آشنایی با سیستم اگزوز خودرو - کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین

به هر حال خواستیم بگوییم 2002 عزیز ما ایرانیها انقدر بی معرفت نیستیم که به این زودی ها فراموشت کنیم و همیشه ب

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

به هر حال خواستیم بگوییم 2002 عزیز ما ایرانیها انقدر بی معرفت نیستیم که به این زودی ها فراموشت کنیم و همیشه به یاد خودت و لحظه های شیرینی که برایمان ساختی هستیم. حجم موتورش 2002 سی سی و به همین علت نامش 2002 بود.

عدم عایق بندی ژامبون ها کمی سر و صدا دارد اما سواری بسیار عالی و نرمی را به راننده می دهد.

اکثرا تقویت شده و اگر اگزوز آن صدا نمی داد جای تعجب داشت. توجه به این نکته مهم است که اگر در رینگ ها فرورفتگی یا خمشی به وجود آمده باید نزد یک فرد حرفه ای آن را برطرف کنید یا یک رینگ جدید تهیه کنید.

یک امکان جالبی که این خودرو برای سرنشینان فراهم کرده است، سیستم گرمایشی می باشد و آن هم به این شکل می باشد که دور سیستم اگزوز این اتومبیل که برای هر سیلندر هم مجزا هستند، قاب فلزی وجود دارد که در امتداد هر کدام از آنها لوله خرطومی وجود دارد که گرما را به داخل اتاق هدایت می کند یعنی به پشت دریچه ها که با باز کردن دریچه ها گرما به داخل اتاق می آید و اگر هم نخواهید می توانید آنها را ببندید تا اینکه باد گرم برای جلوگیری از بخار کردن به پشت شیشه هدایت شود که در پشت شیشه هم دریچه ای تعبیه شده است البته پنجره های این خودرو هم برای فصل زمستان می باشد که انرژی گرمایی بخاری مکانیکی مهاری هدر نرود !

جعبه دنده 4 سرعته دستی را درگیر می کنیم و شروع به حرکت می کنیم بسیار بسیار دنده های جالبی دارد و با داخل و بیرون کشیدن دسته دنده دنده ها تعویض می شوند، دنده ها نرم جا می روند و نزدیکی دنده به راننده و فرمان بسیار در رانندگی کردن راننده تاثیر بسزایی دارد، سواری این اتومبیل بسیار نرم تر از آنچه فکر کنید می باشد و آن هم به مدد ژامبون های معروف ژیان است که در جهت طولی خودرو قرار دارند و در هنگام عبور از روی پستی و بلندی کش می آیند و جمع می شوند و هرچه فشار بیشتر به ژامبون ها بیاید چرخ های این اتومبیل از هم دور می شوند البته به میزان کم و در زمانی که سرنشینان یا بار را خالی می کنیم شاهد نزدیک شدن چرخ های عقب و جلو به یکدیگر هستید،همین ژامبون ها باعث می شوند تا با ژیان چپ نکنید !

دیسک و صفحه این خودرو هم با نمونه فابریک آن تعویض شده بود و نمونه قدیمی آن را هم دیدیم که کمتر از 16 سانتی متر بود همه چیز این خودرو بسیار بسیار کوچک می باشد پیشرانه این خودرو فاقد دلکو می باشد و به جای آن کوئل دوبل یا دو خروجی دارد که مستقیما به سر سیلندر متصل می شوند، از دیگر نکات جالب توجه این است که پلاتین آن پشت فن می باشد و برای تعویض آن باید علاوه بر باز کردن جلوپنجره فن را هم باز کرد تا پلاتین تعویض شود !

همان طور که در قسمت های بالاتر گفته شد این خودرو دارای پلاک ملی می باشد که این خود کمی نمای فوق العاده کلاسیک این خودرو را خراب کرده است، درب موتور این خودرو توسط 2 بست عمودی و پلاستیکی چفت شده اند که پس از باز کردن آن ها درب موتور بسیار سبک وزن این خودرو بالا می آید و شاهد پیشرانه بسیار جالب این خودرو هستیم.

با فشردن و نگاه داشتن کلید روی کنسول وسط،سقف خودرو در مدت نه چندان کوتاه باز می کنیم.در این حالت با توجه به طراحی هوشمندانه ی کمپانی،نفوذ باد و صدای آن در سرعت های نسبتا بالا بسیار کم است.کمی شرایط را برای خودرو ب ام و سخت می کنیم.با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری در پیچ های تند،آشفتگی زیادی در عقب خودرو رخ نمی دهد و همچنان اصار زیادی بر پایداری داشت.موتور 3 لیتری و 272 اسب بخاری کمی بر روی این اتاق 1825 کیلوگرمی سنگینی می کند و با توجه به اینکه پدال گاز کمی تاخیر در پاسخ داشت از رقبای پرشتابی همانند جنسیس و کامارو چند متری عقب می ماند.

قدرتش در مدلهای استاندارد 95 اسب و حداکثر سرعتش 172 کیلومتر بر ساعت بود. در سیستم خنک کنندگی موتور این اتومبیل رادیاتور روغن و فیلتر هوا و روغن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند زیرا موتور این خودرو به وسیله فشار روغن و هوا خنک می شود و برای اینکه هوا به خوبی موتور این اتومبیل را خنک کند موتور این خودرو درون محفظه ای قرار دارد که به راحتی دور آن هوا می پیچد و در خنک کردن پیشرانه مهاری نقش بسزایی را دارد و علاوه بر آن رادیاتور روغن با چرخاندن روغن دور محفظه موتور آن را خنک می کند، به جز شیشه شور برقی این اتومبیل هیچ جایی از این اتومبیل جای آب نمی بینید.

حال دوست داریم تا کمی با این تحفه فرانسوی به رانندگی بپردازیم پس از نشستن بر روی صندلی های راحت و بستن کمربند فابریک این اتومبیل سوییچ را می چرخانیم و به محظ روشن شدن چراغ پشت آمپر دکمه را فشار می دهیم تا این خودرو روشن شود، پس از آن صدایی نمی آید گویی که اتومبیل خاموش باشد اما 602 سی سی از خواب بیدار شده است !

آخرین مطالب