اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

بهتر است هر چه سریعتر نسبت به تعویض لنتها اقدام شود چون در صورت عدم تعویض فواصل ترمزگیری طولانیتر شده و همچنی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

بهتر است هر چه سریعتر نسبت به تعویض لنتها اقدام شود چون در صورت عدم تعویض فواصل ترمزگیری طولانیتر شده و همچنین قسمت آهنی لنتی که به اتمام رسیده، روی سطح دیسک خراش ایجاد میکندکه باعث صدمه دیدن دیسک شده و هزینهای اضافی را برای صاحب خودرو به همراه دارد و دیسک معیوب باید تعویض گردد.

اگر پدال از همان اولین فشار سفت باشد، یعنی باید نسبت به تعویض سوپاپ مکش اقدام نمود. برای برطرفکردن این مشکل باید نسبت به هواگیری سیستم ترمز و یا تعویض قطعات توسط افراد متخصص اقدام نمود که البته چگونگی آن نیز در دفترچه تعمیرات و نگهداری هر خودرو ذکر شده است.

در مرحله اول این حالت میتواند به دلیل کمشدن ضخامت لنت ترمز باشدکه با کم شدن سطح روغن درون مخزن نیز پایینتر میآید.

دلیل دوم هم میتواند وجود نشتی در سیستم ترمز باشد که باید تمامی سیستم از نظر نشتی بازبینی و در صورت لزوم تعمیر شود.

ولی اگر پدال هم چنان سفت بود، در صورت سالم بودن مسیرهای ارتباطی به بوستر، باید بوستر تعویض شود. ابتدا بهتر است لنتها بررسی شوند؛ در صورتیکه لنتها داری ضخامت کافی هستند، احتمال نشتی در سیستم ترمز وجود دارد و باید همه قسمتها اعم از مجموعه نگه دارنده پیستونهای ترمز روی دیسک، لولهها و شیلنگهای ارتباطی و سیلندر اصلی ترمز چک شوند و قطعه معیوب تعویض شود.

انرژی اضافی تولید شده در اثر حرکت تایر و فنرها بر روی سطح زمین توسط کمک فنر جذب و باعث محدودشدن ارتعاش چرخها میشود. البته توصیه میشود به دلیل جذب رطوبت توسط روغن ترمز و از دستدادن خاصیت آن، هر۲ سال یکبار، روغن ترمز را تعویض کرده و در نهایت، هواگیری سیستم انجام شود.

این فن به دلیل قرارگیری انواع مختلف عایق های صدا در درون باکس خود، دارای صدای بسیار کمی است و البته با توجه به حجم و ظرفیت خود دارای قدرت زیادی در مکش است. اکنون نیز به دلیل اعمال تحریمهای جهانی بیشتر خودروهای مونتاژی در این کمپانیها از محصولات چینی هستند.

دلیل این ضعف و تولید این بوی نامطبوع، ترمزهای مکرر و شدیدی است. این حالت زمانی به وجود میآید که هوا در سیستم ترمز وجود داشته باشد.علت وجود هوا در سیستم میتواند به علت پایینبودن سطح روغن ترمز یا حتی تخلیه آن به دلیل نشت، وجود روزنه و سوراخ در هر بخشی از سیستم ترمز باشد.

این چراغ دستور خود را از سنسورکنترل کننده سطح روغن در مخزن میگیرد. کمبودن سطح روغن ترمز معمولا توسط چراغی در پشت آمپر (عموما روشنشدن چراغ ترمز دستی) به راننده اطلاع داده میشود. صدای سوت در زمان ترمزگیری میتواند علل مختلفی داشته باشد مثلا میتواند ناشی از لرزش بین لنتهای ترمز و گیره نگهدارنده پیستونها و یا تماس بین لنتها با خود دیسک باشد.

وجود چنین حالتی در زمان فشردن پدال ترمز میتواند ناشی از کم بودن مقدار خلاء موتور، خرابی بوستر ترمز و یا نشتی شیلنگ مکش باشد. برای بررسی عملکرد سوپاپ خلاء، باید موتور را روشن کرده و بگذاریم چند دقیقهای کار کند و مکش درون بوستر به وجود آید.

آخرین مطالب