صدای اگزوز ماشین

تبصره ( الحاقي 5/3/1387)- در موارديكه نيروهاي انتظامي و نظامي در راستاي انجام مأموريتهاي عملياتي ناگزير به ان

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

تبصره ( الحاقي 5/3/1387)- در موارديكه نيروهاي انتظامي و نظامي در راستاي انجام مأموريتهاي عملياتي ناگزير به انتقال مأمورين با وسايل نقليه باربري هستند استفاده از قسمت بار خودروهاي مذكور براي انتقال مأمورين مجاز است.

همانطور که در دیوان سعدی آمده است که رنگ رخسار می دهد خبر از سر درون مجموعه صنعتی کاشانی نیز این بیت معروف را در ارتباط با دیزل ژنراتور اینگونه تعبیر میکند که می توان از روی رنگ دود خروجی دیزل بسیاری از عوامل و مسائل تکنیکی موتور دیزل را تشخیص داد که در اینجا بصورت مختصر انواع رنگ دود دیزل و دلایل آنرا بیان می کنیم.پس از انجام عمل احتراق درون سیلندر،دود ناشی از عمل احتراق از مسیر سوپاپ دود و اگزوز به خارج از موتور هدایت می شود.احتراق کامل و صحیح دارای کمترین میزان دود می باشد که مکانیک ها اصطلاحا میگویند موتور بدون دود کار می کند اما در صورت تنظیم نبودن و یا فرسایش قطعات موتور دیزل و یا هر علت دیگری که احتراق دردستگاه دیزل ناقص صورت گیرد، دود رنگی وگازهای آلاینده از اگزوز خروجی دیزل خارج می گردد.رنگ دود خروجی از موتور های دیزل نشانه خوبی جهت تشخیص وضعیت کاری موتور دیزل می باشد.دود خروجی به صورت سیاه، سفید و آبی ظاهر میگردد که هر رنگ دود دارای دلیلی می باشد که در زیر آنرا شرح می دهیم.

وجود روغن در محفظه احتراق و ایجاد دود آبی : به علت فرسایش رینگ و پیستون، سیلندر و یا سوپاپ ها، روغن وارد محفظه احتراق شده و در آنجا می سوزد ( روغن سوزی ) و برای رفع این مشکل تعویض قطعات و تعمیر موتور لازم می باشد.

رقیق بودن روغن و ایجاد دود آبی: به علت استفاده از روغن غیر استاندارد و یا کار بیش از حد روغن و خارج شدن آن از حالت استاندارد ، روغن به محفظه احتراق راه پیدا می کند و در انجا می سوزد برای رفع این مشکل همراه توجه به استفاده از روغن موتورهای استاندارد و توجه به تعویض به موقع روغن طبق برنامه سرویس و نگهداری به کاربران دیزل توصیه می گردد.

دود سیاه به علت کثیف بودن فیلتر هوا و مکش کم هوا به سیلندر: چون در برابر ورود هوا به محفظه احتراق مقاومت وجود دارد و رفع این مساله با تعویض فیلتر هوا ممکن می باشد.

شما میتوانید جایگزین مناسبی برای مبدل کاتالیزوری داشته باشید و این جایگزین سیستم های هستند با افزایش جریان خروجی از اگزوز گازهای گلخانه ای نیز زیادتر میشوند این مبدل یک کاتالیزور یکپارچه است که جریان ورودی و خروجی را به حداکثر میرساند لوله های فردی برای هر پورت اگزوز، اجازه می دهد هر پالس اگزوز به جریان بدون مانع از سر سیلندر برسد لوله در هدر معمولا در قطر بزرگتر و لوله خم سنبه برای خم شعاع تدریجی که باعث کاهش محدودیت و جریان خروجی از اگزوز میباشد .

خوشبختانه عوامل رخ دادن مسئلهی داغ شدن بیشازحد موتور، به چند علت مشخص محدود میشوند. چند بار بردم پیش مکانیک میگه مشکل از سوپاپ ها و سرسیلندر نیست . کاسه نمد ساق سوپاپ قطعه ای است که میزان روغن کاری گاید و ساق سوپاپ ها را تنظیم می کند.

کم کردن روغن با منشا داخلی گرفتاری بزرگی در کاویان بحساب میاد . برای اینکار حتما باید صبور بوده و بدون در نظر گرفتن بحث قیمت با مشورت مکانیک اقدام به خرید لوازم میکنیم . و از اونجائی که لوازم کاویان مدل به مدل موجوده , لذا هر کدام میتونه برای خودش دلایلی جداگانه جهت خرید داشته یا نداشته باشه .

اگر طرف بخواد کار رو سریع جمع کنه و وسیله رو بعد از اون بفروشه یا در واقع بندازه . اما در کاویان 106 جی ال اس داستان تعمیر موتور قصه دور و دراز و پر از غصه ایی بحساب میاد .

خوانندگان توجه کنن باز کردن موتور کاری بسیار وقت گیر و دشوار و بسیار هم هزینه بردار بحساب میاد .

آخرین مطالب