چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

خرابی بلبرینگ کلاچ باعث میشود تا صدایی شبیه به برخورد دو قطعه آهن به صورت نسبتا یکنواخت تولید شود که با هر با

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

خرابی بلبرینگ کلاچ باعث میشود تا صدایی شبیه به برخورد دو قطعه آهن به صورت نسبتا یکنواخت تولید شود که با هر بار گرفتن پدال کلاچ نیز این صدا قطع میشود. خرابی و پارگی بخش لاستیکی باعث میشود تا این ارتعاش به خوبی کنترل نشود و در نتیجه موتور حین کارکرد دچار لرزش شده و از این لرزش صدایی نیز تولید شود.

درصد زیادی از خرابی اگزوز شامل پارگی، شکستگی و یا سوراخ شدگی در آن است. خرابی واشر منیفولد هوا نیز در خودروهای انژکتوری میتواند منجر به نوسان دور موتور شبیه به حالت خرابی استپر موتور شود و ضمن اینکه صدای نشتی هوا نیز از این بخش به راحتی شنیده میشود.

واشرهای اگزوز علاوه بر اتصال قطعات مختلف اگزوز مانع خروج دود درمسیر منیفولد مخزن انتهایی اگزوز، سبب جلوگیری از صدای ناهنجار درخودرو می گردند.

تبصره 1- محموله پس از بارگيري وسايط نقليه باربري نبايد از جلو كاميون بيش از پنجاه سانتيمتر و از عقب آن بيش از سه متر بيرون باشد.

ليست تعميرات و سويسهايي که تا بحال انجام دادم 1- سرويسهاي دوره ايي تعويض روغن و فيلتر روغن و فيلتر بنزين هر 5 تا 10 هزار کيلومتر بسته به ميزان کارکرد و شرايط کارکرد 2- دوبار تعويض کامل شمعها (هر 20 هزارتا) 3- تعويض کامل ديسک صفحه کلاچ 4- تعويض لاستيک چاکدار و آچارکشي و تعمير جلوبندي يکبار 5- دوبار تعويض کامل واتر پمپ و مايع خنک کننده (ضديخ) 6- تعويض بالابر شيشه (يک مورد) 7- تعويض ساعت جلو داشبورد (عددها رو کامل نشون نميداد) 8- تعويض باتري بعد از حدود 3 سال کارکرد و حدود 40 هزار کيلومتر (هيچ آب و اسيدي قبلا اضافه نکرده بودم) 9- تعويض استپر موتور (يکبار) بدليل گاز خوردن زياد و دير روشن شدن اول صبح 10- تعويض سيم کلاچ در کيلومترهاي اول و رگلاژ 11- تعويض کامل درب پمپ بنزين (بدليل استشمام بوي بنزين و شکسته بودن آن .

ضربه در موتور میتواند به خاطر گرم بودن بیش از حد موتور، تنظیم نبودن زمان جرقه، تایمبندی اشتباه حرکت پیستون و … با هدف كاهش صداي ناشي از اگزوز موتورها؛ صدا خفهكن انعكاسي در كشور … اگر لوله اگزوز می توانید گاز اگزوز سوخته به سرعت اگزوز, سپس سکته مغزی مصرف بعدی قادر نخواهد بود به جذب هوای تازه به سرعت و به طور کامل; به خصوص زباله اگزوز سمت چپ در محفظه احتراق در حال حاضر بهره وری احتراق بعدی تاثیر می گذارد ، بنابراین عملکرد اسب بخار خواهد بود ایده آل نیست به طور طبیعی ، به همین دلیل است که لوله اگزوز باید اصلاح شود.

طراحی بنلی ۳۰۰ نشان دهنده ی عملکرد خوب آن بوده و از ظاهر این موتور می توان دریافت که با یک موتور اسپرت سر و کار داریم.

ظاهر این موتورسیکلت بسیار شبیه همکلاسیهای خود و موتورهای تریل است. اگر از پیچ و مهره های منیفولد اگزوز استفاده مجدد می کنید (که ما توصیه نمی کنیم) ، یک پیچ ضد فلز تقویت شده فلزی به پیچ و مهره های منیفولد خود بزنید.

این رنگ در رینگها نمای متفاوتی برای این موتور فراهم کرده تا بنلی مدل TNT 249S نمای ظاهری زیبایی به خود بگیرد. بنلی ۳۰۰ به عنوان یکی از پرفروش ترین موتورهای کمپانی بنلی محسوب می شود.

در این مقاله به بررسی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ خواهیم پرداخت. گازهای خروجی حاصل از احتراق با سرعت خیلی زیادی از سوپاپ های دود خارج می شوند که دارای انرژی جنبشی زیادی هستند و صدای بسیار زیادی تولید می کنند، به همین علت از منبع اگزوز استفاده می کنند.

آخرین مطالب