عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران

این نوع فوم قابل استفاده در اتاقک دیزل می باشد و نقش موثری در کاهش یا حذف ریورب ( پس آوایی ) دارد. این اهمیت

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این نوع فوم قابل استفاده در اتاقک دیزل می باشد و نقش موثری در کاهش یا حذف ریورب ( پس آوایی ) دارد. این اهمیت فرایند ساخت هدرزها به خوبی بیان می کند.

در جدول زیر،جدول 1،یک استاندارد برای بیشترین میزان فشار بازگشتی برای موتورها به صورت کلی بیان شده است. اگر به زبان مهندسی بیان کنیم، در خودرو وظیفه هدرز در سیستم اگزوز،کاهش مقاومت هوا یا همان فشار بازگشتی و افزایش بازده حجمی در موتور است.

نمودار واردات و صادرات کاتالیست خودرو سواری در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است. با توجه به نمودار فوق با نصب هدرز می توان به مقدار قابل توجهی از توان دست یافت که در این موتور حدود 38 اسب بخار است.

با فرم خود را از همه شک که این یک دوچرخه ورزشی واقعی نیست، خود ناپدید می شوند: یک نوع ترکیبی از خشم و پرخاشگری، همراه با به نظر می رسد بسیار خوب است.

فرایند های موجود در لوله های هدرز را می توان به کمک قوانین مربوط به گازها (گازهای ایده آل ومختلط) توجیه کرد. حال برای اینکه تاثیر هدرزها در عملکرد خودروها را بهتر درک کنیم بد نیست مثالی در این باره بزنیم.

توجه: پیستون های توقیف شده به دلیل مخلوط نامناسب گاز / روغن یا آسیب حمل و نقل به دلیل غفلت از حامل هیچ تضمینی نیست. برای مثال اگر نوع اتصال لوله ها به یکدیگر یا اتصالات در محل تجمیع لوله ها (موسوم به کالکتور) از طریق جوش انجام می شود، باید پس از انجام جوشکاری دقیق و ظریف، لوله ها از درون آنقدر صاف و صیقلی باشند که کمترین آشفتگی در مسیر سیال ایجاد شود .در بسیاری از موارد از لوله هایی با روکش سرامیکی استفاده می کنند تا علاوه بر سطح صاف از خاصیت حرارتی مناسب آن نیز بهره ببرند.

اشاره کرد. درواقع از بین تمامی نرم افزار ها آن دسته که به روش CFD حرکت گاز درون لوله ها را تحلیل می کند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

همچنین نصب هدرز باید به راحتی صورت پذیرد تا برای جا دادن آن در کنار سایر تجهیزات خودرو به مشکل برنخوریم و این نکته زمانی میسر می گردد که برای هر خودرو با هر مشخصات موتوری، هدرز مخصوص آن خودرو طراحی و ساخته شود.

حداکثر توان در این دو حالت در دور 5200 RPM به دست می آید. با CFD می توان نرخ انتقال حرارت، نرخ جریان سیال عبورکننده،افت فشار و تحلیل گرمایی به منظور تعیین توزیع دما و همچنین شار حرارتی موجود را که به مواد استفاده شده در ساخت هدرز ها بستگی دارد، بررسی نمود.

در واقع پس از مدلسازی ظاهری لوله ها، تحلیل دینامیکی جریان سیال موجود در لوله انجام می پذیرد و تمامی متغیر های موثر در رفتار سیال، بدون استفاده از ابزار های مختلف قابل اندازه گیری هستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن