علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

ساختار منجید اگزوز پیکان - پژو 405 همتا یدک به گونه ای است که به خوبی می تواند وزن این قطعه را تحمل کرده و از

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

ساختار منجید اگزوز پیکان - پژو 405 همتا یدک به گونه ای است که به خوبی می تواند وزن این قطعه را تحمل کرده و از لقی اگزوز جلوگیری کند.

شورلت زودتر از هم رسید.گوشها را برای شنیدن صدای زیبای جنسیس کوپه تیز می کنیم.قرمز رنگ پر سرعتی از دور نمایان شد اما این صدا کمی ترسناک تر از این کره ای جسور بود .کمی بعد سرو کله ی کوسه ی ب ام و با لباس فاخر M از پشت سپر های جنسیس پیدا شد.ورود این مهمان ناخوانده ی دوست داشتنی را به فال نیک گرفته و از آنجایی که جزء 300 اسبی های مورد علاقه ی جوانان کشور محسوب می شد،به جمع دو دشمن پیوست؛ تا در میان آنها وساطت کند.

گاز دادن بیش از حد یا کمتر از حد معمول ( مرده گاز )، هر دو عمر موتور را کم می کنند. پس از کارکرد مشخصی، این فلزات به تدریج از کار می افتند و بازده عملکردی کاتالیزور نیز به طبع کم تر می شود.

در زیر پوشش نیز واشر لاستیکی وجود دارد که نقطه ضعف سازه است. هرچه اختلاف اکسیژن بیشتر باشد، ولتاژ تولیدی سنسور نیز بیشتر خواهد بود. زمانی که مخلوط سوخت رقیق است، ولتاژ خروجی سنسور افت کرده و به حدود 0.2 ولت میرسد.

کمی بعد قوانین فدرال در مورد آلایندهها، نصب سنسور اکسیژن بر روی تمامی خودروها و کامیونهای سبک ساخته شده در سال 1981 را اجباری کرد و اکنون با توجه به قوانین جدید آلایندگی و لزوم کاهش مصرف سوخت خودروها.

این سنسور وظیفه دارد تا نشان دهد که میزان اکسیژن محترق نشده در اگزوز یا به عبارتی آلایندههای اگزوز، چقدر است.

اما محل نصب سنسور اکسیژن بر روی مانیفولد دود است. اختلاف میزان اکسیژن بین اگزوز و هوای محیط در درون سنسور اکسیژن سبب تولید ولتاژ نسبت جریان در میان حباب سرامیکی میشود. سنسور اکسیژن شبیه یک ژنراتور کار میکند و هنگامی که به اندازه کافی گرم شود از خود ولتاژ تولید میکند.

در سنسورهای اکسیژن قدیمی یک سوراخ کوچک در پوسته ضخیم سنسور وجود داشت که هوا از طریق آن وارد سنسور میشد. این روش نسبت به روش قدیمی ترجیح داده میشود، زیرا خطر کثیف شدن یا گرفتگی توسط آب که میتواند از درون سنسور را کثیف یا معیوب کند، کاهش پیدا میکند.

به طور نمونه یک سنسور اکسیژن هنگامی که مخلوط سوخت غنی است و اکسیژن محترق نشده کمی دراگزوز وجود دارد، ولتاژی در حدود 0.9 ولت تولید میکند.

علل ریپ زدن خودرو در هنگام حرکت چیست؟ اکنون که ساختار کلی EGR و چگونگی کارکرد آن را بررسی کردیم زمان مناسبی است که EGR را در عمل مورد بررسی قرار دهیم چرا که در اینجا علاوه بر مزیت بزرگ کاهش آلودگی NOX، EGR از روشهای دیگری هم به بهبود عملکرد موتور خودرو کمک میکند.

آخرین مطالب