اگزوز از ماشین سنگزنی

قبل از اينکه سنسور عمل نمايد بايد در حدود 300 درجه سلسيوس گرم گردد(در حدود 600 درجه فارنهايت ) و بهترين عملکر

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

قبل از اينکه سنسور عمل نمايد بايد در حدود 300 درجه سلسيوس گرم گردد(در حدود 600 درجه فارنهايت ) و بهترين عملکرد را در حدود دمايی 1400 درجه فارنهايت دارا می باشد.لذا به خاطر اين موضوع است که محل قرار گيری آن را اگزوز در نظر گرفته اند.تا قبل از اينکه دمای سنسور به دمای نامی عملکرد برسد،واحد کنترل الکترونيکی خودرو به صورت Open Loop عمل کرده بطوريکه ECU بدون اينکه فيدبکی داشته باشد ، فقط اطلاعات را از سنسور اکسيژن گرفته و مقادير قابل کنترل را برای تنظيم نسبت هوا به سوخت اصلاح می نمايد .در هنگام شروع که موتور سرد است،ميزان نسبت هوا به سوخت کمی در حالت غليظ کار می کند .

از آنجائيکه سنسور اکسيژن برای انجام عملکرد صحيح بايد پيش گرم شود ، برخی واحد های جديد تر شامل يک هيتر دوازده ولتی بوده تا اينکه سنسور را هر چه سريعتر به دمای عملکرد برسانند زيرا در غير اينصورت همانطوريکه قبلا توضيح داده شد تا زمانيکه سنسور به دمای عملکرد نرسد، موتور به صورت Open Loop کار کرده که از نظر مصرف سوخت مقرون به صرفه نيست .اين سنسورها میتوانند با تعداد سيم هايی که از اين واحد خارج می شوند ،شناسايی گردند اگر سنسوری يک سيم داشته باشد ،اين سنسور فاقد هيتر است .اگر دارای سه سيم باشد،يکی از آنها برای سيگنال بوده و دو سيم ديگر برای هيتر استفاده شده است .برخی ديگر دارای چهار سيم بوده که يکی از آنها برای سيگنال های محيط اطراف (جلوگيری از اثرات نويز و افزايش دقت اندازه گيری)و دو تای ديگر برای هيتر می باشد.در اين حالت سيم سيگنال در مقابل اثرات جانبی محافظت شده و شکل ظاهری آن شبيه آنتن تلويزيون به صورت تو در تو و هم محور،کشويی می باشد.

1- باك و كاربراتور هر دو ميتوانند مقداري از بخار بنزين را به اتمسفر رها كنند، به اين ترتيب كه موقعي كه درجه حرارت تغيير ميكند، باك بنزين به خاطر انبساط و انقباض هواي داخل باك، تنفس انجام ميدهدكه بر اثر اين تنفس مقداري از بخار بنزين در اتمفسر رها ميشود.

اما اندازهگیری اصلی تغییراتی که در مخلوط سوخت به وجود میآید توسط سنسور اکسیژن انجام میشود. نسبی بودن آن نیز از این موضوع ناشی میشود که گاهی افراد در مقطع زمانی خاصی رانندگی متفاوتی داشته و به صورت ناخوداگاه سوخت بیشتری مصرف میکنند.

غنی یا رقیق بودن مخلوط سوخت و هوا نسبتی بسیار حساس است و تحت تاثیر عواملی زیادی هستند.عوامل بسیاری در این موضوع تاثیرگذارند. اگر مخلوط هوا به سوخت محترق شده، سوخت غنی (اکسیژن کمتر) یا رقیق (اکسیژن بیشتر) باشد، سنسور اکسیژن این تغییرات را به واحد کنترل الکترونیکی ECU گزارش میدهد.

وقتی مقدار کمی آب در رادیاتور وجود داشته باشد، فشار زیادی به موتور و پمپ آب وارد می شود و در این حالت ممکن است واشر سرسیلندر بسوزد.

به طور مثال در هوای سرد و هوای گرم یا در هوای کم فشار یا پر فشار این نسبت تغییر میکند. و موتور TU5 یا یورو4 های اسمی جدید رو نمیشه به راحتی حذف کرد! مدرنترین ۱۵۰سیسی ایران حرکت کند کارگروه تخصصی صنعت موتورسیکلت پس از حضور موفق در آمریکا ، کانادا و اروپا موتورسیکلتهایCF در ایران ۵۰ درصد موتورسیکلت های کاربراتوری فرسوده است رونمایی از یک موتورسیکلت جذاب معرفی موتورسیکلت ویکتوری اُکتان ۲۰۱۷ راهنمای خرید موتورسیکلت صفر ارزان ترین گزینه های فیات برای ایران برخورد پلیس تهران با یک میلیون موتورسوار متخلف نگاه دوکاتی به مسابقات درگ با «درکستر» G ۳۱۰R عصر جدید TVS با BMW محدودیت های ترافیکی پایان هفته اعلام شد محصولات موتورسیکلت شرکت کبیرموتور رونمایی شد حرکت موتورسیکلت های کاربراتوری به سمت تکنولوژی انژکتوری ملاقات با پرچمدار تازه لیفان در ایران چرا موتور سیکلت های کاربراتوری نباید دیگر تولید شود؟

یعنی به ازای یک سیسی سوخت باید 14.7 سیسی هوا مخلوط شود تا مخلوط به درستی بسوزد و آلایندگی آن در حداقل باشد.

نسبت هوا به سوخت در حالت ایده ال 14.7 به یک است. در این سال شرکت از بزرگترین موتورسیکلتی که تا آن زمان ژاپن به خود دیده بود رونمایی کرد، Kawasaki Z1 ، مجهز به یک انجین 4-زمانه، 4-سیلندر، 903 سیسی، DOHC هواخنک.

در ادامه مفهوم، وظایف، دلایل خرابی و زمان تعویض کاتالیزور را بررسی میکنیم. این سنسور کوچک ئمیتواند عیوب زیادی را در کارکرد موتور ایجاد کند که در ادامه به اختصار به مرور آنها میپردازیم.یکی از مهمترین عیوبی که در خودروهای انژکتوری به وجود میآید بالا بودن مصرف سوخت است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن