عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران

ئی کلاس فیس لیفت با این چراغ های پیوسته، عاشقان و منتقدان فراوانی دارد و بر خلاف ب ام و سری پنج،با طرحی نسبتا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

ئی کلاس فیس لیفت با این چراغ های پیوسته، عاشقان و منتقدان فراوانی دارد و بر خلاف ب ام و سری پنج،با طرحی نسبتا جنجالی به بازار آمده است.حتی طرفداران دو آتشه مرسدس بنز هم با اطمینان نمی توانند در مورد تاثیر گذاری مثبت یا منفی این طرح تازه نظر دهند اما آنچه واضح است این است که در طول 20 سال گذشته چراغ های چهار گانه جلو به نوعی شخصیت و کاراکتر برای مرسدس بنز E CLASS مبدیل شده بودند و حالا در پی بهم پیوستن چراغ ها این شخصیت خاص و منحصر به فرد فراموش شده است،البته طراحان مرسدس بنز در ساخته های جدید خود سعی دارند که با استفاده از نوارهای LED، شکل و شمایل انعطاف پذیری را به چراغ های جلو ببخشند و این روش در مورد E CLASS فیس لیفت شده نیز در راستای ایجاد طرحی چهار گانه در فضای درونی چراغ های بزرگ جلو به کار گرفته شده،اما در نهایت چندان موفقیت آمیز از آب در نیامده است.برای مثال وقتی چراغ های روز هر دو خودرو روشن باشند،برتری بیشتر از آن ب ام و خواهد شد که جلوه ای دلربا و در عین حال ساده و گویا دارد.با این حال لازم است تاکید کنیم که طراحی کلی مرسدس بنز بسیار خوب و تاثیر گذار است و به راحتی می تواند از نظر زیبایی در برابر ب ام و قد علم کند.چرا که ب ام و از چهره ای جذاب اما تکراری برخوردار است.در واقع باید گفت که هر دو خودرو از نظر اصول علم طراحی صنعتی در مقایسه با نسل های گذشته خود دچار افت شده اند و هیچ یک نمی توانند در نگاه اول به اندازه مدل های قبلی ماندگار و زیبا جلوه کنند،اما با این وجود هم نسبت به بسیاری رقبا در بازار برتری دارند و به خصوص با تجهیز به قطعات تکمیلی (کیت بدنه AMG و M) خوش سیما و خواستنی جلوه می کنند.انتخاب بین این دو خودرو واقعا سلیقه ای است و حتی مالکین هم نمی توانستند دلیلی بر برتری خودرو خود ارائه دهند.بنابراین از تعیین برنده در زمینه طراحی و زیبایی خود داری می کنیم و این مسئله را به شما وا میگذاریم.تفاوت ظاهری مدل های اسپرت (AMG و M پکیج) نسبت به نمونه های ساده به سپرهای جلو و عقب دوباره طراحی شده، رینگ های متفاوت، منبع اگزوز متفاوت و فرمان های اسپرت مربوط می شود و تمامی این موارد در هر دو خودرو مورد آزمایش وجود دارند،البته که هیچ شکی در زیبایی و جذابیت بیشتر مدل های مجهز به پکیج اسپرت نسبت به نمونه های ساده وجود ندارد،اما اگر کمی به تفاوت قیمت شگفت آور ناشی از افزوده شدن این قطعات فکر کنید،ممکن است که عطا این زیبایی بیشتر را به لقایش ببخشید و به سراغ همان مدل های ساده ولی ارزان تر بروید.به خصوص که برخی افراد،قطعات ظاهری اسپرت و حجیم مربوط به کیت بدنه را نمی پسندند و برای مثال از نوار کرومی قرار گرفته بر روی سپر عقب مرسدس در قسمت فوقانی خروجی های اگزوز دل خوشی ندارند.هر دو خودرو در واقع پا به سن گذاشته اند و تاریخ عرضه آن ها به عنوان یک مدل تازه به سال های 2009 و 2010 مربوط می شود.از این رو عجیب نیست که هر دو نیز اخیرا مورد ارتقاء چهره و فیس لیفت قرار گرفته اند.یکپارچه شدن چراغ های جلو مرسدس بنز در واقع مهمترین نمود همین فیس لیفت بزرگ است و برای ب ام و هم تغییراتی از جمله تغییر چیدمان اجزای داخلی چراغ های جلو و برخی دیگر ریزه کاری ها انجام شده اند و البته در فضای داخلی هم مجموعه پشت آمپر آنالوگی و ساده نمونه های قبل از فیس لیفت با نمونه تمام دیجیتالی جایگزین شده است.

باک و فلاپها ابعاد بزرگی دارند و استفاده از رنگ نارنجی در بدنه و چرخها نکته مثبتی به شمار میرود. همین دو نکته سبب شده است این خودرو آمار فروش بسیار خوبی را در بازار ایران ثبت کند و کماکان نیز اوضاع بازار خریدوفروش نسخههای کارکرده و همچنین قطعات یدکی آن مناسب باشد.بنابراین میتوان این خودرو را بهعنوان یک گزینه معقول و کمریسک در بازار خودروهای کارکرده معرفی کرد؛ اما این خودرو هم قطعا نقاط ضعفی دارد که از جمله آنها میتوان بهوجود آپشنهای غیراصلی دربسیاری از نسخهها، سواری نسبتا خشک و کابین نهچندان باکیفیت اشاره کرد.

اگر ECUاطلاعاتی مبنی بر غنی بودن بیش از حد مخلوط سوخت دریافت کند، پالس پاشش هر انژکتور را کوتاه تر خواهد کرد؛ تا میزان سوخت تزریق شده در مـــوتور کاهش یابد.این کار مخلوط سوخت را به سمت رقیق شدن سوق می دهد.

انژکتور: انژکتور وظیفه پاشش سوخت بر اساس فرامین ECU را دارد. کمک فنرها حرکت بالا و پایین رفتن سیستم تعلیق و بدنه را برای ایجاد یک حرکت یکنواخت تنظیم میکنند.

تیونینگ ظاهری خودرو همچون کیت های بدنه از قبیل جلوپنجره، آینه های جانبی، رکاب های جانبی، سپر های جلو و عقب، دیفیوزر، اسپویلر، لیپ، فیلم شیشه UV، کاور های بدنه در طیف رنگ های منحصر به فرد و همچنین تیونینگ فنی خودرو همچون نصب کیت اگزوز اسپرت با قابلیت ارتقای توان خودرو از جمله خدماتی است که در این جشنواره برای BMW و MINI سواران ارائه می گردد.

اکثر کیا اسپورتیجهای SL موجود در بازار کشور ما مجهز بهآپشنهایی همچون سقف پانوراما، کروزکنترل، کیلس استارتر، گرمکن صندلیهای جلو، تهویهمطبوع اتوماتیک دوگانه و تنظیم برقی صندلی راننده هستند؛ اما امکانات خاصی مثل گرمکن صندلیهای عقب، سردکن صندلیهای جلو و سیستم صوتی حرفهای تنها روی برخی از نسخهها موجود است.

در نمای جلو، چراغها در داخل یک فرورفتگی جای گرفتهاند و خروجی اگزوز به صورت تقریبا پنهان در زیر موتور دیده میشود. این پیشرانه از نوع چهار سیلندر خطی توربو شارژ است که دارای حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بوده و قوای خروجی آن برابر ۱۶۳ اسب بخار است .

در این حالت باید شمعهای موتور با نمونهای که کمپانی مونتاژکننده یا سازنده خودرو توصیه کرده است، تعویض شود. البته تعداد نسبتا بالایی از نسخههای سادهتر این خودرو نیز بهکشور ما وارد شدهاند که از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسخههای فولآپشن ندارند؛ اما فاقد سیستمهای کنترل پایداری هستند و تنها از دو عدد ایربگ بهره میبرند.

در این صورت باید سیلندر را بررسی کنید. همه چیز از یک روز نه چندان گرم تابستانی شروع شد،وقتی خبر رسید که یکی از دوستان قدیمی مرسدس سوار پس از بررسی و تحقیق فراوان، بر خلاف آرمان های اشتوتگارتی قدم برداشته و بنز E CLASS قدیمی خود را با یک ب ام و سری پنج 528i جایگزین کرده است.این اقدام انقلابی ما را بر آن داشت تا آزمایشی را بین E CLASS عجیب الخلقه جدید و سری پنج تکمیل شده با کیت M ترتیب دهیم تا دلایل پیوستن مرسدس سواران قدیمی به اردوی دشمن را کشف کنیم.آنچه در ادامه می بینید، حاصل رقابتی داغ و نزدیک در بعد از ظهری پاییزی است که با همکاری جمع کثیری از دوستان ماشین باز انجام پذیرفت و در ادامه به حضور دو ب ام و اضافه بر سازمان به جمع خودروهای موجود در این آزمایش فنی منجر شد.به همین دلیل است که در برخی تصاویر مرسدس E 200 را یکه و تنها در برابر سه ب ام و 528i می بینید،اما باید بگویم که رقابت اصلی بین خودروهای سپید رنگ بود و دو خودرو دیگر خارج از هماهنگی به جمع ما ملحق شدند.از نظر فنی منصفانه تر بود که در مقابل ب ام و 528i ،مدل E250 مرسدس بنز را قرار می دادیم که اخیرا به نمایشگاه های خودرو راه یافته است، اما علیرغم تلاش فراوان موفق به یافتن چنین بنزی برای آزمایش فنی نشدیم و ناچارا به رقابت ناعادلانه E200 اسپرت پکیج 2014 در برابر 528i ام پکیج 2014 رضایت دادیم.دو سدان لوکس و اسپرت که از نظر قیمتی نیز تقریبا به یکدگیر نزدیک هستند و در بازار فروش نبردی تمام عیار را تجربه می کنند.

اگر این اتفاق بلافاصله پس از روشن کردن خودرو و در آغاز رانندگی رخ دهد ، یاتاقان چرخ یا سیستم فنربندی و تعلیق آسیب دیده است.

آخرین مطالب