پروژه ساخت هدرز دست ساز

بله،هدرز لوگان هستش.راستش دنبال هدرزی هستم با کارایی بالاتر.تو مجله رنو اسپرت گفته شده بود که قدرت موتور K4M

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

بله،هدرز لوگان هستش.راستش دنبال هدرزی هستم با کارایی بالاتر.تو مجله رنو اسپرت گفته شده بود که قدرت موتور K4M رو تا 133 اسب با دستکاری ECU و هدرز جدید افزایش دادن.میخواستم بدونم بهترین طراحی برای هدرز چی هست که به این طرح ها رسیدم.به نظر شما میشه طرح فابریکش رو اصلاح کرد یا این چیزی که طراحی کردن بهترین حالت ممکنش بوده؟ منیفولد چدنی ، استاندارد پیشرانه معمولا به روش ریخته گری تولید می شود و به همین دلیل از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در روند خروج گاز های آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد می کنند ، اما هدرز به روش خم کاری دقیق لوله ها شکل می گیرد و با ساختار یک نواخت و صیقلی خود ، موجب خروج آسان تر گاز های آلاینده ، تنفس بهتر پیشرانه ، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می شود ، البته میزان کاهش مصرف سوخت در ازای افزایش قدرت موتور چندان چشم گیر نمی باشد و از همین رو از هدرز غالبا به عنوان یک قطعه عملکرد و تیونینگ یاد خواهد شد . با منبع میانی یا سنتر مشکلی وجود نداره تا میرسیم به مافلر یا منبع آخر که بازم روند خروج گاز کند میشه حالا منبع آخر رو با نمونه های مستقیم که معمولا اسپرت هستند میتوان تعویض نمود و به این صورت مسیر خروجی رو بهبود بخشید.

گروه صنعتی EngineArts توسط مهندس خلیلی مهر از سال 2010 فعالیت خود را به صورت تخصصی بر روی ساخت انواع هدرز برای خودروهای داخلی آغاز نمود و با گذشت بیش از 6 سال از فعالیت حرفهای، به عنوان تولید کننده انحصاری این محصول در ایران شناخته می شود که واقعا شایسه تقدیر و تشکر است. طراحی خاص و سطح صیقلی هدرزها که معمولا از جنس فلزاتی چون فولاد، استیل و آلیاژهای بسیار گران قیمت ساخته میشوند به خروج سریع و پر فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه خودروهای معمولی می افزاید. هم مدل سی ان سی و هم به صورت دستی، مدل سی ان سی برای خودروهایی همچون پراید، پژو و غیره و به طور کلی محصولات ایران خودرو و سایپا و حتی خودروهای خارجی تولید می شود. در واقع طبق مصوبههایی که اخیرا کمیته خودرو به تصویب رسانده، مالکان کوییک S تا یکسال اجازه ندارند این خودرو را به فرد دیگری واگذار کنند و سند آن نیز به مدت یک سال در رهن سایپا باقی خواهد ماند. همچنین با توجه به برخی نکات که در تصاویر بازدید مسئولان از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شده است، اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک فیس لیفت ( کوییک S و G ) به بازار خواهد آمد و سبک کابین مشابه به رنو سیمبل را دارد.

در حالت عادي رونيز يک ديفرانسيل عقب است که با استفاده از دنده کمک تقسيم نيروي محرکه 50-50 شده ودر واقع تبديل به يک دو ديفرانسيل مي شود.فرمان هيدروليک بسيار نرم و کلاچ نرم و کولر عالي از مزاياي قابل بيان آن است.چهره بيروني و تزئينات داخلي نسبت به خودروهاي قديمي مناسبتر است ولي قابل مقايسه با خودروهاي لوكس نيست. توربینتون سلامت باشه گیربکستون سرحال باشه با دنده ی 2 هم تیک آف میزنید . ولی اگر موتور اتومبیل ما انژکتوری باشه و دریچه ی هوا مکانیکی نباشه و توسط ECU کنترل بشه اوضاع خیلی فرق میکنه. در یک موتور انژکتوری که دریچه ی گاز مکانیکی داره اوضاع کمی فرق داره ولی افزایش توان و گشتاور باز هم وجود داره. موتور 250 سیلندرش چقدر جای حجم داره؟ فقط تو توضیحات دوستمون کاربر renault متوجه ی موضوع نشدم اونم در خصوص تقویت مسیر خروجی هوا از موتور بود . نمیدونم اینها رو تست کردی یا نه ولی برای این که واقعا بفهمی مشکل کجاست باید تست کنی و اگر میشد روی کاغذ برای موتور نسخه پیچید و نیاز به کار عملی نبود روی کاغذ هم میشد موتور رو تعمیر کرد و دیگه نیاز به باز کردن موتور نبود.شما باید بیای بررسی کنی ببینی واقعا با برداشتن فیلتر هوا(نه عوض کردنش با فیلتر هوای استاندارد) و تست گرفتن توان تولیدی بیشتر میشه یا نه.

موقعی که فشار داخل منیفولد هوا کمتر از حد استاندارد میشه و سنسور فشار منیفولد گزارش میده ، ECU سوخت پاششی رو کم میکنه، و باز هم سنسور اکسیژن گزارش رقیق بودن نسبت سوخت در اگزوز رو صادر میکنه. درون عمل موتور بایستی بـه صورت خاصی طراحی شود که تا با جریـان AC سازگاری داشته باشد (امپدانس/راکتانس بایستی مدنظر قرار گیرند) و موتور نـهایی عموماً دارای کارایی کمتری نسبت بـه یک موتور معادل DC خالص خواهد بود. برای اینکه بدانید بنزین مصرفی شما نسبت به بنزین محلی دیگر دارای اکتان بهتری است سعی کنید برای چند لحظه دنده مرده حرکت کنید یعنی دنده را زود عوض کنید. اگه تست کردی و تغییری نکرد یعنی این اتفاقتی که من گفتم مشکل موتور اتومبیل شما نیست و مشکل ممکنه از جای دیگه ای مثل سنسور اکسیژن باشه، چون سنسور اکسیژن هم یه سنسور خیلی تعیین کننده در موتورهایی مثل موتور اتومبیل شماست. ببین شما هر مدل میل سوپاپ غیر فابریکی ببندی موتورت دور درجاش میره بالا مثلا اگه ماشین شما در حالت فابریک رو دور موتور 600 حالت نرم کار کردن رو داره با تعویض میل سوپاپ که بستگی به دورش داره ممکنه بیاد رو 1200 و یا 1400 . از جهتی وقتی دورت بالا میره ممکنه گیربکست تقه بزنه .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن