اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

در ضمن میبایست سرسیلندر دارای مجاری در امتداد مجاری سیلندر داشته باشد تا جریان آب و روغن از پوسته موتور به سر

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در ضمن میبایست سرسیلندر دارای مجاری در امتداد مجاری سیلندر داشته باشد تا جریان آب و روغن از پوسته موتور به سرسیلندر رفته و پس از انجام وظایف روغن کاری و خنک کاری دوباره به سیلندر برگردد.

چه کاری باید انجام دهم؟ ظاهر خودرو که امری سلیقه ای است، در مورد افزایش شتاب نیز باید بگوییم که اگر اندازه هر یک از قسمت های سیستم خروجی دود، متناسب با سایر قسمت ها و طراحی خودرو نباشد، نه تنها خودرو شتاب نمی گیرد، بلکه دچار کاهش قدرت و شتاب هم می شود.

در مورد هندلینگ و چسبندگی باید گفت با رینگ های 17 اینچی و لاستیک های پهن راننده و موتور کاملا به زمین میخ کوب هستند. در مقایسه با موتورسیکلت های خیابانی چون سوزوکی GSX و هوندا CB باید گفت با آنکه Z1000 حجم پیشرانه کمتری دارد، اما سواری آن لذت بخش تر بوده و در دراز مدت راننده را به هیچ عنوان خسته نمی کند.

گفتنی است این پیشرانه 111 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در دور موتور 7.300 RPM تمامی آن در اختیار راننده قرار می گیرد.

در ساخت متعلقات این پیشرانه بارها تغییرات اساسی اعمال شده است و حتی سیستم Intake و تراتل های اگزوز نیز مورد بازنگری قرار گرفته تا حتی در دورهای پایین نیز تمامی 142 اسب بخار ناقابل در اختیار راننده باشد.

در مورد ظاهر آن نیز چیزی جز ستایش آن نمی توان گفت. خروجی های برجسته اگزوز در نمای اولیه بسیار جذاب به نظر می رسد و حالت آئرودینامیک آن بسیار گیرا است. مخزن سوخت آن در حدود 20 لیتر حجم دارد و طبق اعلامی کمپانی کاوازاکی در هر یکصد کیلومتر در حدود 5 لیتر بنزین می سوزاند که البته برای پیشرانه چهارسیلندر خطی و جثه 221 کیلوگرمی اقتصادی به نظر می رسد.

اگزوز یکی از حیاتی ترین قطعات خودرو می باشد که وظیفه ی بسیار مهم خروج گاز های سمی و آلاینده ها را به عهده دارد. ساختههای زونتس در کشورمان از سوی دو شرکت متین خودرو زنجان و کویر موتور عرضه میشود که البته کلاسهای عرضه شده از سوی این دو شرکت از هم متفاوت هستند به نحوی که متین خودرو، ساختههای زونتس را در سری ZT که همین مدل است عرضه میکند اما کویر چهار کلاس کروزر، اسپرت، نیکد سری Z4 و همچنین مدل مسافرتی این شرکت را در سبد فروش خود دارد.

دو دیسک قطور 310 میلی متری با چهار پیستون در جلو و کالیپرهای مونوبلوک و یک دیسک 250 میلی متری تک پیستون در عقب وظیفه ترمزگیری این غول کاوازاکی را بر عهده دارند.

فضای داخل کابین با چرم مارون پوشیده شده، رو دریهای مزین به نشان TRD با سختی فراوان تهیه شده اند، صندلیهای مسابقهای جلو با قیمت گزافی به ایران رسیده اند و صندلیهای عقب نیز در تناسب با سایر اجزای کابین با چرم همرنگ تودوزی شده اند.

در مقاله قطعات مختلف اگزوز به شرح قطعات این قطعه بسیار مهم از جمله کاتالیزور خود رو پرداختیم. 30 - حمل مسافر با وسیله نقلیه موتوری در پیاده رو . با اصلاحات صورت گرفته لرزش میل لنگ در این موتورسیکلت بسیار کم رنگ شده و صدای غرش اگزوز آن در هر دور موتوری شنیدنی است.

آخرین مطالب