صدای گژنپین شبیه صدای سوپاپ و تایپت است اما طنین خشک و دوگانه ای دارد . این نوع از سرعت بالا البته رانندگی موتور سیکلت در نگاه اول به نظر می رسد اطمینان خاطر بیش از حد، اما در واقع چنین رویکردی است دلیل خوبی وجود دارد.
این صدا در نتیجه نوسان پیستون در سیلندر ایجاد می شود اگر پیستون فقط وقتی که موتور سرد است بزند زیاد مهم نیست .
با این وجود، رسانه دنیای اقتصاد، ساخت و طراحی سمند را «گامی بلند در عبور از مونتاژ» اعلام کردهاست. یکی از آزمون های رایج ، بازکردن شمع ها و ریختن یک قاشق غذاخوری ( 15 سی سی ) روغن موتور در هر سیلندر است و سپس باید موتور را چند دور بگردانید تا روغن از کنار رینگ ها عبور کند .
2- موتور را روشن کرده صبر کنیدتا به حرارت نرمال برسد در این حالت باید فشار روغن و درجه آب را روی صفحه جلوی راننده کنترل کنید و از صحت کار سیستم روغن کاری مطمئن شوید . در نتیجه این عیب صدای سنگین و خشک و گوش خراش به گوش می رسد این صدا وقتی محسوس تر است که موتور زیر بار زیاد یا در حال شتابگیری به ویژه در حالت سرد باشد .
در برخی موتورها می توان با روشن گذاشتن موتور در دور آرام و آوانس کردن جرقه ، مشکل را به خوبی بررسی کرد در این حالت باید وایرها یکی یکی قطع کنید .
به هر حال این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که معمولا خودروهای تولید داخل، از مشکل بلندی صدا و پخش صدای موتور در کابین خودرو برخوردار بوده و نمی توان از آن چشم پوشی نمود. هم چنین درجه حرارت قطعات موتور و روغن بالا رفته و روغن موتور رقیق می گردد که این روغن های اضافی از یاتاقان ها پایین ریخته و مقدار زیادی نیز به دیواره سیلندر ها پاشیده می شود در این صورت زمان لازم برای کنترل روغن بوسیله رینگ ها کم بوده و رینگ ها نمی توانند به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهند لذا روغن از اطراف رینگ ها عبور نموده ، به داخل اتاقک احتراق می رسد و در آنجا می سوزد که در این صورت مصرف روغن موتور افزایش پیدا می کند مصرف روغن موتور در دورهای بالای موتور تقریباً دو الی سه برابر زمانی است که موتور در دور آرام و معمولی کار می کند بنابر این اگر با خودرو در دور اقتصادی که تقریباً بین 3000 تا 4000 دور در دقیقه برای تمام خودروهای بنزینی و 1800 تا 2000 دور در دقیقه برای خودروهای دیزلی است رانندگی کنید مصرف روغن ایده آل و تقریباً صفر می باشد .
مجدداً در صورت نیاز آب تصفیه شده داخل رادیاتور بریزید و روغن موتور را تنظیم کنید و موتور را روشن نمایید تا 4 الی 5 ساعت بادور متوسط درجا کار کرده و رینگ های موتور آب بندی گردد .
برای عملکرد بهینهتر در شمعها باید شمع در موتور تمیز و بدون آسیب باشد. بعضی از صداهای موتور زیاد مهم نیستند ، بعضی از صداها نشانه مشکلات جدی اند که باید فوری به آنها توجه کرد تا موتور به طور جدی صدمه نبیند .
علت این صدا معمولاً خلاصی اضافی سوپاپ یا خرابی تایپت روغنی یا اتوماتیک است برای بررسی ، فیلری را بین ساق سوپاپ و انگشتی فرو ببرید ، اگر با این کار ، صدا کاهش یافت ، علت آن خلاصی بیش از اندازه بوده است بنابراین باید خلاصی را تنظیم کنید .
در بعضی از موتورها وقتی سرعت خودرو به 48 کیلومتر در ساعت می رسد ، این صدا بهتر شنیده می شود .
مقالات مشابه
- علت صدای بلند اگزوز ماشین های رالی چیه؟
- خرابی اگزوز-دود اگزوز ماشین
- واشر اگزوز ماشین های سبک و سنگین
- عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- ماشین فیلتر اگزوز
- خرابی اگزوز-دود اگزوز ماشین
- مرگ خاموش جوان بوکانی با دود اگزوز ماشین خود