اگر با انجام تمام موارد فوق اتومبیل شما روشن نشد، شمع را باز کرده و از یک فندک جهت گرم کردن الکترود شمع (نوک شمع) استفاده کنید.
ضمنا اگر از لنتهایی با انواع مختلف در هر چرخ استفاده شود به دلیل متفاوتبودن جنس لنت و توان ترمزگیری متفاوت هر کدام از لنتها نیز این مشکل بروز میکند.
در مثال قبل برای عیب یابی مشکل سنسور اکسیژن از روی نقشه می توان متوجه شد که دو سر المنت به کدام یک از پین های ایسیو وارد می شود و یا اینکه ولتاژ سنسور اکسیژن از طریق چه پین هایی به ایسیو می رسند.
تمامی مدارات مجتمع یا همان آی سی ها دارای مدارکی هستند که توسط سازنده آنها ارائه می شود که در آنها نحوه به کارگیری و کار با آن ها برای طراحان و استفاده کنندگان شرح داده می شود.
خطاهای دائمی خطاهایی هستند که در صورت بروز اشکال طولانی در قطعات الکتریکی اتومبیل یا تغییر در داده های سنسورها به طوری که نشانه خرابی قطعات مکانیکی اتومبیل باشند در ECU ثبت میشوند.
که این ایراد می تواند مربوط به سنسور اکسیژن ، ناک سنسور ، ایرادات کوئل، انژکتور ، موتور دریچه گاز (در صورت وجود) ، ECU و غیره … در اطراف این ترمینال مرکزی هم تعدادی ترمینال دیگر است که وایر شمعها به آنها وصل میشوند که همان خروجیهای برق دلکو هستند.
پروسسور و کنترلر ECU ایسیو نیز دارای این توانایی در خود است تا با استفاده از شبکه CAN داده ها را ارسال یا دریافت نماید.گفتنی است که سیستم های عیب یاب خودرو یا همان انواع دیاگ ، معمولا در بستر شبکه CAN به ایسیو و دیگر یونیت ها وارد شده و گزارشی از خطا ها را نمایش می دهند.
خودروها امروزه بر مبنای کنترل هوشمند غیر متمرکز عمل می کنند و یونیت های الکترونیکی زیادی نصب می شوند تا این وظایف را انجام دهند ، در بعضی از آنها تا پنجاه یونیت کنترل کننده وجود دارد که هر کدام بخشی را کنترل و فعال می کنند.مثلا یونیت های ای بی اس ABS ESP برای بخش ترمز ضد قفل و پایداری خودرو ، یونیت ایسیو ECU برای کنترل موتور ، یونیت کنترل گیربکس اتوماتیک TCM ، یونیت کنترل تجهیزات اتاق خودرو BCM ، یونیت کنترل فرمان برقی EPS ،کیلومتر شمارهای هوشمند ،رادار کروز CCS ، رادار نقطه کور BSD یا رادار جانبی ، یونیت کنترل ترمز دستی برقی EPB ، یونیت کنترل سقف و سانروف ، یونیت چراغ های ال ای دی ، یونیت درب صندوق عقب برقی ، یونیت نویگیشن و مسیریاب ، یونیت دوربین ۳۶۰ درجه پارک خودرو ، یونیت چهار چرخ فعال ۴WD و…
بعضی از مشکلات ایسیو ها مربوط به مدارات داخلی بوده و ایسیو از داخل دچار مشکل می شود.این دست مشکلات را معمولا خود ایسیو متوجه نمی شود اما هستند ایسیوهای خودروهای جدیدی که این مشکلات را نیز متوجه می شوند ، و خطاهای همچون INTERNAL FAULT یا ROM ERROR ویا PCM/ECM PROCESSOR را در خود گزارش می کند ، این گونه خطاها در خودروها و برندهای مختلف گاهی معانی مختلفی دارند اما همه حکایت از مشکلات داخلی برای خود ایسیو دارند و معمولا پیدا کردن این مشکلات دشوارتر از دیگر مشکلات است.
2. زمانی که خودرو روشن می شود چراغ چک باید خاموش شود.روشن ماندن چراغ چک یا چشمک زدن آن بعد از روشن شدن موتور خودرو به معنی وجود خطایی در ایسیو و یا موتور خودرو است.گاهی نیز هنگامی که در حرکت هستید چراغ چک روشن می شود و این دقیقا زمانیست که خطایی در سیستم موتور رخ داده و همیشه بهتر است بعد از روشن شدن چراغ چک در اولین جای ممکن به خودرو دیاگ زده شود تا معلوم گردد که با چه مشکل و خطایی روبرو شده.
مقالات مشابه
- انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین علامت چیست؟
- 2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- صدا خفه کن: نحوه رفع اهرم شکسته اگزوز در ماشین شما
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- بهبود(افزایش) پوشاک مردانه شما در سه روز
- انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین شما نشانه چیست؟
- علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو
- سریعترین و ساده ترین روش برق انداختن ماشین
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی