مرگ خاموش جوان بوکانی با دود اگزوز ماشین خود

همچنین شرکت پارس خودرو خط تولید رنو ۵ را از شرکت سایپا خریداری کرده و اقدام به تولید خودروهای سپند I و سپند I

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

همچنین شرکت پارس خودرو خط تولید رنو ۵ را از شرکت سایپا خریداری کرده و اقدام به تولید خودروهای سپند I و سپند II نمود که در واقع نسخههای تغییر یافته رنو ۵ بودند.

ایران خودرو پس از ناکارآمدی در بازار و البته انتقادات بسیار در زمینه امنیت بسیار پایین خودروها، اقدام به افزایش جزئی ایمنی در خودروها نمود. ضایعات درجه سوم یا همان ضایعات درجه سه از استاندارد های اداره تحقیقات صنعتی ایران پیروی می کند که دارای ویژگی های خاص خود هستند که به شرح زیر می باشد از ضایعات در جه سوم می توان به پروفیل های کهنه، اوراق و ضایعات وسائل نقلیه، مقاطع فولادی مورد استفاده در ساختمان، ماشین آلات و همچنین ماشین آلات صنعتی، نبشی، ناودانی، سپری، تیرآهن، ورق، لوله و…

ابعاد نباید از استاندارد تجاوز کند ، در غیر این صورت گازهای خروجی مشکل خواهند بود. بنابراین اگر بهتازگی باک خودرو را پر کردهاید و چراغ موتور روشن شده است با چک کردن درپوش باک خودرو شاید مشکل حل شود.

محصول بعدی پارس خودرو پیکی نام داشت که با تلفیق موتور پراید و بدنه رنو ۵ تولید میشد. سیستم egr وظیفه دارد تا با تزریق مقدار کمی از گازهای خروجی اگزوز به ورودی سیلندر ، دمای احتراق داخل سیلندر را کاهش دهد و در نتیجه سطح اکسیدهای نیتروژن در خروجی موتور خودروها را تا حد امکان کاهش دهد.

به این موارد باید خروجیهای اگزوز کربنی با طرح شفاف یا مات را هم اضافه کرد. این صافی باید در زمانهای مشخصی تعویض شود و در صورتی که صافی دچار گرفتگی و آلودگی باشد سبب ایجاد صدای پت پت در اگزوز میشود.

این تغییر صدا با هزینه های متفاوتی میتواند انجام شود. به همین دلیل استفاده از آنها میتواند منجر به کاهش تصادف شود.

عدم بومیسازی و عدم سرمایهگذاری این شرکت در طراحی، تحقیق و توسعه منجر گردیده که این خودروسازی همواره مونتاژکننده خودروهای برندهای خارجی و داخلی باشد و صاحب هیچ پلتفرمی با برند خود نباشد. همین امر موجب رانت برخی شرکتهای قطعهساز، فاکتورسازی و فساد گسترده در خریداری قطعات به بهای چندین برابر و افزایش قیمتهای تمامشده خودروها به میزان بعضاً دهبرابری قیمتهای بازار مجموع قطعات و زیاندهی هنگفت سهامداران بورسی خودروسازان منجر شدهاست به طوریکه دو خودروساز بزرگ ایران اکنون هریک بیش از ۳۵هزارمیلیارد تومان زیان انباشته دارند اما برخی قطعهسازان ایرانی که به رانت نیز متهماند؛ همچنان سهامداران اصلی این دو شرکت زیانده هستند.

بهعلاوه استخدام اعضای خانواده، بستگان و دوستان نمایندگان مجلس، وزرا، مسئولان قضایی و فرماندهان نظامی در شرکتهای تابعهٔ خودروسازان و پرداخت حقوقهای نجومی به آنان؛ دلیل اصلی نفوذ مافیای خودرو در دستگاههای مختلف، همچنین دلیل یکپنجم زیانهای خودروسازان تلقی شدهاست.

از این مسئله با نام گروگانگیری خطتولید یاد میشود که ناشی از عدم شفافیت در صنعت خودروسازی ایران تلقی شدهاست. روند دامپینگ مستمر ایران خودرو به عنوان بزرگترین شرکت سازنده و صادرکننده خودرو در ایران برای حفظ جایگاه ظاهری در صادرات حاصلی جز افزایش هزینههای سرمایهگذاری و در نتیجه افزایش قیمت و افت کیفیت بیشتر محصولات عرضه شده در بازار داخلی نداشته.

به عنوان نخستین تولیدکننده خودرو در ایران، این شرکت تا به حال نتوانسته موفقیت چشمگیری در بازارهای خارج از ایران کسب کند. 29. درخواست انجام تست های کیفی لازم مانند خمکاری (BENDING)، پوشش (COATING) و خوردگی (SALT SPRAY) از سازمان بازرسی کننده کالا و ارسال نتایج به این شرکت توسط واحد تدارکات خارج.

آخرین مطالب