همین جاست که اهمیت هدرز مشخص میشود

جنس چدن حدوداً ۲۵ الی ۳۰ دلار و یک منیفلد با راندمان بالا (هدرز) بیش از ۵۰۰ دلار قیمت دارد. زانتیا توانست در

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

جنس چدن حدوداً ۲۵ الی ۳۰ دلار و یک منیفلد با راندمان بالا (هدرز) بیش از ۵۰۰ دلار قیمت دارد. زانتیا توانست در بازار ایران، به یک خودرو محبوب تبدیل شود که یکی از مهمترین دلایل آن، موتور قدرتمندی بود که در شتاب و سرعت، حرفهای زیادی برای گفتن داشت. استفاده از یک سر سیلندر جدید که چهار سوپاپ در هر سیلندر دارد جریان هوای ورودی و خروجی را به مقدار زیادی بهبود می بخشد و می تواند قدرات را بیشتر کند. در هریک سرسیلندرهای موتور دو سوپاپ نقش ریههای تنفسی موتور را بازی میکنند که قطرشان برای سوپاپ ورودی 08/2 اینچ و برای سوپاپ خروجی 60/1 اینچ است. قیمت فلاپها آلمان و اتریش در بازار نسبت به سایر مارکها گرانتر است و طبق معمول همیشه جنس چین با قیمت پایینتر در بازار فروخته میشود. سایپا زانتیا ویژگیهای خاصی دارد که در همان سالهای ابتدایی ورود به ایران، مورد توجه قرار گرفتند از جمله قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو و نیز حرکت بر روی سه چرخ. در کنار جنبههای روانی این قضیه برای جامعه و اینکه تب این هیجان ممکن است تا کجا ادامه پیدا کند، میتوان از منظر مصرفزدگی نیز به آن نگریست و تاسف خورد که چرا چشم و همچشمی و اسرافکاری و هزینههای سرسامآور و غالبا بیمورد، برای زیباتر جلوه دادن اتومبیل به نوعی ارزش در جامعه ما تبدیل شده است.

هر کسی هم به وسع جیب خودش سهمی از این هیجان میبرد؛ کسی که پیکان 58 دارد 500 هزار تومان هزینه میکند و آن که بچه پولدار است تا 30 میلیون هم پای این تفریح میگذارد. میل سوپاپ برای چرخش، نیروی خود را از میللنگ به واسطه تسمه یا زنجیر میگیرد و برای هر یک از سوپاپها یک بادامک روی میلسوپاپ تعبیه شده است که مقدار زمان باز بودن سوپاپ (Duration) و اندازه باز شدن سوپاپ (lift) بر عهده بادامک است. روشی که مهمترین نشانههای آن شتاب، سرعت و زیبایی است. کنار گذاشتهاند تا مثلا 50 یا 100 کیلومتر بر سرعت خودرو خود اضافه کنند (آن هم در خیابانهایی که حداکثر سرعت مجاز در آنها از 70-80 کیلومتر در ساعت بیشتر نیست!) یا وقتی در شهر مشغول ویراژ دادن هستند، چنان صدایی از ماشینشان خارج شود که روی کامیون و اتوبوس جماعت کم شود! استفاده از رینگ و لاستیک پهن به احتمال زیاد اتومبیل را از گارانت خارج میکند. کنار گذاشته اند تا مثلا 50 یا 100 کیلومتر بر سرعت خودرو خود اضافه کنند (آن هم در خیابان هایی که حداکثر سرعت مجاز در آن ها از 70-80 کیلومتر در ساعت بیشتر نیست!) یا وقتی در شهر مشغول ویراژ دادن هستند، چنان صدایی از ماشینشان خارج شود که روی کامیون و اتوبوس جماعت کم شود!

در این دامپ مقدار پاشش انژکتورها و آوانس جرقه، افزایش داده شده و همینطور پارامتر کنترلی سنسور اکسیژن ارتقاء یافته که سبب شده شاهد افزایش قدرت حدود ۱۵% را داشته باشیم. اما چگونه مافلر صدای موتور را کاهش می دهد؟ یکی از اقدامات در راستای تیونینگ و تقویت قدرت موتور و به دست آوردن اسب بخار نصب هدرز بنز E350 می باشد. ضمن اینکه زانتیا در نسخه ۶ سیلندر به تعداد اندکی در بازار ایران عرضه شد اما مشخص نشد که به چه دلیل، عرضه آن متوقف شد.سیتروئن زانتیا به دلیل جذابیت ظاهری در کنار تواناییهای فنی بالا توانست به یکی از موفقترین خودروهای تولید داخل تبدیل شود و با وجود قیمت نسبتا بالا، ۹ سال متوالی بر روی خط تولید باشد. بسیاری از قیمتهای زیر برای اکثر خودروها، چه داخلی یا خارجی یکسان است. اکنون سه موتور به منظور پژو ۳۰۱ درنظر گرفته شده است. پژو Peugeot. پژو جديد تجربه لذت رانندگي به خاطر استيل زيبا شکيل و اسپرت وخصوصاً بخاطر کارايي و. اما در ایران تاکنون تنها 2 گروه خودروسازی گوشه چشمی به این قضیه انداختهاند؛ «ایرانخودرو» تنها به اسپرت کردن «پژو ۲۰۶» میپردازد و آن را با تیپ جوان پسند تولید میکند و «گروه بهمن» نیز «پاجرو» و «مزدا ۳۲۳» را با اسپرت داخلی و خارجی و تقویت موتور تنها برای قشری خاص به بازار عرضه میکند.

صندلیهای خشک اسن خودرو در کنار ضرباتی که در طول مسیر از جاده به کابین خودرو منتقل میشود، میتواند در رانندگیهای طولانیمدت بسیار آزار دهنده باشد؛ البته برخی افراد با نصب کیت ارتفاع ضمن تقویت قابلیتهای آفرود نیسان رونیز، توانستهاند به مشکل خشکی آن نیز غلبه کنند. زانتیا چند ویژگی منحصربهفرد داشت که از جمله آنها میتوانیم به توانایی حرکت بر روی سه چرخ و نیز قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کنیم که از این ویژگیها به عنوان ابزار تبلیغاتی قدرتمندی استفاده میشد. در نتیجه برای اینکه بتوان سیلندر را خالی کرد و آن را برای مکش در مرحله بعد آماده ساخت باید سیستم تخلیه را نیز تغییر داد و آن را بهینه کرد. رینگ و لاستیک: قیمت رینگ و لاستیک در کمترین حالت ممکن 800 هزار تومان آب میخورد. قیمت ۴۳ اینچ در بندر گناوه حدود ۲۴۵۰ هست. طراحی این خودرو به سال ۱۹۹۲ بازمیگردد اما با این وجود، همچنان در مقایسه با بسیاری از خودروهای تولید داخل، برتری دارد.

آخرین مطالب