چگونه اکسپایرز هدرز را به وردپرس اضافه کنیم؟

ابتدا لوله خرطومی ورود هوا تا درچه گاز باز شده و بعد از باز کردن منیفلد دود چدنی و لوله L شکل زیرین، تکه بالا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

ابتدا لوله خرطومی ورود هوا تا درچه گاز باز شده و بعد از باز کردن منیفلد دود چدنی و لوله L شکل زیرین، تکه بالایی هدرز پراید با توجه به دقت فوق العاده ساخت، به راحتی در جای خود نشسته و مهره ها سفت میشوند. آیا از کپ موتور ماشین خودروی خود رضایت ندارید ؟ گاهی اوقات منبع اگزوزهای ماشین های اسپرت به گونه ای ساخته می شوند تا مقداری از صدای خروج دود را پخش کنند و حس خوبی را به راننده القا کنند ، ساختار درونی این منبع اگزوزها بسیار متفاوت از منبع اگزوزهای معمولی می باشد والبته آلودگی صوتی را به طور کامل از بین نمی برد و می توان گفت وظیفه اگزوز را انجام نمی دهد ولی صدای خروج دود را کنترل کرده و نوای خاص و جذابی به آن می دهد ، در شکل زیر ، برشی از یک نمونه منبع اگزوز اسپرت را مشاهده می کنید. منبع اگزوز اسپرت خودرو در واقع جایگزین منبع فابریک خودرو شده و به جای خفه کردن سر و صدای آزار دهنده موتور خودرو آن را تبدیل به صدای غرشی و دلنشین برای اکثر ماشین بازها می کند.

اما در شکل 1، هدرز در دو مرحله وظیفه خود را انجام می دهد که طی آن،ابتدا 4 لوله ورودی به 2 لوله و در نهایت همگی به یک لوله تبدیل می شوند. از نمای کناری که موتور سیکلت را مشاهده می کنیم ر فلاپ های کناری و درست در مقابل رادیاتور برای خنک کردن آن دو شکاف بزرگ در طرفین موتور سیکلت دیده می شود که در قسمت پایین آن هم همین مهم را برای خنک کردن هدرز این موتور سیکلت شاهد هستیم، قسمت پایین فلاپ های آبی رنگ این موتور سیکلت زیبا مشکی می باشد و نوشته نقره ای رنگ Honda خود زیبایی را دو چندان کرده و تضادهای زیبایی را در این موتور سیکلت به وحود آوردند. به این دلیل که کمتر سازنده ای وجود دارد که از ابتدا در خودروهای ساخته شده این وسیله را نصب نماید. به همین دلیل این افراد ممکن است به سمت تقویت خودرو بروند و در این مسیر انواع قطعاتی وجود دارد که میتوان از آنها برای افزایش شتاب استفاده کرد. در نمای کنار تغییر خاصی روی بدنه انجام نشده و تنها از سیستم تعلیق پنوماتیکی استفاده شده که البته کمپرسور آن در صندوق عقب قرار گرفته و با ریموت کنترل قابلیت بالا و یا پایین بردن تعلیق را دارد.

نکته : در بعضی خودروها از دو سنسور اکسیژن استفاده می شود ، یکی قبل و دیگری بعد از کاتالیسور ، وظیفه سنسور شماره یک ، که قبل کاتالیسور نصب می شود ، تشریح شد ، وظیفه سنسور شماره دو ، که بعد از کاتالیسور قرار می گیرد ، محاسبه آلاینده های باقی مانده گازهای خروجی از کاتالیسور می باشد ، شکل زیر را ببینید. نصب ورودی هوای خنک به هیچ وجه برای موتور شما مضر نبوده و بلعکس، موجب افزایش توان، شتاب و کاهش مصرف بنزین خواهد شد. هيوندايي يك موتور چهار سيلندر براي مدل SE در نظر گرفت و همچنين يك گيربكس پنج دنده دستي برروي خودرو نصب شد اما براي مدل SE يك گيربكس چهار دنده تيپترونيك هم قابل سفارش بود. هيوندايي كوپه برخلاف ديگر خودروها كه گيربكس اتوماتيك آنها گرانتر از نمونه دستي است. در واقع، برخلاف تصور عامه، این کیتها بهخودیخود قابلیت خنککنندگی ندارند؛ بلکه به علت شرایط محل قرارگیری، هوایی با کیفیتتر و با دمای پایینتر را برای خودرو به ارمغان میآورند.

در اکثر خودروها، به علت قرارگیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای ورودی نسبت به محیط بالاتر میرود و طبق آنچه گفتیم، این موضوع سبب کاهش چگالی هوا میشود که درنهایت، قدرت نهچندان رضایتبخشی از این فرایند حاصل میشود. این تغییرات هنوز این اتومبیل را کاملا مطلوب رانندگی جاده نمیکند، اما نسبت به قبل بسیار چابک تر شده و همچنین در طول تابستان میتوانید براحتی از کولر استفاده کنید، بدون اینکه مانند گذشته نگران بالا رفتن دمای آب موتور باشید. ریمپ خودرو نوعی برنامه نویسی در ایسیو خودرو می باشد که به صورت کاملا تخصصی انجام میگیرد . به طور کلی دو قطعه برای کاهش صدا استفاده می شود. اگرچه در خودروهای امروزی یک چندراهه وظیفه هدایت و خروج دود و گازهای ناشی از احتراق را برعهده دارد، اما بسیاری از افراد برای افزایش عملکرد این سیستم، از هدرزها به جای قطعه چندراهه استفاده میکنند. تا این مرحله ، سیستم اگزوز ، همزمان با هدایت دود به انتهای خودرو ، وظیفه حذف آلاینده های شیمیایی و ارسال اطلاعات در رابطه با گازهای خروجی به کامپیوتر خودرو را انجام داد. در بعضی از خودروها مخصوصا خودروهایی که تعداد سیلندرشان زیاد باشد ، برای خروج راحت تر دود از سیلندر و در نتیجه افزایش قدرت خودرو ، از دو عدد لوله اگزوز استفاده می کنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن