عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز

با توجه به وزن کم از پره است که یک قدرت موتور بزرگ مورد نیاز است. سیستم اگزوز در خودرو به واقع قسمتی از موتور

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

با توجه به وزن کم از پره است که یک قدرت موتور بزرگ مورد نیاز است. سیستم اگزوز در خودرو به واقع قسمتی از موتور است که پس از آنجا عمل دم توسط سیستم سوخت رسانی در کاربراتور و یا انژکتور عمل بازدم موتور توسط این سیستم انجام می پذیرد و مکانیزمی است که در محل خروجی دود از موتور استقرار یافته تا ضمن استهلاک امواج صوتی و کاهش شدت صدای خروجی از موتور در حد استانداردهای مجاز شنوایی انسان، حرارت ناشی از احتراق در موتور را نیز به خارج از اتاق سرنشینان انتقال می دهد، ضمن آن که با عبور گازهای آلاینده محیط زیست از لایه های محفظه زنبوری مبدل های کاتالیست کانورتور با افزایش سطح تماس و تسریع در واکنش های شیمیایی، گازهای سمی و آلاینده اصلی محیط زیست نظیر منو اکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته را به دی اکسید کربن و آب که مواد سازگار و مورد نیاز طبیعت هستند تبدیل می کند.

از آنجا که اين گازهای مضر وارد مبدل کاتاليزوری می شوند، از طريق ساختار لانه زنبوری که از پلاتين، روديوم و / يا پالاديوم پوشيده شده است وارد می شوند. اصولاً گازهای خروجی از اگزوز شامل: پارافین ها، اولفین­ها، ترکیبات آروماتیک (که هرسه به عنوان هیدروکربن­ های نسوخته شناخته می­ شوند)، بخار آب، منو اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و دی اکسید کربن می­باشد که از میان آنها سه آلاینده اصلی زیانبار و خطرناک : منواکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدرو کربن­ های نسوخته هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران دلکو، لازم است بدانید یک کاتالیست به تنهایی نمی­تواند در حل مشکل آلایندگی خروجی از خودروها راهگشا باشد. برای رفع آلایندگی خروجی از خودروها با یک سیستم کنترل آلایندگی خودرو رو به رو هستیم که کاتالیست بخشی از این سیستم محسوب می­ شود.

همچنین به موجب طرح کاهش آلایندگی هوا تست صحت عملکرد مبدل کاتالیست از سال ۹۱ در معاینه فنی اجباری شده است. شاید شما هم در طول دوران رانندگی خود با مشکل خرابی سنسور اکسیژن و تاثیر آن در مردودی خودرو در تست­های مراکز معاینه فنی مواجه شده باشید.

۸ - کاهش دمای کاتالیزور (با توجه به اینکه بازدهی واقعی کاتالیزور هنگامی است که دمای آن بالا می رود و حتی احتمال دارد تا مرز ۷۰۰ و ۸۰۰ درجه هم نزدیک شود پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خود نرسیده باشد معیوب است) البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد(Infrared) است.

مدرن سیستم اگزوز به نظر می رسد شیک تر بر روی موتور سیکلت، زیبایی شناسی، و صدای بلند باعث می شود یک دوچرخه قابل توجه در جاده ها و کمک به اجتناب از شرایط ناخوشایند. از این رو برداشتن این قطعه از روی اگزوز تشدید آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

مطمئن شوید که خنک کننده خانگی بر روی قاب، در حال حاضر شما می توانید رولت را اندازه گیری کنید، چقدر باید لوله های اگزوز معمولی را افزایش دهید تا آن را با یک شمعر جدید، خوب، یا یک نازل جدید ایجاد کنید.

اما پس از گذشت زمان، موتور خودرو به دلیل افزایش کار کمی مستهلک شده و این افزایش شتاب دیگر مشاهده نمی شود.

خرید مافلر دست ساز کار درستی است؟ با مطالعهی راهنمای خرید امن، آسودهتر معامله کنید. باید در نظر داشته باشید که چه کیفیتی می خواهید و چه مدت می خواهید از موتور استفاده کنید.

2. مرحله 2: Fire Pit Base را آماده کنید. البته این نوع از فیبرکربن، که به عنوان فیبرکربن مصنوعی هم آن را می شناسند، جایگزینی برای فیبرکربن های بافته شده مرسوم است. می توان اگزاست فن را در قسمت هایی که پنجره وجود ندارد نیز نصب کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن