2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

سیم پیچ اولیه که در سطح خارجی کوئل قرار دارد برای انتقال جریان کم فشار طراحی شده است، سیم پیچ ثانویه از پیچش

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

سیم پیچ اولیه که در سطح خارجی کوئل قرار دارد برای انتقال جریان کم فشار طراحی شده است، سیم پیچ ثانویه از پیچش بیشتری برخوردار می باشد و برای انتقال جریان با فشار بالا در نظر گرفته شده است. سیستم احتراق یکی از بخش های عمده ماشین است که از بخش های مختلفی مثل آلترناتور، شمع خودرو، کوئل احتراق، توزیع کننده و قسمتهای دیگری تشکیل شده که کوئل احتراق مهمترین کار را انجام می دهد، وظیفه این عضو مهم تبدیل جریان کم فشار باتری به جریان فشار بالا می باشد.

در نیوزیلند نیز حدود ۲۵۰هزار خودرو در سالهای اخیر CNG سوز شدهاند و حدود ۲۵۰ جایگاه، عرضه CNG در این کشور را بر عهده دارند. آرژانتین نیز در چند ساله اخیر برنامهریزی گستردهای را برای استفاده CNG طرحریزی کرده و در حال حاضر ۷۰۰هزار خودروی CNG سوز دارد.

موتور را خاموش کنید و برای جلوگیری از چسبیدن رینگ پیستون ها هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید طوری که ماشین روشن نشود و پیستون ها بالا و پایین شود.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اتومبیل شما به سختی استارت می خورد، یا هنگامی که در بزرگراه با سرعت حرکت می کنید احساس می کنید ماشین قدرت خود را از دست داده است.

گرفتگی را باز کنید. با توجه به اینکه در کاتالیزور ها فلزات با ارزشی همچون پلاتین ، رودیوم و پالادیوم وجود دارد ، میتوان با استخراج این فلزات چرخه ی اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

خودروهای دیگری هم هستند که مثل 206 در هنگام کم شدن آب رادیاتور به راننده هشدار صوتی می دهند. در یک ماشین سواری (اتومبیل شخصی) یک باتری 12 ولت انرژی تولید می کند، در حالیکه شمع های خودرو برای جرقه زدن نیاز به ولتاژی بین 20 هزار تا 40 هزار ولت دارند، تبدیل انرژی از 12 ولت به 40 هزار ولت به عهده یک بخش سیم پیچ شده به نام کوئل است.

اگر اتومبیل شما به مشکل خورده ممکن است به دلیل خراب شدن کوئل باشد. کوئل (کوئل احتراق) یک بخش مهم در سیستم ماشین شماست که انرژی را از باتری می گیرد و به ولتاژ بالاتر تبدیل می کند تا با انتقال انرژی به شمع سبب شود مخلوط سوخت و هوا در سیلندر آتش بگیرد.

در ادامه قصد داریم علت این مشکلات را بیان کنیم. کوئل احتراق دارای دو سیم پیچ است که در اطراف یک هسته آهنی پیچیده شده اند. از کوئل احتراق به عنوان یک ترانسفورمر کوچک و جمع و جور هم یاد می شود.

کوئل احتراق چگونه کار می کند؟ به طور معمول کوئل درون یک محفظه پر از روغن قرار گرفته که به عنوان یک خنک کننده نیز عمل می کند. بله میتوان خودروهای دیزل را هم به CNG سوز هم به دوگانهسوز (Dual Fuel) برای مصرف CNG و گازوئیل تبدیل کرد.

زیر درپوش موتور این کره ای قرمز رنگ، یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ جای گرفته که البته با تغییراتی که روی آن انجام شده، هم اکنون می تواند توانی در حدود 1000 اسب بخار را تولید کند(!) تغییرات زیادی روی این خودرو انجام شده تا توانایی تولید چنین نیرویی را داشته باشد مانند نصب پیستون های جدید فشرده شده، نصب سیلندرهای جدید تقویت شده، میل بادامک های GSC Stage 2، ورودی های هوای جدید، سیستم توربوشارژ Precision Turbo 6266 Ball Bearing، سیستم خروجی اگزوز جدید و خنک کننده های جدید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن