واشر اگزوز ماشین های سبک و سنگین

اما پیشینهی ورود خودرو چطور؟ اما با شروع بحران نفتی در سال ۱۹۷۳ و پس از گران شدن قیمت سوخت، توسعه محصولات نسب

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اما پیشینهی ورود خودرو چطور؟ اما با شروع بحران نفتی در سال ۱۹۷۳ و پس از گران شدن قیمت سوخت، توسعه محصولات نسبتاً پرمصرف و پرتوان شرکت مازراتی نیز متوقف شد و مالک آن یعنی کمپانی فرانسوی سیتروئن تا آستانه ورشکستگی پیش رفت.

در این بین کمپانی کرایسلر بخشی از سهام مازراتی را خریداری کرد و یکی دو مدل را با همکاری این شرکت توسعه داد که البته به دلیل ورشکستگی مالی کرایسلر در آن دوران، هیچگاه روی خط تولید قرار نگرفتند. این روند تداوم یافت تا آن که مازراتی پس از سال ۱۹۵۷ از تمرکز خود بر ساخت خودروهای مسابقهای کاست و به سمت تولید محصولاتی غیرمسابقهای رفت و در این راستا مازراتی ۳۵۰۰ را تولید کرد که بدنه آن تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده بود.

سپس شرکت مازراتی با جذب کارشناسان و متخصصان حوزه خودرو تمرکز خود را بر ساخت خودروهای مسابقهای افزایش داد. مازراتی تا مدتی بعد نیز همچنان به تولید خودروهای مسابقهای میپرداخت و در مسابقات رالی نیز حضور نسبتا موفقی را تجربه کرد.

در سال ۱۹۶۸ شرکت فرانسوی سیتروئن مالکیت مازراتی را بر عهده گرفت و محصولاتی همچون مازراتی ایندی، مازراتی بورا، مراک، کمسین و مازراتی کواتروپورته۲ تحت مدیریت کمپانی فرانسوی راهی بازار شدند.

در این هنگام کمپانی پژو وارد میدان شد و مالکیت سیتروئن را در سال ۱۹۷۵ از آن خود کرد. در سال ۱۹۹۷ شرکت مازراتی به فیات اتومبیلز واگذار شد و او نیز ۵۰ درصد از سهام خود را به شرکت فراری فروخت؛ ناگفته نماند تمامی این شرکتها زیرشاخههای کمپانی اعظم فیات به حساب میآیند.

همچنین اتومبیلهای غیر مسابقهای همچون سی ال تی ۴ و سی ال تی ۸ را در آن زمان روانه بازار کرد. از آن زمان تاکنون نیز محصولات جذابی از مازراتی روانه میدان شده که طی دهه ۹۰ شمسی برخی از جذابترین آنها روانه بازار کشورمان نیز شدند و در ادامه به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت.

مازراتی 5000GT نیز با پیشرانه ۸ سیلندر طی سال ۱۹۵۸ از سوی این شرکت به بازار عرضه شد. بر اساس تصمیم مدیران جدید، مازراتی به شرکت بنلی از زیرمجموعههای دتوماسو فروخته شد. شرکت مازراتی از سال ۱۹۹۳ به مالکیت فیات درآمد.

نهایتا در سال ۱۹۶۳ نخستین اتومبیل چهار درب مازراتی یعنی مدل معروف کواتروپورته از سوی این شرکت به دست مشتریان رسید. در روش شرکت فورد، دلکو حذف و برای هریک از سیلندرهای پیشرانه یک کویل قرار داده شد. جمعبندی اگر میخواهید موتور اتومبیلتان برای مدتهای طولانی همچون ساعت به کار خود ادامه دهد، واجب است به نشانههای خرابی آن ازجمله تغییر رنگ دود خروجی از اگزوز توجه ویژه نشان دهید.

کاتالیست تا ۹۰درصد گازهای سمی را بیاثر کرده و هیدروکربن های نسوخته ای را که از موتور خارج می شوند به آب و دی اکسیدکربن تبدیل می کند.

این چراغها که شباهت زیادی با نمونه درنظر گرفته شده برای هوندا آکورد دارد، تفاوت زیادی با سایر محصولات هیوندای ایجاد کرده است و هویتی مستقل برای جنسیس ایجاد کردهاند. مازراتی در برابر شرکتهای بزرگ خودروساز آلمانی همچون مرسدس بنز و اتو یونیون طی سالهای ۱۹۳۹ و ۱۹۴۰ موفقیتهای زیادی را به دست آورد.

آخرین مطالب