چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

همگی نشان از این است که شما در یک خودروی کاملاً اسپرت و مسابقه ای نشسته اید و اگر با آن به عنوان خودروی روزمر

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

همگی نشان از این است که شما در یک خودروی کاملاً اسپرت و مسابقه ای نشسته اید و اگر با آن به عنوان خودروی روزمره استفاده کنید و از سوپرمارکت سر کوچه تان خرید کنید، به واقع ظلم بزرگی به آن کرده اید!

با اجازه صاحب خودرو سعی می کنیم کمی با این خودرو نیز شیطنت کرده و ببینیم که ادعای سازنده آن که گفته بود این خودرو مخصوص دریفت ساخته شده، درست است یا خیر.

موضوع دیگر بحث هندلینگ است، البته این را نمی توان به عنوان مشکل مطرح کرد و باید بگوییم که با این همه نیرویی که توسط موتور تولید می شود، شاید آنچنان کنترلی روی خودرو نداشته باشید به قول معروف به نسبت نیروی تولید شده خودرو در دستان شما نیست و این موضوع را زمانی بهتر متوجه می شوید که در پشت فرمان خودروهایی مانند پورشه 911 و یا بی ام و 335i بنشینید و قدرت هندلینگ آنها را با جنسیس کوپه مقایسه کنید.

ولی اگر راستش را بخواهید هر چقدر GT86 در زمینه دریفت عالی و بی نقص عمل می کند، در زمینه شتاب و با توجه به چهره و بدنه ای که دارد کمی ناامیدکننده است و شاید کندتر از آن چیزی باشد که باید باشد!

شاید با صندلی های عقب تقریباً بدون استفاده، ارتفاع کم و سیستم تعلیق آن استفاده چنین خودرویی برای شهر آن هم با چاله های بی شمارش کمی روی اعصاب باشد!

اولین مشکل که احتمالاً همگی شما می دانید، مشکل ترمزهای آن است که در مدل های شرکتی بدون برمبو است و به واقع ضعیف هستند و یا بهتر بگوییم اصلاً ترمز خاصی ندارد لذا خیلی باید مواظب باشید، خیلی!

اول از همه همان موضوع استفاده شهری از آن است. واقعا جای تاسف است که از فرهنگ ترافیکی و شهر نشینی فاصله داشته باشیم اما در کلان شهری چون تهران زندگی کنیم.

درست است که جنسیس کوپه خودرویی اسپرت است ولی هیوندای نیم نگاهی به استفاده شهری در این خودرو نیز داشته و از نظر تجهیزات رفاهی بکار گرفته شده خودرویی کامل به نظر می رسد و اگرچه موتوری بسیار نیرومند در این خودرو بکار گرفته شده اما همانند بعضی خودروها نیست که تنها به پیشرانه فکر کرده و راننده را از استفاده پایه ای ترین سطح تجهیزات رفاهی محروم کند.

اما نمی توان که فقط نکات خوب را تعریف کرد. با کمی شیطنت سعی کردیم انتهای خودرو را از خط خارج کرده و مقداری لیز بخوریم که باید گفت با این همه اسب بخار و گشتاور اصلاً کار دشواری نیست و در هر شرایطی می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

در یک جمله ساده باید بگویم که تویوتا GT86 تنها برای دریفت ساخته شده و این کار را به خوبی و راحت تر از آنچه فکر کنید انجام می دهد. بالاخره محمد رضا با تویوتا GT86 با یک کیت بدنه کامل رسید.

آخرین مطالب