نصب این قطعه بر روی ماشینهای شهری مرسوم نیست و بیشتر زمانی بر روی خودرو شهری نصب میشود که فرد صاحب خودرو خواستار این موضوع باشد، البته برخی از شرکتهای خودرو مانند بنز، بی ام و آئودی و دیگر برندهای اینچنینی برای طراحی خودروهای اسپرت خود، بهصورت فابریک از هدرز استفاده میکنند. دیوریشن نیز زمان بستهشدن سوپاپها است که آن هم به طور فابریک برای بیشتر خودروهای بازار، 250 است؛ اما با تقویت، میتوان آن را به عدد 300 رساند. نصب هدرز پراید با وجود طراحی ۲ تکه، بسیار سریع و آسان است. مشخصات فنی پژو پارس ELX: این موتور را با نام زانتیایی هم می شناسند و البته پارس ELX 16 سوپاپ هم نامیده می شود. طراحی داخلی آن نیز بطور واضحی از هیوندای IX35 الگو برداری شده است.موتور سوپر شارژ توربو جک S5 : عملکرد با کارایی بالا,با استفاده از DOHC ، ۱۶ سوپاپ ، تکنولوژی خنک کننده ی درون توربوشارژ,باعث تجربه ی رانندگی با حداکثر لذت و آرامش میشوند.انتقال دهنده ی نیروی دستی ۶ حالته جک S5 : سازگار با انتقال دهنده ی نیروی دستی ۶ حالته ی از تکنولوژی آلمان,چندین قیف(مخروطی شکل)همزمان و هماهنگ کننده برای تعویض دنده ی راحت و نرم، که در آن تغییرات مکانی و قدرتی صورت گرفته است، علاوه بر تضمین کارایی و عملکرد، نیرو و سرعت زیاد را نیز تضمین میکند.
هدرز عملاً جایزگینی گرانقیمت برای منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه است و به دلیل قیمت زیاد و هزینههای تولید گزاف، کمتر از سوی خودروسازان به شکل استاندارد استفاده میشود، اما استفاده از هدرز برای خودروهای اسپرت و مسابقهای، کابرد فراوان دارد و بسیاری خودروهای گرانقیمت به شکل استاندارد به هدرزهای فابریک مجهز هستند. باید بگوییم هدرز در واقع یک منیفولد (چند راهه) خروجی بازنگری شده است که بر اساس اصول علم مکانیک سیالات شکل گرفته و به نحو دقیقی ساخته شده است. از سوی دیگر اصطکاک کمتر و افزایش قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت نیز موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده است که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است اما طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزارهای حرفه ای چون GT POWER امکان پذیر است.از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت.
هدرزی سبک ، 2 تکه، دقیق و با راندمان بسیار بالا. این بهینه سازی ها شامل استفاده از سرسیلندر جدید با ورودی های مناسب تر، بهینه سازی و طراحی مجدد منیفلد هوا و دود ، بهینه سازی و سبک کردن پیستون، تغییر مکانیزم عملکرد میلبادامک و سوپاپها ،افزایش ضریب تراکم، استفاده از واشر سرسیلندر فلزی و … نوعی تقویت کننده برق خودرو که موجب افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت می شود و از سوی دیگر یک قطعه مناسب کسانی هست که بروی خودرو سیستم و یا نورهای زنون بسته و برق زیادی را ازخودرو می کشند. کاتالیزور هم در مصرف سوخت و صدای ماشین تاثیر داره یا؟ شرکتهای خودروساز برای اینکه محصولاتی با حداقل آلایندگی مضر تولید کنند، موظف به استفاده از قطعهای با عنوان کاتالیزور یا مبدل کاتالیست در سیستم اگزوز خودرو شدند. در استانداردهای امروزی حداقل اکتان سوخت 95 برآورد میشود و با افزودنی ها و مکمل های خاص توسط شرکت های پالایش و تولید بنزین استاندارد آلایندگی یورو 4 تا یورو 6 به عنوان حداقل ها تعیین می شود. همچنین نصب هدرز باید به راحتی صورت پذیرد تا برای جا دادن آن در کنار سایر تجهیزات خودرو به مشکل برنخوریم و این نکته زمانی میسر می گردد که برای هر خودرو با هر مشخصات موتوری، هدرز مخصوص آن خودرو طراحی و ساخته شود.
تمامی کاری که ما در فرآیند ریمپ خودرو انجام میدهیم بازنگری در نرم افزار مدیریت موتور (engine management software) است و این به خودی خود هیچ آسیبی به خودرو وارد نمی کند زیرا هیچ قطعه فیزیکی از روی خودرو باز یا تعویض نشده است و تمامی تغییرات در محدوده ایمن صورت گرفته اند تا از فشار بیجا بر روی موتور جلوگیری شود.توجه بفرمایید در ریمپ ما با نرم افزار و دنیا صفر و یک ها سروکار داریم نه با پردازنده، مقاومت ها و خازن ها، پس تغییرات فیزیکی نیستند. حال تصور بفرمایید در صورتی که باک یک خودروی امروز را با سوخت با عدد اکتان پایین تر از 95 را پر کنیم چه اتفاقی می افتد؟ در صورتی که تخلیه به صورت مناسبتری صورت گیرد، مکش و تنفس پیشرانه نیز بهتر انجام میشود. هدرز نیز یکی از قطعاتی است که برای تیونینگ و تقویت پیشرانه از آن استفاده میشود. در حالت کلی می توان گفت با نصب هدرز می توان تقریبا با افزایش توان و گشتاور 2 الی 12 درصدی دست یافت که برای طراحان و رانندگان حرفه ای بسیار ارزشمند است. با این وجود همانطور که گفتیم هدرز در زمره این قطعات محسوب نمیشود و نصب آن از لحاظ قانونی و …
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- Hannover messe 2024
- اگزوز - لوازم یدکی ماشین سنگین
- اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد
- هدرز 206 آلمینایز - اگزوز خودرو مشهد
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- منبع اگزوز کوماتسو - قطعات کوماتسو_کاترپیلار قطعات اگزوز ماشین های راه سازی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی