2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

اگه باز صدا داد دوباره ۱ دور به سمت چپ میچرخونید ( همیشه به یاد داشته باشید که چند دور به هر سمت میچرخونید که

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگه باز صدا داد دوباره ۱ دور به سمت چپ میچرخونید ( همیشه به یاد داشته باشید که چند دور به هر سمت میچرخونید که اگه نتونستید تنظیم کنید دوباره به حالت اولیه برش گردونید ). این عمل باید تکرار بشه تا صدای پارت پارت دیگه شنیده نشه.

اگه پارت پارت یا صدایی شبیه این از اگزوز شنیدید میزنید کنار و پیج هوا رو یک دور به سمت چپ میچرخونید(هر دور چرخش عبارت است از ۳۶۰ درجه که دوباره شیار پیچ روی همون درجه مبنای فرضیمون قرار بگیره).

از مهمترین علل غنیشدن میزان سوخت، کثیف بودن فیلتر هوا یا خرابی انژکتورها و تنظیمنبودن کاربراتور است. ننظیم نبودن پیچ هوا ، گردش بسیار بسیار کم به سمت راست.

در تئوری ساده بنظر میرسه و ممکنه به همین سادگی کاربراتور رو تنظیمش کنید و ممکنه با یه میکرون جابه جایی بازم کاربراتور بخوبی عمل نکنه و شما در گردش به سمت چپ یا راست سرگردون بمونید…

سوزن متصل به شناور نوکش تیز شده و نیاز به تعویض داره و یا شناور کاراییشو از دست داده. اگر فقط سطح روغن گیربکس پایین آمده بود باید با ربختن روغن، سطح آنرا به حالت عادی برگردانید و اقدام به بازرسی و کنترل لوله مکنده از گیربکس به موتور بنماید و اگر مشاهده کردید که آن لوله دچار مشکل شده باید اقدام به تعویض سوپاپ وکیوم مدولار که در گیربکس وجود دارد کرد.

در این وضعیت ابتدا باید سطح مایع خنککننده را کنترل کرده و پس از آن اقدام به کنترل روغن هیدرولیک داخل گیربکس کرد. موتور سیکلت داخلی برای مدار جاده مسابقه در کلاس 250 بود در اتحاد جماهیر شوروی است. شل بودن یا زید بودن خلاصی سوپاپ باعث ایجاد سر و صدای زیاد در موتور میشود که این صدا معمولا بصورت (چیک چیک ) شنیده میشود و بسیار آزاردهنده است.

همچنین روشن شدن موتور به سختی انجام می شود زیرا وقتی راننده خودرو را خاموش می کند، مقداری آب به داخل اتاقک احتراق وارد شده و در آن جمع می شود و در روز بعد وقتی صاحب خودرو اقدام به استارت زدن می کند، وجود این آب در اتاقک احتراق در ایجاد جرقه و احتراق اختلال وارد کرده و موتور به سختی روشن می شود.

زنگ زدن اگزوز موتور سیکلت است که با ایجاد شدن سوراخ در محل زنگ زده صدای آن تغییر می کند. کاهش مصرف سوخت در استفاده از اگزوز دبل (که دارای دو دهانه خروجی اگزوز هستند)نسبت به اگزوز تک خروجی ، مزیت اصلی آن به شمار می رود.

این قطعه هم چنین می تواند ماده اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل کند و به طور کلی مبدل کاتالیستی در کاهش گازهای آلاینده خودرو تاثیر بسیاری دارد.

دوباره سوار موتور میشید و همون حرکت قبلی یعنی دور ۸هزار گاز رو ول کنید رو انجام میدید. چنانچه سطح مایع خنککننده پایینتر باشد و یا موتور بیش از حد گرم شود و درجه حرارت آن بالاتر از حد نرمال باشد باید آزمایش فشار را انجام داد تا مشخص شود که آیا سیستم خنک کننده قادر به حفظ و تحمل فشار بوده یا خیر؟

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن