عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز

کمپانی آرسلور میتال (A celo Mi al)، یکی از تولیدکنندگان نسبتا جدید فولاد مورد استفاده در ساخت خودرو، در سال 2

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

کمپانی آرسلور میتال (A celo Mi al)، یکی از تولیدکنندگان نسبتا جدید فولاد مورد استفاده در ساخت خودرو، در سال 2014 به تنهایی حدود 16.7 درصد بازار ورق های فولادی در دنیا را به خود اختصاص داده است. اگزوزهای نیسان Z24، با روکش آلومینایز، به دلیل مقاومت بالا و روکش مستحکم آن، امکان سوراخ شده و یا پارگی اگزوز را به کمترین مقدار ممکن می رساند و در نتیجه با یک بار هزینه و خرید کالای با کیفیت، سال ها نیاز به تعویض و حتی تعمیر قطعه مورد نظرتون نخواهید داشت.

تمام سعی وتلاش برای این است که از کالای داخلی استفاده کرده ومحصول را با بهترین کیفیت با استفاده از اقلام داخلی تولید کنیم، مگر مواردی خاص پیش بیاید. آلومینیوم در خودروسازی با وجود نقش برجسته فولاد در خودروسازی، با توجه به دلایلی مانند نگرانی درباره پایداری فولاد در بلندمدت و نیز لزوم سبک تر شدن اتومبیل، سهم فولاد در خودرو به تدریج کاهش می یابد؛ به گونه ای که تولیدکنندگان استفاده از مواد سبک تر مانند آلومینیوم و کامپوزیت های پلاستیکی را در خودروهای خود افزایش داده اند.

موتورهای دیزل به ویژه در حجم های بالا و تعداد سیلندرهای زیاد صدای آزار دهندهای تولید می کنند که در فضاهای صنعتی و ساخت و ساز و یا موقعیتهایی که دستگاه میتواند در فاصلهای دورتر از محل حضور افراد و پرسنل و محل سکونت نصب شود مانعی محسوب نمی شود.اما در مکان های شهری و نزدیک به محل سکونت و ادارات و اماکنی چون بیمارستان ها که سکوت محوطه اهمیت بالایی دارد، این گونه صداها قابل تحمل نمیباشد.

علاوه بر این، گریدهای جدید فولادهای پیشرفته با استحکام بالا، باعث می شود خودروسازان وزن خودرو را در مقایسه با استفاده از فولاد معمولی، 25 تا 39 درصد کاهش دهند؛ به گونه ای که هنگام استفاده از یک خودرو معمولی خانوادگی دارای پنج سرنشین، وزن کلی وسیله نقلیه 170 تا 270 کیلوگرم کاهش می یابد که این امر، سبب صرفه جویی 3 تا 4.5 تن از گازهای گلخانه ای در طول عمر خودرو می شود.

مشاهده نسخه pdf کاربرد آهن در صنعت خودروسازی کاربرد فولاد در خودروسازی فولاد و آهن آلات، به دلیل دوام، استحکام، مقاومت بالا، مقرون به صرفه بودن و قابلیت بازیافت، جایگاه ویژه ای در صنعت حمل و نقل و بهبود شیوه های آن داشته و عمر انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

در این رابطه آنچه کمتر در اقتصاد حمل و نقل به آن پرداخته شده، نقش و جایگاه انواع فلزات در ساخت زیرساخت ها و مُدهای مختلف حمل و نقل اعم از جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده، تقریبا 16 درصد از فولاد و آهن آلات، برای نیازهای حمل و نقل به ویژه ساخت خودرو، استفاده می شود. در مجموع، توزیع فولاد موجود در خودرو به شرح زیر است: 34 درصد برای ساخت اتومبیل در ساختار بدنه، چارچوب و درها 23 درصد در قطار متشکل از آهن و چدن برای ساخت بلوک موتور و فولاد کربن قابل استفاده در چرخ دنده های مقاوم در برابر سایش 12 درصد در سیستم تعلیق با استفاده از تسمه فولادی با استحکام بالا سایر: برای چرخ ها، لاستیک ها، مخزن سوخت و سیستم فرمان بر اساس پیش بینی انجمن جهانی فولاد، خودرو تقریبا 12 درصد کل مصرف جهانی فولاد را تشکیل می دهد.

این کار مانند روشی است که برای سوزاندن گاز طبیعی، LPG و نفت سفید در فضای سرپوشیده (در زمستان) مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو، در این مقاله در قالب بررسی ارتباط بین فلزات و وسایل حمل و نقل، کاربرد برخی فلزات خصوصا فولاد، مس و آلومینیوم در ساخت انواع وسایل حمل و نقل مانند خودرو، اتوبوس، قطار، هواپیما و کشتی مورد توجه قرار گرفته است.

ضمنا فولاد در ساخت قاب دوچرخه هم استفاده می شود که این امر، افزایش استحکام و ایمنی داخلی این وسیله حمل و نقل پاک را در پی دارد. خودروها در بین انواع وسایل حمل و نقل، از پرمصرف ترین مدهای حمل و نقلی در زمینه استفاده از فولاد به شمار می روند.

علت استفاده فولاد در بدنه خودرو چیست؟ بدنه های اتوبوس به دلیل برخورداری از افزایش وزن و قدرت، اغلب از فولاد با کیفیت بالا ساخته می شوند تا توانایی تحمل فشار شدید در جاده را داشته باشند. خراب بودن وایرها نیز میتواند یکی از دلایل انفجار بنزین در خارج از محفظه باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن