فروش ماشین سنگزنی شیر اگزوز

به طور کلی خرابی سنسور اکسیژن موجب تنبل شدن و بیشتابی خودرو خواهد شد. دختر 19 ساله در مورد حادثه Incident اتف

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

به طور کلی خرابی سنسور اکسیژن موجب تنبل شدن و بیشتابی خودرو خواهد شد. دختر 19 ساله در مورد حادثه Incident اتفاق افتاده به رسانههای محلی گفت: من فقط زمانی را که سرم آزاد شد به یاد میآورم.

رسماً که به تو فکر نمیکنم ولی به اموری که به من ربطی داشته باشه، چرا! چرا سنسور اکسیژن خراب میشود؟

برای اطلاع از سالم بودن یا خرابی سنسور اکسیژن خودرو باید از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید. معیوب بودن شمعها نیز علت دیگری ست که به خرابی سنسور اکسیژن منجر میگردد.

ضربههای احتمالی، مانند ضربههایی که در تصادفات ایجاد میگردد، به راحتی میتوانند موجب خرابی سنسور اکسیژن گردند. به همین دلیل لازم است که حتما در سرویسهای دورهای، این سنسور را چک کرده و در صورت مشاهده هر عیبی، آن را برطرف نموده یا سنسور را به طور کامل تعویض نمایید.

موتور نیز بدون روغن مدت زمان زیادی دوام نمی آورد و پس حتماً این مشکل را برطرف کنید. دودهای سیاه خارج شده از اگزوز معمولاً نگرانی زیادی را ایجاد نمیکنند و این موضوع با توازن احتراق کنترل شده توسط ECU در ارتباط است.

آیا سازمان حفاظت از محیط زیست حامی این موضوع است؟ این موضوع در صورتی مجاز است که در دفترچه راهنمای مشتری خودرو، درج شده باشد. در دفترچه هر خودرو، زمان مناسب تعویض سنسور اکسیژن آورده شده است.

از آن جایی که سنسور اکسیژن نسبت مستقیم با سوخت دارد، طبیعی ست که پایین بودن کیفیت سوخت ورودی به خودرو، بر طول عمر آن تاثیر مستقیم داشته باشد. سوختهای دارای اکتان پایین، از طول عمر سنسور اکسیژن میکاهند.

با این همه، با وجود کیفیت پایین قطعات به کار رفته در خودروهای امروزی (به ویژه خودروهای داخلی)، توصیه میکنیم که زودتر از اینها نسبت به تعویض سنسور اکسیژن خودروی خود اقدام نمایید.

در گذشته به دلیل استفاده از آلیاژهای نامرغوب در ساخت قطعات و اجزای موتور این کار به طور دوره ای انجام میشد اما امروزه با توجه به رفع این مشکل و استفاده از آلیاژهای مرغوب تر و همچنین حذف یک سری از متعلقات سوپاپ ، فیلرگیری در شرایط عادی بجز خودروهای گازسوز بصورت دوره ای انجام نمیگیرد.

با به کار بردن چنین سنسورهایی، ریسکهای بالاتری به وجود آورده و احتمالا هزینههای گزافی را در آینده میتراشید. اگزوزهای دوگانه مخالف دارای مخازنی کوچکتر بودند که به طراحان خودرو این امکان را میدادند که با در نظر گرفتن فرم و اندازه خودرو، لولههای انتقال دهنده اگزوز را باز طراحی کنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن