2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

دادا مسلما و یقینا اون مدل هایی که سوراخ سورخا هستن همون طور که گفتم واسه کاهش هرچه بیشتر صدا هستن! ابعاد سر

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

دادا مسلما و یقینا اون مدل هایی که سوراخ سورخا هستن همون طور که گفتم واسه کاهش هرچه بیشتر صدا هستن!

ابعاد سراگزوز طوری طراحی می شوند که برای تعدادی از مدل اتومبیل ها قابل استفاده است. در واقع رنگ دود خروجی از اگزوز هم می تواند مشخص کننده اشکالات موتور و احتراق داخل موتور باشد. بنابراین به خاطر درک بهتر باید بگوییم که موتورسیکلت های برقی از باتری قابل شارژ مجدد، در واقع از برق، به عنوان منبع انرژی خود استفاده می کنند.

8. در ظرفیت های کوچک امکان تحویل دستگاهها به صورت موتور کوپله مستقیم دیسکی نیز وجود دارد. بهترین حالت این است که، این هوا با اکسیژن کم و امکان آلودگی در یک فضای باز تخلیه شود تا هوا با قرار گرفتن در معرض هوای تازه به شکل طبیعی تصفیه شود.

آلیاژ استفاده شده در ساخت این سراگزوز ها بسیار مقاوم در برابر حرارات و زنگ زدگی می باشد. با برداشتن کاتالیزر، صدای منبع بلندتر و در بعضی موارد منجر به تغییر صدا منبع شده و با نصب سایلنسر ( در منبع های دو حالته ) صدای منبع حدود 30 الی 40 درصد کاهش می یابد.

منبع اگزوزهای اسپرت صدای بم و قوی تری به نسبت منبع های شهری و سایلنت دارند. منبع اگزوز وظیفه کاهش صدا و نویز بسیار زیاد موتور را بر عهده دارد که با طراحی های مختلف محفظه آکوستیک، صدای خروجی مختلفی تولید می کند.

پایه های کاتالیست ها را معمولاً بر پایه ی مواد معدنی نظیر سیلیس، زئولیت و یا آلومینا می سازند. برای توضیح بیشتر که این کار چگونه صورت می گیرد باید گفت: هنگامی که یک موج وارد منبع اگزوز می شود بخشی از آن وارد محفظه و بخشی بازتاب می یابد، موجی که وارد محفظه می شود به دیوار منبع برخورد نموده و به طرف خارج سوراخ بازتاب می شود.

فروشگاه لوزام یدکی یدک یار نیز با همین هدف اقدام به فعالیت در زمینه فروش لوازم و قطعات خودرو نموده است. در داخل منبع اگزوز مجموعه ای از لوله های سوراخ دار وجود دارد که با دقت بالا همانند آلات موسیقی تنظیم شده اند.

منبع اگزوز اسپرت تک لول ريموت دار صدای خودرو از از ویژگی های مهم برای کسانی است که به تیونینگ و اسپرت آن اهمیت می دهند. منبع اگزوز، وظیفه کاهش صدا را دارد که در راستای لوله خروجی اگزوز می باشد.

این مشکل که در خودروهای قدیمی رایجتر است با نگهداری نادرست خودرو و تعویض نکردن بهموقع شمع خودرو به وجود میآید و تعویض آن هزینه ی زیادی دارد.

بنابراین نیاز به تخصص و مهارت بالا در این زمینه دارد. این تهویه و تعویض هوا می تواند بصورت طبیعی یا مکانیکی و یا ترکیبی از این دو نوع باشد. یک منبع آسیب دیده می تواند باعث ایجاد حرکات بیش از حد سایر اجزا شود و فشار روی آن قسمت ها را افزایش دهد و اگر به حال خود رها شود می تواند به چیزی بیشتر از یک صدای ناخوشایند تبدیل شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن