عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران

جعبه دنده 4 سرعته دستی را درگیر می کنیم و شروع به حرکت می کنیم بسیار بسیار دنده های جالبی دارد و با داخل و بی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

جعبه دنده 4 سرعته دستی را درگیر می کنیم و شروع به حرکت می کنیم بسیار بسیار دنده های جالبی دارد و با داخل و بیرون کشیدن دسته دنده دنده ها تعویض می شوند، دنده ها نرم جا می روند و نزدیکی دنده به راننده و فرمان بسیار در رانندگی کردن راننده تاثیر بسزایی دارد، سواری این اتومبیل بسیار نرم تر از آنچه فکر کنید می باشد و آن هم به مدد ژامبون های معروف ژیان است که در جهت طولی خودرو قرار دارند و در هنگام عبور از روی پستی و بلندی کش می آیند و جمع می شوند و هرچه فشار بیشتر به ژامبون ها بیاید چرخ های این اتومبیل از هم دور می شوند البته به میزان کم و در زمانی که سرنشینان یا بار را خالی می کنیم شاهد نزدیک شدن چرخ های عقب و جلو به یکدیگر هستید،همین ژامبون ها باعث می شوند تا با ژیان چپ نکنید !

با همان سختی به داخل اتومبیل می رویم شاهد درونی بسیار ساده هستیم و این نکته جالب است که همه قطعات داخل حتی کف این خودرو از فایبر می باشد، فرمان بزرگ و صفحه کیلومتر مستطیلی عمودی که تا 120 کیلومتر بر روی آن نگاشته شده است به علاوه دنده زیبا و جالب آن که خیلی نزدیک به فرمان می باشد یک حالت بسیار ساده اما جالب توجهی را برای این اتومبیل پدید می آورد، تمامی قطعات داخل حتی پدال ها فابریک هستند،برف پاک کن های این خودرو که به مانند بنز خلاف جهت هم دیگر کار می کنند فابریک و هنوز سالم هستند و با بیرون کشیدن شاسی بر روی قاب فلزی کیلومتر کار می کنند، هنوز هم آمپر بنزین - سیستم روشنایی- بوق و چراغ های پشت آمپر و کیلومتر این خودرو کار می کنند البته و صد البته که همه این ادوات فابریک هستند و دست به آنها نخورده این ها خود نشان از سالم و با ارزش بودن این ژیان مهاری می باشد.

دیسک و صفحه این خودرو هم با نمونه فابریک آن تعویض شده بود و نمونه قدیمی آن را هم دیدیم که کمتر از 16 سانتی متر بود همه چیز این خودرو بسیار بسیار کوچک می باشد پیشرانه این خودرو فاقد دلکو می باشد و به جای آن کوئل دوبل یا دو خروجی دارد که مستقیما به سر سیلندر متصل می شوند، از دیگر نکات جالب توجه این است که پلاتین آن پشت فن می باشد و برای تعویض آن باید علاوه بر باز کردن جلوپنجره فن را هم باز کرد تا پلاتین تعویض شود !

این چادر توسط چند بست به درب عقب و پیچ هایی کوچک به کناره اتومبیل متصل شده اند، نمای عقب هم بسیار زیباست و چراغ های دایره ای کوچک این مهاری سبز رنگ را حسابی زیبا کرده اند. نمای جلوی این خودرو شما را به یاد جیپ می اندازد و در نگاه اول و هنگامی که می فهمید این اتومبیل ژیان است شگفت زده می شوید زیرا این اتومبیل برای پدربزرگان ما بوده و حال دیگر خبری از آن نیست و این مدل که دیگر خاص تر و کم تر از مابقی مدل های این کمپانی می باشد، چراغ های دایره ای و جلوپنجره توری مانند که پشت آن پروانه سفید رنگ قراردارد به همراه بدنه این از جنس فایبر و پر از خطوط شکسته نمایی بسیار زیبا به این اتومبیل بخشیده است.

در دو طرف بالای شیشه جلوی این خودرو دو ضربه گیر دیده می شود که آنها در کنار ساحل کار خود را نشان می دهند، این خودرو به گفته متخصصان یکی از خودروهای ساحلی سیتروئن می باشد به طوری که اگر با این خودرو به لب ساحل تشریف ببرید پس از باز کردن چادر و شیشه از قسمت لوله ای اتاق شیشه به روی درب موتور می خوابد و آنها به این دلیل می باشند که قاب آهنی دور شیشه درب موتور فایبری اتومبیل را زخمی نکند نکته جالب دیگر این ژیان وجود 8 عدد قالپاق می باشد که 4 عدد آنها تابستانی می باشند که در حال حاضر به زیر این خودرو هستند و 4 تای دیگر برای فصل سرد هستند.

چادر این خودرو بسیار سالم می باشد و این مهم به این دلیل می باشد که چادر مهاری مورد نظر بسیار آسیب دیده بوده و مالک آن چادر دوز سایپا که دیگر مردی سالخورده و بازنشسته بود را پیدا کرده و از او خواسته تا چادر را دوباره بدوزد که او هم با کلی درخواست بالاخره این کار را انجام می دهد !

عدم عایق بندی ژامبون ها کمی سر و صدا دارد اما سواری بسیار عالی و نرمی را به راننده می دهد. حال دوست داریم تا کمی با این تحفه فرانسوی به رانندگی بپردازیم پس از نشستن بر روی صندلی های راحت و بستن کمربند فابریک این اتومبیل سوییچ را می چرخانیم و به محظ روشن شدن چراغ پشت آمپر دکمه را فشار می دهیم تا این خودرو روشن شود، پس از آن صدایی نمی آید گویی که اتومبیل خاموش باشد اما 602 سی سی از خواب بیدار شده است !

خودروی ماشین بازهای قدیم ؛ اسطوره ای که هنوز هم قصد کم آوردن در مقابل اتومبیل های گران قیمت را ندارد. یک امکان جالبی که این خودرو برای سرنشینان فراهم کرده است، سیستم گرمایشی می باشد و آن هم به این شکل می باشد که دور سیستم اگزوز این اتومبیل که برای هر سیلندر هم مجزا هستند، قاب فلزی وجود دارد که در امتداد هر کدام از آنها لوله خرطومی وجود دارد که گرما را به داخل اتاق هدایت می کند یعنی به پشت دریچه ها که با باز کردن دریچه ها گرما به داخل اتاق می آید و اگر هم نخواهید می توانید آنها را ببندید تا اینکه باد گرم برای جلوگیری از بخار کردن به پشت شیشه هدایت شود که در پشت شیشه هم دریچه ای تعبیه شده است البته پنجره های این خودرو هم برای فصل زمستان می باشد که انرژی گرمایی بخاری مکانیکی مهاری هدر نرود !

برای این کار ، لوله با آزبست پیچیده شده است. به فروش می رفته است و در بین سال های 68 تا 88 میلادی تولید و عرضه شده است، اگر دقت کرده باشید مدل های مختلف ژیان رنگ بندی دارند و این نشان از آن دارد که در آن زمان این خودرو برای جوانان طراحی شده بوده است .

پیدا کردن ایراد اولین گام در رفع آن است، عیب یابی خودرو از روی صدا، دقیقا یافتن ایراد و مشخص کرد قطعه معیوب در خودرو است، صداهای ایجاد شده در خودرو به صورت های مختلف می باشد در این متن علاوه بر بررسی تاثیر عیب یابی خودرو در نگهداری درست آن به انواع این صداها اشاره می گردد.

آخرین مطالب