صدای اگزوز ماشین

اگر هنگام رانندگی با سرعت پایین در یک اتومبیل محور جلو، پس از چرخاندن فرمان به چپ یا راست صدای تق تق از همان

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگر هنگام رانندگی با سرعت پایین در یک اتومبیل محور جلو، پس از چرخاندن فرمان به چپ یا راست صدای تق تق از همان سمت و در ناحیه چرخ ها به گوشتان رسید به احتمال زیاد سر پلوس یا میل پلوس خودرو دچار مشکل شده.

با شنیدن صدای زن رو مخی که میگفت اعتبار برای مکالمه کافی نیست لعنتی به شانس گندم فرستادم و به طرف دکل کوچیکی که سر کوچه بود حرکت کردم. به طوری که پوسیدن قطعات موتور با وجود استفاده از روغن موتور پارانوکس ممکن نیست و استهلاک آن به حداقل میرسد.

حتی بر فرض محال اگر روغن موتور خارجی هم باشد حداقل 5 برابر قیمت روغن موتور ایرانی را باید داشته باشد و مطابق با آخرین تست انجام شده روغن موتور نمیتواند تاثیر مستقیم در شتاب خودرو داشته باشد ، مگر در شرایطی که روغن موتور کاملاً استفاده شده حداقل های کیفی را نداشته باشد.

حتی ممکن است روغن خودرو نیاز به تنها یک هواگیری ساده داشته باشد. بعد باید مطمئن شوید دریچه ساسات بسته است. باید عاری از نقص باشد. اما به عنوان یک قائده، ترمزها باید در هنگام استفاده نسبتاً بی صدا باشند.

برای شرکت های خودرو سازی، و بیش از یک صد نوع اگزوز خودرو برای بازار یدکی و صادراتی در شهرستان نیشابور، توانسته است با تکیه بر دانش فنی، طراحی و تولید به روز سیستم های اگزوز، نیروهای متخصص و کارآمد و دارا بودن آزمایشگاه های مجهز جهت انجام تست های ابعادی، عملکردی و دوام، بعنوان اولین متولی در انتقال تکنولوژی کاتالیست کانورتر در کشور و اخذ تاییدیه تولید تحت لیسانس از کمپانی معظم فورشیا faurecia فرانسه که بزرگترین تولید کننده سیستم های اگزوز در اروپا و تامین کننده اصلی پژو فرانسه است و همچنین با عنایت و توجه خاص به الزامات زیست محیطی و استاندارهای جهانی خودرو سازی و تکیه بر رقابت پذیری در کیفیت، قیمت و زمان تحویل در عرصه صنعت جهانی خودرو، به نقش و رسالت عظیم خود در کشور آگاه است و به افق های روشن آینده ای سبز با آسمان آبی می اندیشد.

این صدا یعنی مواد اصلی لنت به طور کامل ته کشیده اند، به طوری که احتمالا تنها سطوح فلزی تحتانی لنت باقی مانده که صد البته اصلا مسئله خوبی نیست! اگر این مسائل را نادیده بگیرید و تعویض لنت ها را پشت گوش بیاندازید، جیغ لنت ها به خر خر بدل خواهد شد.

این مورد را سریعا به مکانیک نشان دهید، زیرا خطرناک است و ممکن است در هنگام رانندگی نتوانید بهراحتی خودرو را کنترل کنید.

گاهی مواقع این صدا در لحظه چرخش فرمان بلند شده و فرمان نیز به کندی عمل میکند و یا نیاز به گاز دادن زیادتر به موتور است تا فشار بیشتری درون پمپ ایجاد شود.

این پیچ ها میل گاردان را به گیربکس متصل می کنند. در خودروهای دیفرانسیل عقب نیروی تولیدی توسط پیشرانه خودرو به گیربکس و از آن جا توسط میل گاردان (گاردان) به دیفرانسیل خودرو انتقال می یابد. شنیدن صدایی مشابه از دیفرانسیل عقب نشانه U joint (یونیورسال جوینت) خراب است.

این صدا خصوصاً در سرعت های کم، مشابه مورد قبل، حاکی از ایراد در پمپ هیدرولیک فرمان است که نادیده گرفتنش اصلا توصیه نمی شود. برای این که نیروی وارد شده به دیفرانسیل به چرخ ها منتقل شود، میله ای از درون دیفرانسیل به چرخ راست و چپ وصل می شود که پلوس نامیده می شود.

آخرین مطالب