یکی از لوله ها (ورودی مبدل) به موتور خودرو متصل می شود و بخارات آلاینده و داغ تولیدی در سیلندرهای موتور ( جایی که با سوختن بنزین یا گازوئیل توان پیش برنده خودرو تولید می شود) از طریق آن به داخل مبدل هدایت می شوند.
در حالیکه واکنش سامانه ESP در مدلهای پیش از فیسلیفت کمی غیرقابل پیشبینی و خطرناک توصیف میشد، در مدلهای جدید امکان تنظیم دو حالته این سامانه وجود دارد و در شرایط اسپرت، حتی انجام دریفتهای کنترل شده و ایمن نیز امکانپذیر خواهد بود، نکتهای که در مدلهای قدیمی و بهخصوص در شرایط بارانی میتوانست به چرخش ناگهانی خودرو و بروز تصادف منجر شود.
از این رو در شرایطی که مدلهای تازه جنسیس کوپه دربازارهای بین المللی به لطف افزایش 47 اسب بخاری قدرت و 39 نیوتنمتری گشتاور در حدود 2/1 ثانیه نسبت به مدلهای پیشین، سریعتر دستیابی به تندی 100 کیلومتر در ساعت را از حال سکون تجربه میکنند، در بازار داخلی و به دلیل یکسان بودن پیشرانه هر دو سری قدیمی و جدید، عملکرد فنی و شتابگیری هر دو خودرو بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و تفاوت قابل توجهی در این خصوص دیده نمیشود.
در بین تحقیقات برآمده از تعمـیر کاران موجود درون بازار و اکثرانی کـه خود دارای این موتور بوده اند و جستجو های اینترنتی بـه نتایجی رسیدیم کـه باعث تعجب ما شد.
قدرت خودرو حقیقتا بالاست و صدای اگزوز و عملکرد موتور هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و صدایی در حد تواناییهای چشمگیر پیشرانه از اگزوز به گوش میرسد.
چراغهای جلو و درپوش موتور کشیده، گلگیرهای نسبتا عضلانی و خطوط تیز و برنده نمای جانبی در کنار المانهای منحصر به خودروهای اسپرت آسیای شرقی، نظیر چراغهای کشیده عقب، از جمله مهمترین ویژگیهایی هستند که چهرهای عوامپسند و قدرتمند یک خودروی سریع را در ذهن یادآور میشوند اما طراحان برای نسخه بازنگری شده، تصمیم به تغییر شکل جلوپنجره خودرو به عنوان یکی از بزرگترین نقاط ضعف طراحی مدل اولیه گرفتند که در مقام یک خودروی هیجانانگیز بیش از حد کوچک و محافظهکارانه به نظر میرسید.
همچنین افزوده شدن دو مجرای ورودی هوا بر روی درپوش موتور، به همراه بازنگری کلی در ترکیب چراغهای بزرگ جلو با مهشکنهای تغییر شکل یافته از جمله مهمترین تغییرات صورت گرفته در مدلهای جدید هستند که به جذابیت و پیچیدگی ظاهری بیشتر نمای جلوی خودرو کمک شایانی کردهاند، با این حال در نماهای جانبی و عقب عمده تغییرات مدل فیسلیفت به تحول در طراحی رینگهای اسپرت و تغییرات گرافیکی در نحوه چیدمان اجزا داخلی چراغ عقب خلاصه میشود.
در این برنامه بیش از 30 مدل برقی هم به خط تولید خواهند رسید. از همین رو مدل چهار سیلندر 2 لیتری توربوی جنسیس کوپه که در پی ممنوعیت واردات خودروهای مجهز به پیشرانههای حجیم تر از 2500cc امکان واردات آن نیز به کشورمان وجود دارد، از پیشرانهای مشترک با میتسوبیشی EVO بهره میگیرد که از نتایج پروژه توسعه فنی مشترک بین میتسوبیشی، هیوندای و کرایسلر محسوب میشود.
دراین قسمت نوبت به بررسی کیفیت ساخت اتاق و استفاده از مواد روز دنیا رسید که بدون شک پورشه باکستر بدلیل کابینی شیک و با کیفیت استثنایی جای هیـچ حرف زدنی برای جنسیس که اگرچه کابین مدرنی داشت اما بدلیل استفاده از کیفیت ساخت پایین و پرکردن کابین با انواع پلاستیک نگذاشت.
البته لازم به ذکر است که عملکرد خودرو در سرعتهای بیش از 100 کیلومتر، از زمین تا آسمان با مدل قبلی تفاوت دارد و اگر رقابتی با این سرعت آغاز شود، بدون شک پیروزی از آن مدل 2013 خواهد بود.
مقالات مشابه
- آشنایی با سیستم اگزوز خودرو - کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین
- اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟
- واشر بغل اگزوز پراید ، فروشگاه اینترتی قطعات ماشین و لوازم یدکی یدکی فوری
- مرگ خاموش جوان بوکانی با دود اگزوز ماشین خود
- انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین علامت چیست؟
- 2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید
- هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- چگونه اگزوز ماشین خود را تعویض کنیم؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی