عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز

وقتی شب تا صبح خودرو شما در پارکینگ متوقف است، عمل تقطیر یا به اصطلاح، عرق کردن در محفظه احتراق شکل گرفته است

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

وقتی شب تا صبح خودرو شما در پارکینگ متوقف است، عمل تقطیر یا به اصطلاح، عرق کردن در محفظه احتراق شکل گرفته است و زمانی که استارت می زنید، بخارات آب از اگزوز خارج می شوند، اما این نوع دود به سرعت و پس از گرم شدن موتور از بین می رود.

ابعاد این محصول کویر موتور به صورت ۲۱۳۲ میلیمتر طول، ۱۲۱۰ میلیمتر ارتفاع و ۷۴۷ میلیمتر عرض است. حالا معلوم نیست که آیا حجم موتور محصول کویر موتور نیز در اصل ۳۱۲ سیسی است و صرفا به خاطر قوانین داخل کشور برابر با ۲۴۹ سی سی اعلام شده و یا واقعا این شرکت از پیشرانه کمحجمتر برای محصول خود استفاده کرده است.

گرچه در وبسایت رسمی کویر موتور حجم پیشرانه این موتورسیکلت برابر ۲۴۹ سی سی اعلام شده است، اما برخی وبسایتهای خارجی حجم انجین زونتس را معادل ۳۱۲ سی سی بیان کردهاند که البته در آنجا این موتورسیکلت با نام V310 به فروش میرسد.

بر همین مبنا با در نظر گرفتن شرایط خرید افراد تدابیر بسیاری را برای فروش در نظر می گیرند که هر کدام راهکار خاص خود را می طلبد. استارت الکتریکی، میانگین مصرف سوخت ۲.۳۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، استاندارد آلایندگی یورو ۴ ، ترمزهای دیسکی مجهز به سامانه ترمز ضد قفل در جلو و عقب، سیستم تعلیق جلو از نوع دوشاخه هیدرولیک تلسکوپی، تعلیق عقب دارای دو عدد کمکفنر هیدرولیک، باک سوخت ۱۵ لیتری و میانگین وزن ۱۶۷.۷ کیلوگرم، دیگر مشخصات فنی این موتورسیکلت زیبای چینی را به اطلاع شما میرسانند.

تولیدی خود این آپشن را به صورت فابریک بر روی خودرو های تولیدی خود عرضه کردند. این واکنش های ناخواسته مبتنی بر واکنش های سه مرحله ای به وجود مي آیند.با اینکه حذف چنین واکنشهایی امکان پذیر نیست ولی با ایجاد یک سری از تغییرات در جنس ماده کاتالیست و یا لایه اکسیدی مي توان تا حد زیادی از بروز دادن چنین واکنشهایی جلوگیری نمود.

بر این اساس پیشرانه عملکرد روانتری داشته و با مقاومت کمتری به انجام وظیفه خود میپردازد. یکی از محاسن این موتورسیکلت صدای کم پیشرانه آن است که باعث آزرده شدن کسی نمی شود.

حداکثر توان این پیشرانه برابر با ۲۱.۶ اسب بخار اعلام شده و از انژکتورهای الکترونیک EFI در سیستم سوخترسانی آن استفاده شده است. این پیشرانه به فناوری روغنکاری کارتل خشک مجهز است که در آن دیگر نیاز نیست اجزا درون قطعات روغن غوطهور باشند، بلکه روغن پس از استارت انجین وارد لولههای بدنه شده تا دمای آن حین کار خیلی بالا نرود و سپس به محلهای موردنیاز ارسال میشود.

از طرف دیگر هنگام تابش شدید آفتاب، صفحه نمایشگر تمام دیجیتال وسط دسته فرمان تا حدی خوانایی خود را از دست میدهد. همانطور که اشاره شد، برگ برنده اصلی زونتس V250 طراحی ظاهری بسیار شکیل و مدرن این موتورسیکلت است که سبب شده تا بتواند توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند.

در این بین شاید فرم مستطیلی و بسیار ساده صفحه آمپر دیجیتال این موتورسیکلت تناسب زیادی با سایر قسمتها نداشته باشد و بهتر بود از یک نمونه دیجیتال - آنالوگ با طراحی زیباتر استفاده میشد.

درمجموع باید گفت که طراحان این موتورسیکلت کروزر با ترکیب ویژگیهای بصری سنتی این کلاس از موتورسیکلتها با انواع اسپرت و نیکد، توانستهاند محصولی چشمنواز، جوانپسند و مدرن خلق کنند.

آخرین مطالب