اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

بنابراین احتمال ریزش دوباره قیمت خودرو وجود دارد و حتی احتمال ایجاد حباب منفی در قیمتها هست. سر اگزوز چیست و

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

بنابراین احتمال ریزش دوباره قیمت خودرو وجود دارد و حتی احتمال ایجاد حباب منفی در قیمتها هست. سر اگزوز چیست و چه کربردی دارد؟

تغییر صدا در اگزوز به چه صورت انجام می شود؟ شما چه نمرهای به این ارکستر سمفونی خواهید داد؟ زیر نظر این 150 مدیر عامل بیش از 20 میلیون کارگر و کارمند کار می کنند که سالانه 9 هزار میلیارد دلار گردش مالی ایجاد می کنند.

این اتفاق که ممکن است بر اثر تصادف ها و یا گیر کردن شی خارجی در مسیر اگزوز اتفاق بیافتد نتیجه اش خارج نشدن گاز های حاصل از احتراق و ترکیدگی سیلندر، سر سیلندر و یا دیگر اجزای اگزوز می باشد.

ذکر این نکته ضروری است که برای تغییر در صدای اگزوز می بایست منبع اگزوز را دستکاری یا تعویض کرد. بسیاری از صاحبان خودرو هنگامی که در مسیر اسپرت کردن اتومبیل خود گام برمیدارند تمایل به ایجاد تغییر صدا در اگزوز خودروی خود دارند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت انتقال دود و گازهای ناشی از احتراق باید همراه با کاهش صدای این گازها که ناشی از حرکت سوپاپها در موتور و انفجارهایی است که در محفظه احتراق صورت میگیرد باشد که این کاهش صدا با طراحی خاص اگزوز و نصب قسمتهایی از اگزوز مانند منبع اگزوز صورت میگیرد.

با ورود به کابین و فشردن دکمه استارت، نعرهای زیبا و پرابهت از پیشرانه به گوش میرسد که نسبت به آواز آتشین قلب تپنده مدلهای اولیه از جذابیت بیشتری برخوردار است. ماکزیمم گشتاور تولید شده توسط این پیشرانه برابر ۲۴۳ نیوتن متر است که در بازه ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰rpm توانایی خود را به رخ خواهد کشید.

آن را مزه نکنید، زیرا از اتیلنگلیکول بوده که سمی است. توربوشارژها و سوپرشارژرها فشار هوای ورودی را تنظیم می کنند و سیلندر با هوای بیشتری پُر می شود. واشر کامل گلویی اگزوز پژو: قطعه ای می باشد که گازهای خروجی از موتور را که در اثر احتراق رخ می دهد، صدای ناهنجار ایجاد می نماید که برای آب بندی صدا در خروجی منیفولد و ورودی کاتالیست از واشر گلویی اگزوز استفاده می شود.واشر گلویی اگزوزیکی از موارد و قطعات مصرفی برای انواع خودرو میباشد و کیفیت این واشر در کارایی و بهرهوری خودرو بسیار تاثیرگذار است، هر چند برخی از تعمیرکاران به این نکته توجه لازم را ندارند.

این دیدگاه که تمام سر اگزوز ها باعث تغییر صدا می شوند اشتباه است. پارگی منبع اگزوز یا ازبین رفتن توری های داخل آن علاوه بر ایجاد صدا باعث افزایش مصرف سوخت نیز می گردد.

نبود آن ها در اولین اقدام سبب آلوده شدن محیط زیست می گردد و از نظر فنی نیز باعث افزایش مصرف سوخت می شود. به عبارت دیگر، با حذف کاتالیزور، مصرف سوخت افزایش پیدا کرده، آلایندگی خودرو تا ۳۰ برابر بالاتر رفته، و در نهایت، صدای موتور هم بیشتر میشود.

می توان گفت اغلب سر اگزوز ها تغییری در صدای خودرو ایجاد نمی کنند. منبع اگزوز های سایلنسر دار به آن دسته از منبع اگزوز ها گفته می شود که تنها در هنگام گاز دادن های شدید صدای متفاوتی را بروز می دهند و در حالت عادی همچون یک منبع اگزوز فابریک بدون صدا کار می کنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن