صدای اگزوز ماشین

یک سیستم اگزوز آزمایشی برای موتور آماده شده برای آزمایش ساخته شده است. کاواساکی و سوزوکی که از این مدل جدید ی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

یک سیستم اگزوز آزمایشی برای موتور آماده شده برای آزمایش ساخته شده است. کاواساکی و سوزوکی که از این مدل جدید یاماها بیمناک شده بودند شراکتی را برای ساخت یک موتورسیکلت چهار-زمانه آغاز کردند. این سری موتورسیکلتهای تورینگ کاواساکی در سال 2007 در بازارهای اروپا و کانادا و در سال 2008 در بازار آمریکا عرضه شد.

خودروی تماماً الکتریکی Tesla Model S، سریعترین خودروی سدانی است که تاکنون در آمریکا ساخته شده است. در سال 2015 مدل جدیدی با استایل جدیدی برای فلاپ ها عرضه شد که چراغ جلو قدیمی را کنار گذاشته بود و به جای آن از چراغ جلوی دوتایی که در سوپربایکها زیاددیده میشود استفاده شده بود.

در سال 2010 ، چراغ جلو و فلاپها از استایل جدیدی برخوردار شدند و چند تغییر کارکردی نیز اعمال شد از جمله آینهها بزرگتر شدند و تکیهگاههای لاستیکی انجین نیز بهبود یافتند. 2006: عرضه موتورسیکلت KX450F ؛ یک سال بعد، و با یک دنده بیشتر از مدل اصلی (یعنی با 5 دنده)، نخستین قهرمانی سوپرکراس را پس از شش سال با جیمز استوارت نصیب یک محصول کاواساکی کرد.

همچنین سیستم KTRC که سیستم ترکشن کنترل (کنترل کشش چرخ-زمین) کاواساکی است نخستین بار در این موتورسیکلت عرضه شد. قرار شد که کاواساکی بر شاسی تمرکز کند و سوزوکی روی انجین کار کند و کار مونتاژ نهایی را هم کاواساکی انجام دهد و نهایتا دو گونه با تفاوتهای جزئی از محصول نهایی ساخته شود که هر یک از شرکتها یکی از این گونهها را به فروش برسانند.

نام Versys از ترکیب دو کلمه versatile (چندکاره) و system (سیستم) ساخته شده است. Versys همان پلتفرم دو موتورسیکلت 650 سیسی دیگر کاواساکی، یعنی Ninja 650R و ER-6n را دارد و به لحاظ تجهیزات الکترونیکی، انجین، چرخها، ترمزها و بدنه اصلی با آنها یکی است.

این موتورسیکلت 1352 سیسی به گشتاور بسیار زیاد، توان بیزحمت، فرمانپذیری خوب و پایداری بالا و راحتی پوزیشن سواری معروف است.

در سال 2001، یاماها با عرضه یک مدل موتوکراس 250 سیسی 4-زمانه با نام YZ250F که رقبا را غافلگیر کرد.

توان انجین آن به 142 کیلووات میرسید که تا سال 2005 بیشترین توان در بین موتورسیکلتها بود، ضمن اینکه بیشترین نسبت توان-به-وزن کلاس خود را داشت. اما به لحاظ پوزیشن سواری، بدنه فرعی عقب، اجزاء سیستم تعلیق و تیونینگ انجین با آنها تفاوت دارد.

از لحاظ طراحی ظاهری، برابوس ۹۰۰ راکت ادیشن تفاوتهایی با AMG GLE ۶۳ S کوپه دارد که از جمله آنها باید به جلوپنجره جدید، قطعات فیبرکربنی متعدد روی بدنه، اسپلیتر جلو، افزوده شدن لبه گلگیر، اسپویلر سه تکه عقب، دیفیوزر و سیستم اگزوز با خروجیهای تیتانیوم/کربن و قابلیت تنظیم صدا اشاره کرد.

نقاط شکست به خوبی طراحی شده اند، به نحوی که ورق فلزی ضربه حاصل از تصادف را جذب میکند و از نقاط حساس داخلی خطرناک، مانند موتور، باتری، و حتی باک بنزین حفاظت میکنند. شاسی آن به شکل ایرودینامیک و با هدف رسیدن به بیشترین سرعت (299 کیلومتر در ساعت) طراحی شده بود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن