چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

در نمایشگاه O&S، شرکت یاماها نشان داد که به طیف استفاده کنندگان از فناوری نانو در ساخت موتورسیکلت پیوسته است.

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در نمایشگاه O&S، شرکت یاماها نشان داد که به طیف استفاده کنندگان از فناوری نانو در ساخت موتورسیکلت پیوسته است.

این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی این فناوری بوده و کاربردهای مختلف اکسینیترید سیلیکون به نمایش درآمده است. شرکت یاماها از اکسینیترید سیلیکون برای ساخت اگزوز در موتورسیکلت مدل MT-09 خود استفاده کرده است.

شرکت یاماها در ساخت اگزوز یکی از مدلهای موتورسیکلت خود از نوعی نانو پوشش متخلخل استفاده کرده است که موجب محافظت از اگزوز در برابر خوردگی و حرارت میشود. لوله اگزوز عمودی هنگام سفارش خودرو قابل انتخاب است.

② لوله ها دقیقاً مطابق توضیحات بودند و به نظر شگفت انگیز می رسند. اتصالات کاربراتور مثل اتصال کاربراتور به سیلندر و اتصال کاسه زیری کاربراتور با استفاده از واشر لاستیکی که توی تصویر می بینید آببندی شده، حواستون باشه این واشر ها سر جاشون باشه، اگر دید واشر ها خاصیت خودشونو از دست دادن، پوسیده شدن، یا خدا نکرده زدین گمشون کردین، برید یه دست واشر نو بگیرید.

از این رو وزن 360 کیلوگرمی این موتورسیکلت نیز چندان مشکل ساز نبود و این پیشرانه قادر بود تا یک حرکت آرام و پیوسته را برای این موتورسیکلت تورینگ به همراه داشته باشد.

و برای من هم همچین مشکلی پیش اومد. این روش تنظیمی که در بالا برای شما گفته شد در صورتی اثر بخش است که موتور شما هیچ عیب دیگری نداشته باشد به عبارتی موتور باید با تک استارت و بدون گاز دادن روشن بشه ، دست گرفتن ممتد روی استارت هم دلیلی بر تنظیم نبودن کاربراتور هست (هوای سرد هم این مسله رو بوجود میاره و چون سنسوری نیست که کاربراتور رو حالی کنه نسبت هوا و بنزین رو رعایت کنه، باز تنظیم میخواد که شما میتونید یکم پیچ بنزین رو متمایل به دورهای بالاتر کنید ، تقریبا کار ساسات رو میکنیم) و اگر هم روشن نمیشه نحوه صحیح باز همون تک استارت زدن هست و در استارت سوم به بعد شما میتونید ساسات بگیرید.

موتور سیکلت هم مانند خودرو، دارای قطعات بسیاری است که در صورتی که هر کدام از آن ها خراب شوند بسته به نوع قطعه ممکن است هزینه های بسیار زیادی بمنظور تعمیر آن نیاز باشد صرف کنید. بعد از شستشو تمام ورودی خروجی های کاربراتورو باد بگیرید (فوت کنید) که آشغالی مسیر را نبسته باشه.

همچنین موقع بستن کاسه زیری کاربراتور، بهتره کاربراتور رو وارونه کنید و کاسه رو نصب کنید، توی کاربراتور دوتا بالشتک هوا هست که وقتی مقدار بنزین به حد مورد نیاز رسید اون بالشتک ها دقیقا عین سیستم فلاش تانک بنزین رو قطع می کنه، اگر همینطوری کاسه را جا بزنید امکان داره بالشتک ها به دیواره های کاسه گیر کنه و نتونه عمل کنه و باعث می شه بنزین همین طوری یه سره از مسیر هوای کاربراتور تخلیه شه.

از آنجایی که لوله اگزوز به سختی در خارج از کشور نشت می کند ، به راحتی می توانید در موارد مختلفی کار کنید ، بنابراین معمولاً باید عادت داشته باشید که مرتباً دهانه های لوله اگزوز را چک کنید تا به موقع اوضاع را کشف کنید و خطر را از بین ببرید.

بعد از باز کردن کاربراتور مطمئنا ته کاربرات باید زنگ آهن خاک یا حتی آب دیده شه، با استفاده از یه برس کوچیک و بنزین می تونید خیلی ظریف و با حوصله تمیزش کنید، دقت کنید که تمام سوراخ ها و تنظیمات تمیز و دقیق باشه.

آخرین مطالب