2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

سنسور اکسیژن روی منیفولد خروجی دود نصب می شود و به چک کردن میزان اکسیژن موجود در آن میپردازد. صدا به خودی­خود

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

سنسور اکسیژن روی منیفولد خروجی دود نصب می شود و به چک کردن میزان اکسیژن موجود در آن میپردازد. صدا به خودی­خود به چیزی صدمه نمی­زند، اما به این معنی است که سیستم خروج دود شما نیاز به تعمیرات دارد (احتمالاً یک صدا خفه کن یا لوله­های جدید).

شرکت یدک کار به شما عزیزان توصیه میکند از واشر سرسیلندر رویال کنتا که ساخت کشور ترکیه بوده و از بالاترین تکنولوژی تولید واشر سرسیلندر برخوردار میباشد و یا از واشر سرسیلندر MLS که ورق آن ایتالیایی و نیز ساخت کشور ترکیه میباشد استفاده نمایید.

این لنتها برای استفاده در شهر بسیار مناسب هستند، چرا که میزان ساییدهشدن آنها قابل قبول است، صدای مزاحم و ناهنجار تولید نمیکنند، دیسک ترمز را نمیسایند و ذرات معلق مضر برای سلامتی شما و اطرافیان در فضا پراکنده نمیکنند.

این دستگاه در واقع بستر را برای فعالیت و کارکرد سایر دستگاه های تهویه هوا مانند کولرها آماده میسازد. البته این چراغ برعکس دیگر هشداردهنده های درون این مجموعه که هر کدام برای یک عامل خاص هستند، به دلایل مختلفی می تواند روشن شود.

می توانید با ریست کردن یعنی برداشتن قطب منفی باتری بصورت موقت و یا مصرف بنزین سوپر عیب های احتمالی موجود در سیستم انژکتور را پاک نمایید و در صورت برطرف نشدن ایراد با تماس ۰۹۶۴۴ درخواست امداد و یا تخصیص وقت نمایندگی نمایید.

خطاهای دائمی خطاهایی هستند که در صورت بروز اشکال طولانی در قطعات الکتریکی اتومبیل یا تغییر در داده های سنسورها به طوری که نشانه خرابی قطعات مکانیکی اتومبیل باشند در ECU ثبت میشوند. یکی از کاربردی ترین چراغ هایی که درون مجموعه پشت آمپر وجود دارد و خبر خرابی یک قسمت از خودرو را می دهد ،چراغ چک یا همان Engine Check است.

خرابی سنسور اکسیژن سنسور اکسیژن در این لیست با ۷٫۵۵ درصد، در صدر جدول قرار دارد. به گفته این موسسات هزینههای ناشی از تعمیرات سالیانه خودرو ها، در طول یک سال در حدود ۷ درصد افزایش دارد که بسیاری از آن ها ناشی از نادیده گرفتن اخطار هایی است که در مجموعه پشت آمپر و نشان گر ها به اطلاع راننده می رسد.

قیمت واشر سر سیلندر به نوع خودرو، جنس آن و برند سازنده بستگی دارد. کاتالیزور کاتالیزرو یا در واقع همان مبدل کاتالیتیکی، یکی از چالشیترین قطعات مربوط به آلایندگی خودرو است. علاوه بر این ، واشرهای خراب ، وجود مشکل در آب بندی سوپاپ ، یا رینگ پیستون فرسوده می توانند باعث شوند روغن یا ضد یخ وارد سیستم اگزوز شود و کاتالیزور سرامیکی موجود در مبدل را با یک لایه دوده کربن ضخیم بپوشاند.

خطاهای موقت یا لحظه ای خطاهایی هستند که برای چند لحظه بوجود می آیند و در حافظه ECU ثبت میشوند. بطور مثال واضح است که روشن شدن چراغ چک همراه با چراغ ABS نشانه اشکال در سیستم ترمزABS است و یا روشن شدن چراغ چک همراه با چراغ ترمز دستی معمولا بخاطر پایین بودن سطح روغن ترمز (مایع ترمز) میباشد .

خطاهای موقت میتوانند کاملا طبیعی و قابل چشم پوشی و یا علامتی برای شروع یک خطای دائمی و اشکال جدی باشند.

آخرین مطالب