ماشین فیلتر اگزوز

چه زمانی باید ادبلو را پر کرد؟ سوختن واشر سرسیلندر چه علائمی دارد؟ این قطعه در پراید وظیفه تعدیل صدا را برعهد

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

چه زمانی باید ادبلو را پر کرد؟ سوختن واشر سرسیلندر چه علائمی دارد؟ این قطعه در پراید وظیفه تعدیل صدا را برعهده دارد و این کار رابا استفاده از لوله هایی متخلخل که مکانیسمی مانند ساز موسیقی دارد انجام میدهد.

نزدیک به نیمی از سهم تولید خودرو سبک کشور در اختیار ایران خودرو قرار گرفت و این شرکت در سودآوری و اشتغالزایی در ایران بسیار موفق عمل کرد.

اجزای اصلی این تکنولوژی شامل کاتالیست، انژکتور ادبلو، مخزن ادبلو، سیستم کنترل اندازه گیری و پاشش ادبلو می باشد که به عنوان مغز سیستم عمل می کند. برای انجام این کار ، پشم پنبه را در طول قطر لوله بغلتانید و آن را به طرف مقابل فشار دهید.

هدف اولیه و اصلی از تولید پیشرانههای دیزلی یافتن راهحلی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی بود زیرا آنها دیاکسید کربن کمتری در مقایسه با پیشرانههای بنزینی تولید میکنند. اگرچه این پیشرانهها دیاکسید کربن کمتری تولید میکنند اما از طرف دیگر ذرات آلاینده و NO2 بیشتری را در مقایسه با پیشرانههای بنزینی تولید میکنند.

دولتها حتی مالیاتهای کمتری روی این خودروها وضع کردهاند تا خریداران را به انتخاب پیشرانههای دیزلی ترغیب کنند. فولکسواگن پاسات مجهز به باک ۱۳ لیتری باعث میشود تا ۱۰۵۰۰ کیلومتر نیازی به پر کردن باک ادبلو نداشته باشید. ب ام و ادعا میکند خودروهایش با یک باک ادبلو میتوانند بهصورت متوسط ۱۵ هزار کیلومتر را طی کنند.

البته به منظور تخمینی حدودی باید گفت به ازای هر ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی، حدود ۱ لیتر ادبلو مصرف خواهد شد. خب در واقع باید گفت زیاد! بازویی درون کمک فنرها وجوددارد که نیروی زیاد ذخیره شده در فنر را آهسته آزاد کرده و از جهش ناگهانی ماشین پیش گیری مي نماید.

در سال ۲۰۱۷ مطالعهای توسط دانشگاه لیدز انگلستان انجام شد و دانشمندان به این نتیجه رسیدند که میزان نیتروژن دیاکسید سمی تولیدی توسط فولکسواگن پولو مجهز به پیشرانه ۱٫۴ لیتری دیزلی به اندازهی آلایندگی یک کامیون مجهز به پیشرانه دیزلی ۱۳ لیتری دارای سیستم ادبلو میباشد!

یکی از مشکلاتی که رانندگان با آن رو به رو میشوند شنیدن صدای انفجار از اگزوز میباشد. بنابراین تکنولوژی SCR مقرون به صرفه ترین راه حل دستیابی به استانداردهای زیست محیطی یورو ۵ و یورو ۶ خواهد بود و به این لحاظ به کارگیری آن روز به روز رو به افزایش می باشد.

این کمپانی یکی از معدود خودروسازانی است که باک ادبلو را در اکثر محصولات دیزلی خود نصب میکند. به تعبیر دیگر، فولاد ماده اصلی در تولید خودرو است که حدود 65 درصد وزن متوسط آن را به خود اختصاص می دهد.

قرار گرفتن در معرض این حجم از الودگی صوتی در دراز مدت مشکلات عدیدهای را در بر خواهد داشت. دانلود صدای جفت سیلندر این موتور فوقلاده دل نشینه و با یه اگزوز حرفه ای صداش چیزی تو مایه های موتور سنگین تو کلاس چهارصد میشه در آورد .

آخرین مطالب