هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

هدرز پراید یورو 4 یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به د

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

هدرز پراید یورو 4 یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. وظیفه هدرز، بهبود عملکرد قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت است. این مجموعه وظیفه جمع آوری بخارات بنزین داخل باک را بر عهده دارد و جنس آن از کربن فعال بوده و زیر در پوش موتور کنار گلگیر سمت راننده نسب می شود و هنگام شتاب گرفتن و سرعتهای بالا توسط فرمان ECU از طریق شیر کنیستر به موتور منتقل می شود. انژکتور وظیفه پاشش سوخت در پشت سوپاپ گاز و در نتیجه ترکیب با هوا را بر عهده دارد که بر اساس فرمان ECU فعال می شود. کیت خودرویهای گاز سوز در چهار نسل بر روی خودروها نصب میشود در نوع خودروهایی که امروزه شرکتها به نام خودروی OEM تحویل میدهند از نسل چهارم استفاده می کنند که دارای دو ECU جداگانه گاز و بنزین است در تبدیل خودروهای دوگانه سوز در گاراژهای متفرقه بیشتر از نسل اول و دوم استفاده می شود که نسبت به نوع چهارم دقت کمتری دارد. بنابراین نصب هدرز بدون اعمال تغییر در سایر بخش های سیستم اگزوز ، تاثیری بر وضعیت و شرایط آلایندگی صوتی خودروی شما نخواهد داشت.از سوی دیگر عکس این وضعیت نیز صادق است و چنانچه از صدای خودروهای اسپورت و مسابقه ای لذت میبرید، نصب مجموعه اگزوز حرفه ای به همراه هدرز ، قدرت بیشتر و صدای زیبا و هیجان انگیز را برای افراد علاقه مند به ارمغان می آورد.

در همچین شرایطی و در مواقع افزایش درجه هوای کابین خودرو که نیاز مبرمی به کولر داریم سیستم تهویه کولر کار مشکلی خواهد داشت. نکتهی دیگری که در رابطه با ساخت هدرز پراید یورو 4 باید به آن اشاره کرد، دستگاههایی است که در ساخت آن به کار میروند؛ دستگاههایی که در این موضوع به کار میروند را میتوان دستگاههای مخصوص به خمکاری لوله در نظر گرفت، همچنین توجه داشته باشید که جوشکاری و تمام اقداماتی که در طراحی و ساخت این قطعه انجام میشود، در کیفیت نهایی قطعه تاثیرگذار هستند. از دیگر مشخصه هایی که حتما باید در طراحی یک هدرز درنظر گرفته شود، تاثیر در مصرف بهینه سوخت و همچنین سرعت ورود و خروج گاز در لوله هاست. اشاره کرد. درواقع از بین تمامی نرم افزار ها آن دسته که به روش CFD حرکت گاز درون لوله ها را تحلیل می کند از اهمیت بیشتری برخوردار است. ۱ - در ای سی یو فابریک این خودرو مقدار پاشش در دور ۶۲۰۰ RPM قطع میشود و ممکن است دور موتور کمی بالاتر هم برود ولی نی تواند به علت عدم تزریق سوخت، گشتاوری تولید نماید ولی در دامپ ریمپ شده توسط مقدار دور موتور کات اف نسبت به حالت نرمال افزایش داده شده و از حدود ۶۲۰۰ به ۷۰۰۰ دور بر دقیقه ارتقاء داشته است (تزریق سوخت نیز افزایش داشته) که سبب شده توان و گشتاور بیشتری در دور موتورهای بالا کسب نماییم.

توربوفن مکانیکی وسیله ای است که هوا را با فشار بیشتری وارد دریچه گاز میکند تا موتور در صورت نیاز به اکسیژن بیشتر بتواند گشتاور بیشتری را از خود نشان دهد و این یعنی شتاب بیشتر. توربوفن ها چند نوع هستند که شامل توربو فن های طرح که نسخه اورجینال نبوده و بسیار شکننده هستند که در فشار زیاد جریان هوا بعد از مدتی دچار شکستگی میگردند و یا اینکه بلبرینگ آنها دچار نقص میگردد ، نسخه دیگر نیز simota میباشد که خود دارای نسخه های اصل و بدل هستند. صفحه و دیسک بر روی یکدیگر قرار دارند و با هم کارایی کلاچ را تکمیل میکنند ، به عبارت دیگر این صفحه دیسک است که میتواند خودرو شما را بسیار روان یا بسیار بدکار جلوه دهد ، حتی ممکن است شما گیربکس بدون ایراد و عالی داشته باشید اما صفحه دیسک رو به اتمام باشد و در نتیجه در هنگام شتاب اولیه بدنه خودرو دچار لرزه شود. اگه تعمیر کار باشید و موتور گیربکس جفتشونو باز کنید مشاهده میکنید تویوتا مقداری مصرفی ساخته شده اما بگم چند تا ایراد بزرگ پیکاپ داره زیاد تکون میده صندلی عقب فضای کمی داره و شتاب کم حلا راه حل : صندلی رو با صندلی اصلی نیسان آرمادا تعویض کنید حدود 4 میلیون عالی میشه .

در شکل زیر یک نمونه هدرز را مشاهده می کنید. چهار LED گیج گاز روی داشبرد نشان دهنده حجم گاز مخزن است که هنگام استفاده از گاز روشن می شود، هرکدام LED ها نشانگر یک چهارم مخزن است. یعنی اگر حجم مخزن نصف شود تنها یک چراغ سبز از سمت چپ روشن می شود ودر صورت رسیدن به حجم یک چهارم آخر تنها چراغ زرد رنگ سمت چپ روشن می شود. البته برای دسترسی به مکش بهتر معمولا از یک جفت سایکلون استفاده می شود. روشهایی نظیر نصب میل سوپاپ های اسپرت با زوایای متناسب تر جهت بهبود راندمان تنفسی و افزایش گشتاور در دور پایین، نصب فلایویلهای سبکتر جهت بهبود تراتل ریسپانس، شمع و وایر بهتر برای تولید جرقهای قدرتمندتر، نصب فیلترهوای اسپرت و تغییر مجموعه کیت مکش هوا، پورت و پولیش سرسیلندر، نصب انژکتورهای دبی بالاتر (نظیر انژکتورهای 206 تیپ 5)، ریمپ ECU و یا نصب چیپ تیونینگ و نهایتا نصب هدرزهای اسپرت از جمله راهکارهای موجود هستند. نصب هدرز چقدر افزایش شتاب خودرو برای ماشین شما خواهد داشت؟ اگر برای شما این پرسش وجود دارد که هدرز دقیقا چیست؟ این در حالی است که در سیستم تعلیق استاندارد موستانگ طبق بالا ثابت است و تنظیمات با استفاده از طبق پایین صورت میگیرد.

آخرین مطالب