ماشین فیلتر اگزوز

اگر مقدار این پارامتر کمتر از حد نرمال باشد به این معناست که موتور تنفس خوبی ندارد که معمولا به خاطر گرفتگی م

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگر مقدار این پارامتر کمتر از حد نرمال باشد به این معناست که موتور تنفس خوبی ندارد که معمولا به خاطر گرفتگی مسیر اگزوز (در اثر مسدود شدن کاتالیزور یا صدا خفه کن ها (منبع ها) یا هر دلیل دیگر) می باشد.

موتور صدای ” تک تک ” می دهد ( موتور می زند ) : این صدا شبیه به صدای برخورد اشیاء فلزی به یکدیگر است و از بالای موتور شنیده می شود و با گاز دادن و زیاد شدن دور موتور ، صدا کم تر می شود و ناشی از یک یا چند عامل زیر می باشد : پیش اشتغال یا احتراق زودرس یعنی سوختن پیش از موعد مخلوط هوا و بنزین در سیلندر - آوانس زیاد که آ نرا زدن دلکو نیز می گویند - استفاده از سوخت خیلی ضعیف ( مصرف بنزین معمولی به جای سوپر ) - شمع نامناسب ( از نظر معیوب بودن و یا شمع سرد و شمع گرم ) - گرم کردن زیاده از حد موتور در اثر جرک گرفتگی و کثیف شدن رادیاتور .

زیرا هوا از پایین به بالا مکش می شود و فضا به شکل کامل از هوای آلوده خالی شده و هوای تازه وارد فضا می شود.

تعویض فیلتر هوا می تواند یکی از راه حل های این مشکل باشد. در نتیجه این عیب صدایی سنگین و خشک و گوشخراش به گوش می رسد این صدا وقتی محسوس تر است که موتور زیر بار زیاد یا در حال شتاب گیری ، به ویژه در حالت سرد باشد .

تشخیص صدا مشکل است و برای پی بردن به آن باید اتومبیل را در یک جاده خلوت در دنده خلاص و موتور خاموش به حرکت در آورد و به صدا گوش داد.

هنگام روشن کردن اتومبیل وقتی سوئیچ را می گردانید صدای ” خرت - خرت ” شبیه تراشیدن چوب به گوش می رسد . برای آزمایش به موتور گاز داده و به صدای یاتاقان گوش دهید .

ساییدگی یاتاقان های متحرک صدای تق تق و مشخص تری ایجاد می کند . آزمون های نشت و تراکم سیلندر نیز می توانند به یافتن عیب کمک کند . اگزوز علاوه بر اینکه گازها و دود حاصل از واکنشهای شیمیایی در خودرو را به بیرون هدایت میکند وظیفه دیگری از جمله کاهش دما، کاهش آلایندهها و کاهش صدا را نیز به عهده دارد.

این مشکل در سرعت های بالا بیشتر محسوس است. مهمترین قطعه در ساختار دلکو چکش برق است که کار قطع و وصل کردن پلاتینهای دلکو را انجام میدهد. نکته: به یاد داشته باشید که خرابی منبع اگزوز خودرو، فقط به سر و صدای ناهنجار و ناخوشایند آن محدود نمیشود.

اگر پیستون فقط وقتی که موتور سرد است بزند ، زیاد مهم نیست . زنگ زدن اگزوز موتور سیکلت است که با ایجاد شدن سوراخ در محل زنگ زده صدای آن تغییر می کند. صداهای دیکر ، از شل نصب کردن ملحقات موتور مانند دینام ، استارت ف بوق ، منیفولد ، چرخ لنگر ، پولی سر میل لنگ و سینی کارتر ناشی می شوند .

این اگزوزها به واسطه استفاده از مخزنهای کوچکتر، امکان بازطراحی در لولههای اگزوز را به سازندگان میدادند. این صدا در دور آرام موتور و یا وقتی موتور را در حالت خلاص گاز می دهیم ، شنیده می شود . در یک دسته بندی کلی دستگاه های مزبور به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

آخرین مطالب