برنامه صدای اگزوز ماشین ها

شرکت مهندسی لوتوس سیستمی شبیه به سیستم وفقی کنترل نویز را در دست ابداع دارد . ادعا می شود که کار این سیستم لو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

شرکت مهندسی لوتوس سیستمی شبیه به سیستم وفقی کنترل نویز را در دست ابداع دارد . ادعا می شود که کار این سیستم لوتوس معادل با کارایی حدود 45 کیلوگرم ماده صدا گیر است . شرکت مهندسی لوتوس سیستمی ابداع کرده است که در آن 8 میکروفن در سقف اتومبیل نصب می شود تا از نویز نمونه گیری کنند .در این سیستم یک پردازشگر سیکنال رقمی انرژی فشار صوتی میانگین را در داخل اتاق اندازه گیری می کند و براساس این اندازه گیری به تنظیم فاز و دامنه سیگنالهای در فاز مقابل می پردازد .

این سیگنالها از طریق بلند گوی داخل اتاق پخش می شود تا ، از طریق اندازه گیری سیگنال خطای میکروفن ها ،نویز به حداقل برسد . بیشترین تاثیر این سیستم در خودرو های کوچک بوده است که توانسته است میزان نویز را تا 80 درصد کاهش دهد .

از ورق سیاه برای تولید بسیاری از ورق های فولادی دیگر مانند ورق های گالوانیزه هم استفاده می شود. این توان برای بسیاری از سیستمهای صوتی مدرن اتومبیل عادی است . در این سیستم از دو ورودی استفاده می شود : یک میکروفون که صدای لوله اگزوز را اندازه گیری می کند و یک حسگر دور موتور، این سیستم سیگنال در فاز مقابل صحیح را محاسبه و آن را از طریق بلندگوی مخصوصی پخش می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “دزفول امروز”:سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول از آتش گرفتن یکدستگاه وانت مزدا ۲۰۰۰ در حادثه حریق یک تعمیرگاه اگزوز خودروی این شهرستان خبر داد.

این اتفاق در اثر راهیابی مایع خنککننده به درون محفظهی احتراق و یا ورود دود اگزوز به سیستم خنککننده رخ میدهد. ترمزهای بسیار قوی دیسکی در جلو و عقب و نمایش گر تمام دیجیتال، شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایش گر دنده، نمایش گر وضعیت سیالات، نمایش گر دمای مایع خنک کننده، نمایش گر مصرف سوخت، صفحه پیغام نقص فنی، چراغک سیستم ضدسرقت از جمله مواردی هستند که می توانید در این موتورسیکلت پیدا کنید.

اولین روش نصب رزوناتور دیگری است که توسط کارخانه ساخته شده است بین اولین رزوناتور و صدا خفه کن. این سیستم به یک مجموعه بلندگو با کیفیت بالا نیازمند است .

این محصول مناسب ترین انتخاب برای هدایت هوای سرد و گرم در نتیجه خنک سازی ماشین آلات صنعتی حرارتی و همچنین تزریق گرما به وسیله المنت و مشعل در محیط هایی که نیازمند گرمای یک نواخت هستند به شمار می آید .

یکی از مشکلات این مبدل ها اینست که فقط در دماهای بالا ( بیش از 300 درجه سانتیگراد) و وقتی که موتور به اندازه کافی گرم شده باشد کار می کنند. این سیستم در واقع نوعی دسته موتور هیدرولیکی است که یک سیستم کنترل الکترونیکی ، در پاسخ به ارتعاشات موتور ، آن را کنترل می کند .

در شکل 22 طرح یک سیستم وفقی کنترل نویز نشان داده شده است . چون این سیستم خود فراگیر است، خود را با صدای متغیر موتوری که کم کم کهنه می شود وفق می دهد.

بعضی از سازندگان از نوع سادتر این دسته موتور استفاده می کنند که بین دو وضعیت نرم و سفت تغییر می کند .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن