل کمتری دارد که با پایین آمدن ارتفاع خودرو و قد وزنه بردار این وضعیت بهبود می یابد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن