برنامه صدای اگزوز ماشین ها

قدرت خروجی در موتورهای وانکل نیز بیشتر و روان تر است.زیرا هر عمل احتراق گردنده ها (rotor) را بیش از 90 درجه م

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

قدرت خروجی در موتورهای وانکل نیز بیشتر و روان تر است.زیرا هر عمل احتراق گردنده ها (rotor) را بیش از 90 درجه می چرخاند, و output shaft بازای هر گردش rotor 3 بار به چرخش در می آید, که به ازای هر عمل احتراق (جرقه زنی) output shaft بیش از 270 درجه به چرخش در می آید.این بدین معنی است که یک موتور دوار تک گردنده ایی توان خروجی آن برای سه چهارم گردش output shaft بازای هر گردش گردنده می باشد.این را با یک موتور تک سیلندر پیستونی مقایسه کنید, که در مدت هر عمل احتراق بازای 2 دور گردش پیستون, میل لنگ 180 درجه می چرخد یا به عبارتی يك چهارم گردش میل لنگ به ازای هر سیکل پیستون.

میباشد که توسط آن انرژی حاصل از نیروی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند در حقیقت با استفاده از انرژی مکانیکی وتولید بار الکتریکی در سیم پیچها برق رو به عنوان خروجی سیستم تولید میکند.

در یک جهت می چرخند, نسبت به تغییرات شدید جهت مثلا یک پیستون که در موتورهای پيستوني مرسوم انجام می دهد.موتورهای وانکل از درون با وزنه های تعادل بالانس می شود بطوری که همه ی لرزه های موتور را خنثی می کند.

از طرفی کم بودن خلاصی یا سفت بودن سوپاپ باعث خورده شدن قطعات سوپاپ شده و مقداری از فشار حاصله از احتراق به بیرون راه پیدا کرده و باعث داغ شدن موتور شود.

مصرف سوخت بیشتر نسبت به موتورهای پیستونی,زیرا بازده ی ترمودینامیکی موتور بخاطر مخزن بزرگ احتراق کاهش یافته است. ولی می توان گفت که سرآمد وسایل نقلیه ا ی که از این موتور استفاده می کنند اتومبیل مزدا RX-7 و RX-8 می باشند.

ولی قبل از آن خودرو ها،کامیون ها و حتی اتوبوس هایی با موتور دورانی تولید شده بودند.سرآغاز آن ها نیز Cosmo sportدر 1967 بود.آخرین سالی که RX-7 در آمریکا فروخته شد سال 1995 بود. او تا پیش از شدت بیماری در مغازهای اجارهای به تعمیر اگزوز مشغول بوده ولی به علت بیماری پزشکان او را از انجام کارهای سنگین منع کردهاند.

10. خرابی پمپ آب یا واتر پمپ؛ واتر پمپ که وظیفه سرعت بخشیدن به عمل انتقال آب برای خنک سازی را دارد در صورت خراب شدن منجر به هدر رفتن آب رادیاتور می شود و در بسیاری از مواقع خرابی واتر پمپ منجر به کم کردن آب رادیاتور پیکان پراید و سایر خودروها می شود.

همانگونه که اگر انبار اگزوز خودرو حذف شود صدای وحشتناکی تولید میکند. شرکت مزدا در تولید و توسعه ی خودرو هایی که از موتور دورانی استفاده می کنند سابقه ی طولانی دارد.

صدای قرقر در موتور 206 یا هر اتومیبل دیگری نیز از سری مواردی است، که ممکن در اثر این ایراد با آن مواجه شوید. 2 ـ اتوبوس ـ هر نوع وسيله نقليه موتوري مسافربري كه ظرفيت آن با راننده و كمك راننده 22 نفر يا بيشتر باشد.

4 ـ اتومبيل ـ هر نوع وسيله نقليه موتوري كه لااقل داراي دو چرخ در جلو و دو چرخ ديگر در عقب بوده و براي حمل بار يا انسان بكار رود. به عنوان مثال از نظر طرّاحان هر يك از محفظه هاي موتور كه عملي جدااز محفظه ي ديگر انجام مي دهد بايد نسبت به هم كاملا جدا سازي و گاز بندي شده باشند،تحقق اين خواسته مهم ترين دشواري ساخت موتور هاي وانكل محسوب مي شود.

آخرین مطالب