پروژه ساخت هدرز دست ساز

چگونه هدرز نصب کنیم؟ مثلا فیلتر اسپرت حتما K&M اصلی نصب کنید . در مورد حذف کاتالیزور در مورد یورو 2 که بدون م

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

چگونه هدرز نصب کنیم؟ مثلا فیلتر اسپرت حتما K&M اصلی نصب کنید . در مورد حذف کاتالیزور در مورد یورو 2 که بدون مشکل انجام میشه و تاثیر چشمگیری هم در افزایش توان موتور داره ولی در مورد یورو 4 ممکن هست به مشکلاتی برخورد کنید . در اين مقاله از ريمپ خودرو پرايد و مشخصات فني و آپشن ها ومعايب و مزاياي آن را به طور دقيق مورد بررسي قرار داديم. وقتی قیمتها را محاسبه کردیم دیدیم برای رسیدن به این هدف دهها میلیون هزینه پیش روی ماست در حالیکه اگر هیوندای کوپه مدل 2008 را فروخته و فقط کمی بیشتر از همین مقدار پول تیونینگ را روی آن بگذاریم، میتوانیم یک جنسیس کوپهی 2010 بخریم تا علاوه بر خرید خودرویی 2 مدل بالاتر و رسیدن به خواستههایمان، دردسری هم تحمل نکرده و خودرویی استاندارد بدست آوریم (البته منکر لذت تیونینگ یک خودرو و حس خوب منحصر بفرد بودن نمیشوم. خودرویی که صرفاً در مسیر مستقیم تند میرود شاید برای درگ مناسب به نظر آید ولی برای شهر و جاده ارابهی مرگ است. ایده اصلی مدیران فورد عرضه خودرویی نسبتاً ارزانقیمت بر پایه پلتفرم خودروهای موجود برند فورد بود که با لیستی بلند بالا از آپشنهای متفاوت عرضه شود.

به تیونر ها توصیه میشود دیگر از سنسور ورژن 4.2 که قدیمی تر است استفاده نکنند، درست است که از نظر ظاهری بسیار شبیه بهم هستند و تفاوت خاصی ندارند اما از نظر دقت اندازه گیری بسیار متفاوت هستند. سنسور وایدبند برای اینکه درست کار کند باید به اندازه کافی گرم شود. معمولا یک خروجی بین 0 الی 5 ولت دارد که برای نصب کردن به ای سی یو ( ECU ) خودرو کاربرد دارد و ممکن است ماژول نمایشگر ( گیج - Gauge ) نیز داشته باشد تا بدون نیاز به وصل کردن به ای سی یو بتوان بطور مستقل پارامتر های این سنسور ( نسبت سوخت به هوا - AFR ) را ملاحظه کرد. ای سی یو در واقع یک قطعه الکترونیکی است که مدام در حال بررسی تمام پارامترهای خودرو و تصمیم گیری های اصلی بر اساس آن پارامتر هاست. حالا که با تمام ورژن های این سنسور آشنا شدیم، بهتر است آن را با سنسور اکسیژن (o2) که در اکثر خودرو های قدیمی و اقتصادی یافت میشود، مقایسه کنیم. همراه مقایسه قیمت برای پیدا کردن کمترین قیمت. این پک که شامل:جعبه فرمان،پمپ هیدرولیک، مخزن،شیلنگ ها،تسمه،پولی،بست ها و پیچ ها می باشد در سراسر کشور همراه با ضمانت نامه ی شش ماهه ارائه میگردد .

پژو ۲۰۶ به دلیل بوش خشک بودن سیلندرها، قابلیت خوبی برای توربو شدن دارد و به گفتهی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 با ۱.۶ لیتر حجم، توانایی پرخوران تا ۳۰۰ اسببخار را به همراه پیستون و شاتون استاندارد کارخانه دارد! در بعضی خودرو های مسابقاتی برای بالابردن دقت اندازی گیری، بر روی تک به تک لوله های خروجی دود بطور جداگانه یک سنسور وایدبند ( WideBand ) نصب میکنند و عملیات آنالیز و مونیتورینگ بطور تفکیکی برای هر سیلندر انجام میشود. نهایتا این ماژول با روش هایی خروجی را به اطلاع شما میرساند که بستگی به شرکت سازنده دارد. هدرز تمام استیل پژو 405 یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. از جمله معايب خودروي پرايد 132 بايد به امکانات رفاهي محدود، کيفيت ساخت پايين، ايمني پايين، سيستم ترمز نه چندان خوب و جلوبندي ضعيف اشاره کرد که رانندگي با آن با سرعت بالا در جاده بسيار خطرناک است. میکنند تا مثلاً 10، 15 اسببخار به خودروی X اضافه شود! خوب با این قطعهی ارزان بازدهی خیلی بیشتری خواهند داشت! (البته گاهی اوقات قطعات ساده و کم هزینه میتوانند اثر خوبی داشته باشند ولی در اکثر موارد ادعا کذب است و با حقیقت فاصله دارد پس باید هوشیار بود).

یکی از ویژگیهای مثبت موتور TU5 وجود قطعات و لوازم باکیفیت و اصلی بهمنظور افزایش کارایی و بازدهی آن است. سنسور وایدبند بسیار پیچیده تر از چیزی که بنظر میاید کار میکند و برای تحلیل دیتای آن نیاز به یک ماژول درایور بسیار قدرتمند است، این ماژول وظیفه ی کنترل دمای سنسور را برعهده میگیرد و تمام اطلاعات لازم بین سنسور و ماژول توسط 5 سیم سنسور وایدبند رد و بدل میشود. کلا هر چیزی که تنفس موتور رو بهتر کنه باعث عملکرد بهترش میشه . لطفا کمی وقت بگذارید و مطالعه کنید پست ها رو . لمس شیفترهای زیبای پشت فرمان و معکوس دادن های متوالی، اوج گرفتن صدای پیشرانه و شتابگیری هیولا مانند ماستنگ را تنها باید تجربه کنید تا متوجه بشوید لذت رانندگی با این خودرو اسپرت دست یافتنی تا چه جذاب است و موجب ترضح آدرنالین در خون میشود. کاش همه مردم عزیزمون می تونستن حداقل یک بار لذت آفرود رو درک کنن. جهت آزمایش سرعت خودرو به یکی از خیابانهای خلوت و پهن غرب تهران میرویم، همان جایی که چند ماه پیش یک دستگاه کوروت نارنجی رنگC5 را تست کردیم و این بار نوبت به وانت شورولت رسیده است، شتاب باورنکردنی خودرو شما را کاملاً حیرتزده میکند؛ زیرا به راحتی شما را ظرف مدت 7.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرساند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن