واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

اما استفاده از هدرز برای خودرو های اسپرت و مسابقه ای ، کاربرد فراوانی دارد و بسیاری خودرو های گران قیمت به شک

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

اما استفاده از هدرز برای خودرو های اسپرت و مسابقه ای ، کاربرد فراوانی دارد و بسیاری خودرو های گران قیمت به شکل استاندارد هدرز های فابریک مجهز می باشد . از سوی دیگر اصطکاک کمتر و افزایش قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت نیز موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده است که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است اما طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست. به این دلیل که کمتر سازنده ای وجود دارد که از ابتدا در خودروهای ساخته شده این وسیله را نصب نماید. توجه داشته باشید که سرریزِ روغن موتور اضافه بر حجم اعلامی کارخانه، باعثِ کاهش کشش خودرو میشود. بهینهسازیِ تعلیق فقط کاهش ارتفاع و یا تغییر در غلظت کمکفنرها نیست و برای تغییرات اصولی، مطالعهی کُتبای که در این رشته به تحریر درآمدهاند توصیه میشود.

کارشناسهای ماشینهای تقویتی به هیچ وجه خرید و نصب کیت دست ساز را توصیه نمیکنند. ۱. بهینهسازیِ پیشرانه و مجموعهی انتقال قدرت: علم تیونینگ موتور به وسعت یک دنیاست، برای علاقهمندان به این شاخه آشنایی کامل با سازوکار مولد نیرو و انتقال نیرو و برق خودرو توصیه میشود. در صورتی که این قطعه به درستی (توسط اگزوز ساز) روی خودرو نصب شود، حدود ۵ الی ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه در خودروهای معمولی می افزاید و موجب ارتقای تیونینگ خودرو می گردد. ۱. اضافهکردن آپشنها و امکانات خودرو: اگر بشود این دست تغییرات را تیونینگ نام برد، در حال حاضر پرطرفدارترین شاخه در ایران به شمار میرود. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که تصور میکنید فضای داخل کابین این خودرو پس از اعمال تغییرات صورت گرفته دارای امکانات رفاهی بیشتری شده و فضایی دلنشینتر بهوجود آمده، باید بگوییم که کاملاً اشتباه است. ۱ - در ای سی یو فابریک این خودرو مقدار پاشش در دور ۶۲۰۰ RPM قطع میشود و ممکن است دور موتور کمی بالاتر هم برود ولی نمی تواند به علت عدم تزریق سوخت، گشتاوری تولید نماید ولی در دامپ ریمپ شده توسط مقدار دور موتور کات اف نسبت به حالت نرمال افزایش داده شده و از حدود ۶۲۰۰ به ۶۸۰۰ دور بر دقیقه ارتقاء داشته است (تزریق سوخت نیز افزایش داشته) که سبب شده توان و گشتاور بیشتری در دور موتورهای بالا کسب نماییم.

علم طراحی موتور و بهسازیِ آن هر روز پیشرفت و تغییراتِ بیشتری را تجربه می کند، به گونهای که گرفتن ۱۰۰ اسببخار قدرت به ازای هر لیتر حجم موتور از یک پیشرانهی دورنسوزِ بنزینی که تا دههی گذشته فقط در انحصار خودروهای سوپراسپرت بود، امروزه چیز عجیبی نیست و گاها در یک خودروی شهری هم مشاهده میشود! از سوی دیگر با اعمال قوانین سختگیرانه مصرف سوخت و استاندارد های آلایندگی روی وسایل نقلیه، ایسیو به ناچار توان موتور را محدود می کند، دنده ها را تا حد امکان سبک و تاخیر دریچه گاز را افزایش می دهد تا مصرف سوخت و آلایندگی کاهش یابد زیرا مصرف سوخت و آلایندگی بالاتر برابر است با افزایش مالیات بر قیمت خودرو و بالطبع بالا رفتن هزینه تولید. ۲۵. گاهی وجود ایراد در قطعهای به ظاهر بی اهمیت، علاوه بر ایجاد مشکلات دیگر باعث افت توان خودرو خواهد شد. به عبارت ساده تر، سایپا اطلس خودرویی کوچک تر از آریا است و منابع آگاه می گویند که این کراس اوور شهری بر اساس پلتفرم X200 توسعه پیدا کرده است. دستکاریِ مفید در این مجموعه (برخلاف جو حاکم بر کشور ما) به صورت سلیقهای نیست و تنها از طریق مطالعه و تحقیق و پرسش از افراد آگاه و محاسبات فراوان و کسبِ تجربه صورت میگیرد.

۳. تغییرات در بدنه: تعویض چراغها، جایگذاری یک باله بر روی صندوق، بکارگیری انواع برچسبهای بدنه، تعویض رینگ و لاستیک، جایگذاری نئون در زیر خودرو، استفاده از زیرسپریها و رکاب و در نهایت تعویض سپرهای عقب و جلو با نمونههای دیگر و تعویض کاپوتها و کاهش ارتفاع به شکلی که در عملکرد خودرو تاثیرگذار نباشد، همگی نمونههای از این قبیل هستند. تعویض فیلتر در هر بار تعویض.مشخصات، قیمت و خرید فیلتر روغن خودرو هیوندای مدل فیلتر خودرو › فیلتر روغنخرید اینترنتی فیلتر روغن خودرو هیوندای مدل و قیمت انواع فیلتر روغن هیوندای از فروشگاه آنلاین. برای شروع بهتر است با انواع سیستمهای تعلیق و نحوه کارکرد آنها آشنایی پیدا کنید. از اونجایی که لوله استیل با اون قطر پیدا نخواهی کرد، نزدیکترین قطر داخلی لوله های اصلیت خواهد بود 1 اینچ و نزدیکترین قطر داخلی لوله کالکتورت خواهد بود 1.5 اینچ. کیت خودرویهای گاز سوز در چهار نسل بر روی خودروها نصب میشود در نوع خودروهایی که امروزه شرکتها به نام خودروی OEM تحویل میدهند از نسل چهارم استفاده می کنند که دارای دو ECU جداگانه گاز و بنزین است در تبدیل خودروهای دوگانه سوز در گاراژهای متفرقه بیشتر از نسل اول و دوم استفاده می شود که نسبت به نوع چهارم دقت کمتری دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن